forlovers oppgaver?

Traktar

Forelsket i forumet
er forlover for en venninnen.. har arrangert utdrikningslag og slik som ble veldig vellykkt.
men jeg lurer på va er mine oppgaver på bryllupsdagen? kjenner jeg gruer meg noe vanvittig til denne dagen først og fremst fordi jeg vil være høygravid og formen er ikk på topp for å si det slik,, men det får jg ingen forståelse for av brud,. så hv er mine oppgaver denne dagen? alt i detalj takk fra de som har erfaring? :)

tror det er din oppgavve å holde tale...... vet ikke om du må være toastmaster (altså styre kvelden med hvem som skal holde taler osv, som en konferansier) men det ville jeg avklart på forhånd :)

du må ikke nødvendigvis holde tale. Har ikke vært i et bryllup der forlover ikke gjør det, men ei venninne av meg lagde et dikt som hun fremførte :)

Ellers er det din oppgave å se etter at bruden ser vakker ut. Rette på kjole, slør osv.
Toastmaster er ikke din oppgave i det heletatt, så lenge ikke dette er planlagt på forhånd.
Har aldri hørt om noen som har forlover til det, siden det er en stor oppgave i seg selv å være forlover. 

Det er veldig vanlig å hjelpe til med stelling av border osv dagen i forvei, men det kan du nok lure deg unna siden formen ikke er bra. Lykke til ! :D

Jeg har ingen erfaring selv, men flere venninner som har vært forlover, og de's oppgaver har vært:

1:Være med hos frisøren/sminkør; da har de i tillegg hatt med champagne e.l og sørget for at bruden har fått i seg mat etc.
2: Ansvar for brudens ting å tang som hun ellers hadde hatt i veska si, f.eks leppestift etc..
3:I kirken passer de på at kjolen ligger fint ved alteret, hjelper til med kjolen/sløret når hun flytter seg fra stol til alter og alter til stol og når hun skal gå ned og sånn..Hjelper til når hun skal inni bil etc...
4: Tale , sang e.l på bryllupsfesten

I tillegg er det flere av dem som har gjort noe koselig (eller morsomt) for brudeparet der de skal overnatte, f.eks legge igjen en gave der med noe søtt, morsomt eller fint, evt en chanpagnefalske og badesalt... ;-) Ja, eller noe lignende..

ALt i alt skal du være der for bruden, og hjelpe til, være hennes høyre hånd.. ;-)

Lykke til, og ikke minst lykke til med fødselen!

På dagen skal du sørge for at bruden får i seg noe sukker før dere går ut døren, f.eks. en sjokolade eller noe sånt. Det er en lang dag for henne. Sørg også for at blomster er med. Ha gjerne en stor veske med ting dere kan trenge, som nye strømpebukser, paracet, neglelakk etc. (men dette er det bruden som skal skaffe og du som skal oppbevare)

Du kjører med bruden til kirken, sørger for at kjolen ligger pent før hun går inn og ser at hun holder buketten lavt nok (foran hoftene). Så går du frem til plassen din og venter.

Du sørger for at kjolen ligger pent og du holder buketten når de skal inngå ekteskapsløftene. Når de setter seg igjen så gir du tilbake buketten og ordner kjolen igjen. Det samme når de skal gå ut.

Hold et våkent blikk med brudens utseende, som at smykker henger riktig og at sminken ikke har smittet av (q-tips og kleenex må være i den vesken du har med). Det høres omfattende ut men det er ikke så ille som det høres ut! :-)

I selskapet har du en stor jobb, nemlig å holde tale ELLER skrive en sang. I løpet av kvelden kan du og bruden gå til side for å freshe opp sminken hennes litt. Og jeg trengte hjelp til kjoleholding når jeg skulle på do! STOR kjole! Ellers så er oppgavene stort sett over så snart middagen er i gang :-)

Du ba om detaljer, he he :-) Jeg er sikker på at du klarer dette fint selv om du er gravid. Det er ikke så omfattende egentlig.

Din oppgave er å sørge for at bruden har det bra.
Hjelpe hun med kjolen på toalettet om hun trenger det .
Ha med litt av hvert i vesken:
-gnagsår plaster : Ikke noe er verre enn gnagsår på den store dagen, da hjelper det å ha en god forlover med gode plaster klar!
-litt sminke: Ha litt til hjelp, mattende pudder ( litt kjedelig for bruden å være blank på bilder), lipgloss ( godt å friske opp sminken med)
- nål og hvit tråd!! ( tenk om noe skulle løsne på kjolen til bruden...)
-godt humør, fortell bruden hvor vakker hun er og hvor fint bryllup de har...

Back
Topp