Forlover tale

salteufo

Forelsket i forumet
Noen som kan hjelpe meg med hva en sånn tale bruker å inneholde? Bestevenninna min skal gifte seg om 2 uker... Har aldri vært i bryllup før og er helt grønn[:'(]
Ikke bare skal man skrive den, men man skal stå skjelvende å hode den forran 80 mennesker[8D] Skrekk[&o]

Alle tips mottas med stor TAKK[:)]

Jeg skrev tale til min mor og min mann, da vi giftet oss i sommer.

Alt jeg gjorde var å sette hjertet mitt i sving,og jeg skal love deg det ble tårefult hos gjestene og[:D]

Skrev om ting vi hadde gjort i lag,spes opplevelser ol. Ikke beskymre deg. det går nok fint skal du se[;)]

Takk for at du fikk æren ved å være forlover..Snakk om hvordan dere ble kjent, morsomme ting dere har gjort sammen, snakk om hennes gode egenskaper- hva som gjør henne til en god venn..
På slutten kan du kanskje si noen ord som brudgommen kan ta med seg...avslutt med skål...?

En tale trenger ikke å være lang...Ikke mer enn tre-fire minutter..det er mer enn nok!( jeg holdt forlovertale på to minutter i sommer...den var også lang nok [:)]) Sett deg ned å skriv så setter du tankekverna igang.. Kanskje blir det vanskelig å begrense talen også for det er så mye du vil si?

Når du har skrevet talen øver du deg...ta tiden, få noen til å høre talen og komme med innspill kanskje? Jo flere ganger du har hørt talen selv jo lettere er det for deg å framføre den. Er det deler av talen som gjør deg rørt kan du lettere takle det om du er forberedt.

Lykke til! Søk på nettet etter forlovertaler o.l så kan du få fine tips der[:)]

Lykke til!

jeg var forlover tidligere i sommer..i talen min hadde jeg med hvor lenge vi hadde kjent hverandre, noen antingene vi hadde gjort sammen...takket for mye=)hjelp-ære... at ho var en flink mamma, og et lite ord til brudgommen hvor heldige han var...var ikke veldig lang... trur den var grei=)

Forloveren min holdt en fin tale når jeg giftet meg. Hun hadde også med seg en eske og post it lapper, der oppfordret hun alle gjestene til å skrive en hilsen til oss og oppi esken( lå det en flaske tror jeg ) esken skulle vi åpne på 1. års bryllupsagen våres. Jeg gleder meg.

viss du er bekymret for å skrive tale så kan du jo heller skrive sang med ein kjent melodi? få med noen venniner til å være med å synge eller at alle synger med. viss du vil gjøre noe ekstra utav det kan du jo vise bilder av hu på storskjerm mens dere synger..eller synge den inn på video.. eller vise teksten på skjermen med bilder :)

Google det, så kommer det opp masse tips og ideer.

Takk for tips[:)] kan ikke si at jeg gleder meg akkurat[&:] God ide det med lappene, det skal jeg helt klart bruke[:D]

jeg skrev et dikt som jeg framførte [:)] det var ikke så langt, men det inneholdt alt jeg ville si.
så tok jeg og rammet inn diktet så ho fikk det som et minne [:)]

Back
Topp