Formen blir verre for hver dag...

Trudemor

Glad i forumet
Julibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
I helgen har jeg sovet og vært dårlig/kvalm. Har faktisk sovet 17 av de siste 24 timene. Nå har jeg vært oppe i fire timer og måtte legge meg igjen.

Har to små barn som trenger mammaen sin, så jeg presser meg litt ekstra.

Aner ikke hvordan jeg skal klare jobb i 5 uker til før julieferie. Er lærer. Har 50 prøver liggende som jeg skulle rette i helgen :( kreftene strekker ikke til.

og så er jeg bare 5+6 uker på vei. Kan jo ikke bli sykemeldt allerede nå :( er jo fortsatt i starten. Sliter med motivasjonen til å holde meg gående. Vet fra tidligere at kreftene ikke kommer tilbake før ungen er ute, selv om kvalmen gjerne forsvinner om 3-måneders tid...

I helgen har jeg sovet og vært dårlig/kvalm. Har faktisk sovet 17 av de siste 24 timene. Nå har jeg vært oppe i fire timer og måtte legge meg igjen.

Aner ikke hvordan jeg skal klare jobb i 5 uker til før julieferie. Er lærer. Har 50 prøver liggende som jeg skulle rette i helgen :( kreftene strekker ikke til.

og så er jeg bare 5+6 uker på vei. Kan jo ikke bli sykemeldt allerede nå :( er jo fortsatt i starten. Sliter med motivasjonen til å holde meg gående. Vet fra tidligere at kreftene ikke kommer tilbake før ungen er ute, selv om kvalmen gjerne forsvinner om 3-måneders tid...
Sender deg bare en stor trøsteklem! ❤ Høres ut som en sykemelding må til her. Nå er det deg og barna sine som er viktigst ❤

Du må tenke på deg sjøl og barna. Eg tror kanskje sykemelding er ting men ta det opp med legen din. Er selv sykemeldt. Og hvert det i 3 uker er 8 +2 i dag så jo avogtil må man det i starten å.

Ugh :eek: Hørest ikke bra ut. Du skal ha et liv hjemme også, men forstår at det er vanskelig. Sliter med det samme selv.. Alt vi gravide skal gjennom :wideyed:

Stor klem til deg!
Håper at det verste går fort over

Jeg blir helt krise kvalm av tran tablettene gulper fisk liksom. Er det noen som har noen tips? Nycoplus sin gravid vitamin pakke... prøver å ta dem med mat men den fiskesmaken overstyrer alt...

Jeg blir helt krise kvalm av tran tablettene gulper fisk liksom. Er det noen som har noen tips? Nycoplus sin gravid vitamin pakke... prøver å ta dem med mat men den fiskesmaken overstyrer alt...

Jeg vet ikke når på døgnet du tar de, men det kan være lurt å prøve å ta de på kvelden - da skal du jo sove og vil ikke gå rundt og smågulpe

Enig med flere over her, du må tenke på deg selv, ikke på hva du burde gjøre og ikke.. Sykemeldt deg om det trengs og spar krefter :)Det er dessverre ingen som kommer til å takke deg for at du presser deg på jobb når du egentlig ikke har det overskuddet du trenger. Og det påvirker kanskje også hvordan du møter elevene? Det hadde i allfall påvirket meg :wacky: og ang. kvalmen, har du prøvd de sea band fra apoteket? Det hjalp på meg forrige svangerskap :thumleft

Sniker. Jeg er også lærer, og var 50% sykmeldt pga trøtthet rundt uke 10. Da hadde jeg havna langt bakpå med retting, så jeg var nødt til å få mulighet til å komme meg ovenpå. Var 50% sykmeldt i seks uker, og kom meg ok gjennom.

Jeg spiser omega multi. De smaker ingenting og inneholder samme som gravid vitaminer minus jern og magnesium som man kan spise utenom

Uff, så utrolig kjedelig! :(
Skjønner godt tanken om å ikke sykemelde deg, men det er ingen som sier takk for at du står på og biter tennene sammen.
Så tenk på deg selv og lille!! :)

Kjenner meg godt igjen i situasjonen. Jeg er også lærer, har havnet langt bakpå med retting allerede, og om noen dager kommer heldagsprøvene. Jeg kjenner veldig på tidspresset og lurer på om jeg i det hele tatt klarer å komme i mål til jul
Men det sitter fryktelig langt inne å sykmelde seg, er jo ikke syk, «bare» trøtt...

Be om sykemelding nå. Hvis du presser deg selv for hardt kan det hende du til slutt må være sykemeldt over en enda lengre periode.

Jo, du kan sykemelde deg.

Jeg er også lærer, og er innom tanken selv. Jeg kommer meg gjennom arbeidsdagen, men har INGENTING å gi mannen og 2-åringen hjemme. Og det er vel ikke helt rett at jobben og elevene skal få alt? Tenker vi må fordele den energien vi har :)

Hvordan får du til å sove 17 timer på 24 timer med 2 små barn?

Jeg har ikke heelt sammenligningsgrunnlag, for jeg har ikke to små hjemme som krever oppmerksomhet. Men jeg har også en veldig krevende jobb der jeg alltid må være på topp på jobb og prestere. Jeg har sagt til meg selv at når jeg føler at jobben tar all energien min og at jeg ikke får noe utav ettermiddagene og kveldene, er det på tide å si stopp. Du må sette deg selv og frøet først. Ingen har godt av at du tapper deg heelt tom for energi, verken arbeidsgiver, du eller dine kjære hjemme :Heartred

Back
Topp