Formen etter fødsel

Frøya

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Koss e formen din ette fødsel? Guten min e 9 daga no, føle eg ikkje har henta meg sikkligt inn endo. Trøtt heila tio, og då e me bere oppe ein gong om natto.. Føle meg endo mørbanka der nere, å matlysten e nesten heilt vekke.... Syns eg ser andre nybakte mødre fere å sprette rondt og er med på alt bere daga ette fødsel...

Frøkna her er 16 dager, og er først de siste dagene at jeg har vært sånn i ok form. Begynner å få matlyst og energi tilbake, og har ikke vondt noe sted lengre. Ikke hadde jeg noen lang eller veldig tøff fødsel heller, men trengte et par uker på å hente meg inn ja :-)

Frøkna her er 16 dager, og er først de siste dagene at jeg har vært sånn i ok form. Begynner å få matlyst og energi tilbake, og har ikke vondt noe sted lengre. Ikke hadde jeg noen lang eller veldig tøff fødsel heller, men trengte et par uker på å hente meg inn ja :-)
Godt å høyra!:)

5 dager siden her, og jeg har det tungt psykisk. Fødselen var veldig tøff, og jeg tenker på den hele tiden. Når det gjelder det fysiske, så har jeg vondt nedentil, går på smertestillende ( så lite jeg kan), og magen er bare rar og til tider vond. Matlysten er ikke så stor, og jeg føler meg helt utmatta. Blir ofte kvalm og dårlig om nettene. Blir vel bedre snart får jeg håpe!

14 dager side fødselen i dag. Følte meg også ganske mørbanket i flere dager. Jeg hadde nok ikke en spesielt vanskelig fødsel heller, men tok jo 10 timer. Føltes øm der nede lenge og kjente det godt når jeg gikk. Var vel først rundt dag 10 etter fødsel jeg begynte å føle meg som meg selv igjen.

5 dager siden her, og jeg har det tungt psykisk. Fødselen var veldig tøff, og jeg tenker på den hele tiden. Når det gjelder det fysiske, så har jeg vondt nedentil, går på smertestillende ( så lite jeg kan), og magen er bare rar og til tider vond. Matlysten er ikke så stor, og jeg føler meg helt utmatta. Blir ofte kvalm og dårlig om nettene. Blir vel bedre snart får jeg håpe!
Da må vera vondt for deg. Masse lykke te vidare. E babyen snill? God hjelp av bf? :)

Da må vera vondt for deg. Masse lykke te vidare. E babyen snill? God hjelp av bf? :)
Han har sovet mye de to siste døgnene nå, og blitt roligere mtp skrikinga, så det hjelper jo selvfølgelig. Men han blir fort hissig når han ikke liker noe, og da blir jo jeg stressa :p men det gjør ikke noe. Samboeren min er helt fantastisk, jeg hadde virkelig ikke klart det uten han :)

Med første min følte jeg at det tok mesteparten av de seks første ukene å hente meg inn igjen. Husker at kroppen verka og jeg var bleik og slapp.
Nå med nr 3 var jeg ikke øm verken i underlivet eller kroppen etter fødselen idet hele tatt. Men litt tullete med hemoroider, noe som gikk seg til i løpet av en uke. Husker med nr 2 at jeg bare var øm en dag. Ellers er formen rimelig bra, men kondisen er ikke så super enda siden jeg gikk sakte og lite de siste månedene av svangerskapet.

12 dager siden fødsel her, og begynner såvidt å føle med bedre. Sover gjerne noen timer på dagtid og orker ikke å gå så veldig mye rundt. Er ikke lenger så slapp og sliten som jeg var den første uken og føler meg kun øm nedentil og ikke mørbanket i hele kroppen, slik jeg var første uke.

Alt i alt vil jeg si at det er en enorm forbedring fra første uken :)

Fire uker siden fødsel her. Første uka var helt jævli. Klipt og sydd, og det sved når jeg tissa og var veldig vondt å sitte og gå. Dødssliten og mørbanka, helt utslitt. Uke to ble det bedre, men fortsatt veldig vondt nedentil. Uke tre slutta det å svi under tissing, men i uke fire har det blitt litt sårt igjen. Så drittlei denne ettertida, føler meg snytt for informasjon om hvordan det EGENTLIG er i barseltid. Jeg trodde jo at når fødselen var over så var alt bra igjen - hell no! Deprimerende. Jeg hadde keisersnitt første gangen, og det føles som at det er like lang rekovalisensperiode denne gangen. Bah.

Fire uker siden fødsel her. Første uka var helt jævli. Klipt og sydd, og det sved når jeg tissa og var veldig vondt å sitte og gå. Dødssliten og mørbanka, helt utslitt. Uke to ble det bedre, men fortsatt veldig vondt nedentil. Uke tre slutta det å svi under tissing, men i uke fire har det blitt litt sårt igjen. Så drittlei denne ettertida, føler meg snytt for informasjon om hvordan det EGENTLIG er i barseltid. Jeg trodde jo at når fødselen var over så var alt bra igjen - hell no! Deprimerende. Jeg hadde keisersnitt første gangen, og det føles som at det er like lang rekovalisensperiode denne gangen. Bah.
Syns sjøl og at alt fokuset på svangerskaps kontroll e ang graviditet og fødsel. Burde hatt informasjon om koss da e ettepå.. Sku heller født han ut fleire gonga, enn å vera so sår å sleten i kroppen no.... Men håpa da kjeme seg snart☺️

12 dager har gått her og bekkenet mitt begynner å bli bedre. men ikke slik at jeg orker noe særlig av turer. og hvis jeg går tur så er det ikke lange biten og da er jeg utslitt etterpå. ellers så verker jeg veldig i underlivet til tider så kombinert med bekkenet mitt så vagger jeg rundt enda. men det er jo en grunn til at man trenger de 6 ukene til å komme seg på

Er du reist hjem? Høres ut som om du kan trenge litt hjelp. Du trenger å hente deg inn igjen. Og det er viktig å få snakket igjennom fødselen om di føler som du skriver. Ta kontakt med jordmor og snakk med dem. Det skal ikke være slik.

Jeg hadde se psykisk dårlig fødsel nummer en. En skikkelig dårlig fødsel nummer to i forhold til hvordan det gikk. Men fikk snakket om det og de forklarte hvorfor underveis. Så ingen dårlige minner etterpå. Bare mye fysiske... Gikk en stund å bli bra for å si det sånn...

Er du reist hjem? Høres ut som om du kan trenge litt hjelp. Du trenger å hente deg inn igjen. Og det er viktig å få snakket igjennom fødselen om di føler som du skriver. Ta kontakt med jordmor og snakk med dem. Det skal ikke være slik.

Jeg hadde se psykisk dårlig fødsel nummer en. En skikkelig dårlig fødsel nummer to i forhold til hvordan det gikk. Men fikk snakket om det og de forklarte hvorfor underveis. Så ingen dårlige minner etterpå. Bare mye fysiske... Gikk en stund å bli bra for å si det sånn...
Jeg er hjemme ja,og samboer er heldigvis her med meg. Jeg har snakket med jordmoren min, og kommer til å få oppfølging. Jeg kjenner jeg trenger å snakke om ting og bearbeide det som har skjedd. Det ble rett og slett for mye for meg... Så godt å høre at du kom deg igjennom det, jeg håper og tror at jeg også gjør det, men det er bare veldig langt unna nå kjennes det ut som.

Har vært i topp form siden jeg fødte :) har i grunn vært det alle 3 gangene så er fornøyd med det :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg er hjemme ja,og samboer er heldigvis her med meg. Jeg har snakket med jordmoren min, og kommer til å få oppfølging. Jeg kjenner jeg trenger å snakke om ting og bearbeide det som har skjedd. Det ble rett og slett for mye for meg... Så godt å høre at du kom deg igjennom det, jeg håper og tror at jeg også gjør det, men det er bare veldig langt unna nå kjennes det ut som.
Viktig å forstå og få snakket ut om alt. Det gjør det lettere å akseptere og bearbeide etterpå;)

Jeg har vært superheldig! Rett etter fødselen gikk jeg selv til barselhotellet.. Hadde to dager med etterrier, men ellers var jeg bare litt øm i ryggen. 1 uke etter fødselen var jeg helt meg selv igjen:)

Vært i kjempe form. Deilig at hu sover gjennom hele natta.
Men hatt en del hodepine og sikkelig magesmerter verre en rier inne mellom.

Var øm og slet med å sitte første uken, var super trøtt og sliten også og slet med barseltårer i 10 dager. Nå er det 15 dager siden fødsel og er så og si helt fin:) kjenner det litt etter en lang tur da, men thats it!

17 dager siden fødsel i dag. Brukte vel rundt en uke førbjeg følte meg normal, men med operasjonen nedentil så gjør den at jeg ikke er der jeg kunne vært. Er egentlig bare det som hemmer meg i hverdagen nå :-) og en unge som krever sitt, men den kommer jeg ikke utenom :-P

Back
Topp