Formen til nå

Benedikte28

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Novemberlykke 2022
Eg leser at veldig mange er ganske dårlige med kvalme og tregemage og lignende.
Har alle det sånn eller er det noen som har det som meg?

Dette er ingen skryte tråd, men flere sier det er et godt tegn med alle disse symptomene og då er god mulighet for at det går rette veien. Dette blir jo eg litt bekymret over, at noen kan si det.

Men eg er i uke 10 og har vært små uggen sikkert 5 morninger/dager. Eg sliter og det meste kun med trøttheten og litt stikking nede i magen. Når eg var i uke 8 så såg vi et fint foster med bankende hjerte. Så det er håp uansett kan ikke er så dårlige.

Eg leser at veldig mange er ganske dårlige med kvalme og tregemage og lignende.
Har alle det sånn eller er det noen som har det som meg?

Dette er ingen skryte tråd, men flere sier det er et godt tegn med alle disse symptomene og då er god mulighet for at det går rette veien. Dette blir jo eg litt bekymret over, at noen kan si det.

Men eg er i uke 10 og har vært små uggen sikkert 5 morninger/dager. Eg sliter og det meste kun med trøttheten og litt stikking nede i magen. Når eg var i uke 8 så såg vi et fint foster med bankende hjerte. Så det er håp uansett kan ikke er så dårlige.

Det er like normalt med ingen symptomer som mange, du har helt rett! :-) :Heartred Jeg har ikke hatt de verste symptomene, kun murringer, litt trøtthet og ønme bryster, og slik var det i forrige svangerskap også. Vi er veldige heldige som har det sånn :love2

Jeg har heller ikke veldig mange symptomer. Det eneste er at jeg blør neseblod i tide og utide, irriterende[emoji849]

Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt. Var ikke det i forrige svangerskap heller. Er bare syykt trøtt og må sove litt hver dag, men syntes det går bedre nå :) Jeg er så takknemlig for at jeg ikke har spydd en enese gang grunnet svangerskap!

Det er like normalt med ingen symptomer som mange, du har helt rett! :) :Heartred Jeg har ikke hatt de verste symptomene, kun murringer, litt trøtthet og ønme bryster, og slik var det i forrige svangerskap også. Vi er veldige heldige som har det sånn :love2

Eg har at ømme bryster helt siden positiv test, det glemte eg å skrive ;) føler bare eg hører om det som har alt av symptomer og vi med lite sier ingenting ;)

Jeg hadde så og si ikke symptomer sist gang. Litt uggen første trimester men ikke noe å klage over. Var litt mer trøtt en vanlig. Denne gangen har jeg vært kjempekvalm siden uke 6 og i generell mye dårligere form.

Jeg er bare trøtt.
Men utover det i ganske fin form. Vi er ganske heldige vi som har lite symptomer :)

Jeg er bare trøtt. Eller, jeg er litt tett i nesa på kvelden, og den siste uken har jeg begynt å tisse HELE TIDEN. Jeg er i uke 11.

Jeg er i uke 7, og er sykt kvalm hele tiden.
Har også hatt treg mage, men det er litt bedre nå. Nå er kvalmen værst, Nesten utholdende!

Tredje og verste svangerskapet så langt i forhold til kvalme. Lite spying heldigvis, har svært høy terskel for spying, men er intenst kvalm store deler av dagen. Ligger mye på sofaen og planlegger stadig vekk ett eller annet som jeg kan forsøke å spise for å lindre kvalmen. Kvalmen blir merkbart verre hvis det er lenge siden jeg har spist.

Sykemeldt

Lite symptomer her og. Litt kvalm noen dager, men ikke ordentlig siden helga nå. Litt bekymret for at det har stoppet opp igjen, 9 uker i dag. Kjenner det i magen, men det gjorde jeg da jeg hadde MA og, livmora fortsatte å vokse. Så kan vel si at jeg gleder meg til ultralyd på mandag... [emoji56]

Er 10 uker idag og formen har vært litt bedre de siste dagene. Vært mye oppkast de siste ukene. Krysser fingra for at det verste er over.

Merker ikke så mye til at jeg er gravid selv egentlig. Har ømme bryster, tisser litt oftere.. Ellers ganske grei form. Svetter gjennom natten og har blødd litt neseblod, men jeg ser ikke på det som noe betydelige greier :)

Sist var jeg ikke kvalm eller var dårlig før permisjonen. Det gikk veldig bra med ham.

Denne gangen er jeg helt gåen. Kaster opp og er kvalm hele dagen. Håper det gir seg etter 1. Trimester. Ønsker flere barn, men klarer ikke se det for meg en graviditet til akkurat nå :/

Jeg er ekstra trøtt og sover gjerne en dupp fra 09-11/12 i ukedagene.. ellers kan jeg være små uggen innimellom. Men ellers i fin form. Var ca 1-1,5 uke hvor jeg var mer kvalm og slet med å spise. Men bedre nå.

Kvalm spesielt om morgen og ekstremt om kvelden så det går utover søvnen.

Kaster opp som regel på kveldene.

Er 9+4 og håper jeg snart blir litt bedre, har hatt det verst siden uke 8..

Jeg har vært veldig kvalm fra uke 6 til 10, så er jeg straks ferdig med uke 10, og denne uka har det føltes noe bedre. Håper det fortsetter slik!

Er 11+1 og har fått litt mer overskudd de siste dagene og matlysten er på veg tilbake. [emoji3]

Fikk gått en times tur med hunden i dag. Helt fantastisk, når formen har vært dårlig i ukesvis. Men jeg måtte derimot sove i et par timer etterpå [emoji23]

Ser frem til 12-ukers kontrollen på tirsdag [emoji5]

Back
Topp