Formelk

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Mini har den siste tiden begynnt å tulle ved puppen, samtidig som han er veldig urolig på natt. Han har mye luft i magen, promper i ett sett og bæsjer ofte 5-6 ganger om dagen, og da snakker vi eksplosjoner. Han spiser kortere og kortere og jeg er redd han kun får i seg formelken . Tidligere kunne han sove 3-4 timer i strekk på natta, nå er vi heldig om han sover 2 timer. Det blir svært få timer søvn på a mor, som nå er på kanten til å bli utbrent. Prøver å gi mini masse mat før leggetid (fylle opp før natta), men han vil liksom ikke spise mere enn i maks 5 min. Tips til hvordan jeg kan få han til å spis mer, og eventuellt hva jeg kan gjøre for å få han til å sove lengre intervaller på natta? :)

Last edited:
Hvor lenge har han vært sånn? Kan det være at han har økedøgn?

Min har vært svært urolig i hele dag, med lite søvn på dagtid. Vanskelig å si hva det er med disse små, for de er jo i konstant utvikling.

Tror de fint kan spise seg ferdig på 5 min hvis de spiser effektivt.

Vært sånn siste uken ifht puppen, men utilpass, sint, våken på natta PG mye grining har pågått siden han ble født :( er nå straks 11 uker.

Har du fått mensen? Har hørt at babyer kan reagere på det. Rotavaksinen? HS sa at bivirkningene kunne komme opptil et par dager etter vaksine og vare opptil to uker etter.

Hvor ofte spise han nå?

Har du fått mensen? Har hørt at babyer kan reagere på det. Rotavaksinen? HS sa at bivirkningene kunne komme opptil et par dager etter vaksine og vare opptil to uker etter.

Hvor ofte spise han nå?

Ikke fått mensen, og rotavaksinen tok han for 4/5 uker siden. Han spiser hver 3 time på dagtid, og hver 2 time fra 6 og til han sovner i 00.00 tiden. På natta våkner han hver 2 time, av og til oftere. Vet ikke om han er sulten hver gang, men puppen roer han hvertfall litt ned.

Last edited:
Hei! Fra november her. Måtte skrive, for jeg var gjennom dette, og syntes det var veldig slitsomt. Mitt beste tips (selv om noen kanskje er uenige) er å tømme begge brystene heeeeelt på morgenen (jeg tømte noe helt vilt mye melk), og så prøv å amme med en gang, og så fortsett som vanlig. Jeg gjorde dette 3-4 ganger totalt (på 1-2 uker) og babyen ble en helt annen. Litt arbeid, men absolutt verdt det. Nå er alt bra, og har vært det lenge. Jeg hadde rett og slett overproduksjon, som fører til dårlig mage, høy vektøkning og uro hos baby.. Ikke noe kjekt! Håper det hjelper :)

Hei! Fra november her. Måtte skrive, for jeg var gjennom dette, og syntes det var veldig slitsomt. Mitt beste tips (selv om noen kanskje er uenige) er å tømme begge brystene heeeeelt på morgenen (jeg tømte noe helt vilt mye melk), og så prøv å amme med en gang, og så fortsett som vanlig. Jeg gjorde dette 3-4 ganger totalt (på 1-2 uker) og babyen ble en helt annen. Litt arbeid, men absolutt verdt det. Nå er alt bra, og har vært det lenge. Jeg hadde rett og slett overproduksjon, som fører til dårlig mage, høy vektøkning og uro hos baby.. Ikke noe kjekt! Håper det hjelper :)

Takk for tips må absolutt testes ut.

Back
Topp