For de som er interesserte, (noe jeg var under prøveperioden her inne) skriver jeg kort om vår suksesshistorie
Er i dag 30+1 med en fin gutt i magen.
For ett år siden tok vi en fertilitetssjekk. Vi fikk vite at mannen hadde svært få svømmere (2 mill pr ml) og gynekologen henviste oss til IVF pga det. Pga vår alder (jeg 36, han 40) hadde vi ingen tid å kaste bort.
Mens vi ventet, tok gynekologen min (i privat sektor) å undersøkte egglederne mine med kontrastvæske, og han gav beskjed om at i de 3 påfølgende PP vil oddsen for spontan graviditet være forhøyet.
Den sjansen ville vi ikke la gå så lett fra oss, så vi (eller for det meste jeg da.. hehe) brukte alle «triks» i boka.
-Ovia app (den hadde tracket syklusen min i fler måneder før dette)
-eggløsningstester (forholdt meg til ett merke av gangen, Apotek1 sine)
Med viten om at det var et fåtall svømmere (men dog av god kvalitet) ville jeg minimere sløseri/søl av godsakene, derfor hadde vi klart en engangs-menskopp med en ladning Pre-fert som er den beste sædvennlige geleen.
Alt stod klart, på rom med god temperatur. Mannen leverte sakene sine direkte i menskoppen, og jeg hadde den oppi hoha i 6-8 timer.
Veldig usexy og klinisk måte å bli gravid på, men det fungerte!!
Du finner en del på YouTube (søk «Get pregnant with softcup») om det.
Er i dag 30+1 med en fin gutt i magen. For ett år siden tok vi en fertilitetssjekk. Vi fikk vite at mannen hadde svært få svømmere (2 mill pr ml) og gynekologen henviste oss til IVF pga det. Pga vår alder (jeg 36, han 40) hadde vi ingen tid å kaste bort.
Mens vi ventet, tok gynekologen min (i privat sektor) å undersøkte egglederne mine med kontrastvæske, og han gav beskjed om at i de 3 påfølgende PP vil oddsen for spontan graviditet være forhøyet.
Den sjansen ville vi ikke la gå så lett fra oss, så vi (eller for det meste jeg da.. hehe) brukte alle «triks» i boka.
-Ovia app (den hadde tracket syklusen min i fler måneder før dette)
-eggløsningstester (forholdt meg til ett merke av gangen, Apotek1 sine)
Med viten om at det var et fåtall svømmere (men dog av god kvalitet) ville jeg minimere sløseri/søl av godsakene, derfor hadde vi klart en engangs-menskopp med en ladning Pre-fert som er den beste sædvennlige geleen.
Alt stod klart, på rom med god temperatur. Mannen leverte sakene sine direkte i menskoppen, og jeg hadde den oppi hoha i 6-8 timer.
Veldig usexy og klinisk måte å bli gravid på, men det fungerte!!
Du finner en del på YouTube (søk «Get pregnant with softcup») om det.
(hvis jeg får lov å dele under tråden din jeg og!) hadde satt stor pris på en sånn tråd i prøvetiden

av hormoner og prevensjonsfri syklus