Forlover ble sur fordi jeg ønsker en til

Jeg prøver febrilsk å finne ut hvordan jeg redigerer etter denne personens ønske, ellers får jeg vel enda mer trøbbel..

Hjelper ikke å redigere dine innlegg når de er quotet ;) Hun vil fremdeles da se hva du har skrevet. Er jo ikke første tråden denne mnd engang du henger ut noen, så håper for din skyld du har lært snart... (jeg har også driti meg ut her, og da tatt lærdom)

Okei, jeg bruker forumet for råd og sånn er det bare....
Ja, du har ja?

Men du må da forstå hvordan det virker for de du snakker om når de får se det? Jeg hadde blitt irritert hvis du hadde tatt opp kjipe gaver på et åpent forum istedenfor med meg eller at jeg hadde vært en kjip forlover.

Jeg har det ja! Ingen som er feilfrie ;) Men nettvett er en sunn ting, så kanskje sette seg litt inn i det :)

Ja, men jeg tenker bare at her kjenner ingen meg, og da er det lov å spør...

Jeg tenker at det er lov å spørre uansett om det er kjentfolk her eller ikke. Det handler om MÅTEN du spørr på. Du virker utakknemlig i pakketråden, og frekk i denne tråden. Og da reagerer folk. Jeg kan tippe at om du hadde skrevet en ordentlig tråd, der du spørr om råd fordi du så gjerne vil ha begge to som forlovere, og satt deg litt inn i følelsene til forloveren du hadde fra før av så hadde heller ikke den som eventuelt kjenner deg reagert. Hadde jeg valgt meg 1 forlover, og funnet ut mange mnd etterpå at jeg ville ha en til så hadde jeg faktisk spurt den første om hva hun syns, og også gjort det klart hvor mye jeg satt pris på henne, og antagelig også at hun ville vært "æres forlover", altså den med mest kontroll ift utdrikkningslag osv.
Som sagt, det er mange hyggeligere måter å gjøre det på :)

Nå er jo hodet hennes innstilt på alt det hetset jeg har fått og ikke alle kommentarene over... Du kunne ikke kommentert at du forstår meg også og at jeg febrilsk både prøver å slette tråd og legge ting dødt lenge før slik det er nå?

Nei, det kan jeg ikke, for jeg mener ikke det virker sånn. Jeg er enig med LilleBurugla at måten du skriver hovedinnlegget og innleggene før du oppdager at du er gjenkjent ikke er noe ålreite. Du vil jo bare ha støttende kommentarer og det får du jo tydeligvis ikke fra de fleste her.

Ja, men er synd. Har brukt så mye tid med henne siste årene...
Angrer litt på det nå :/
Egentlig ikke. Bare hele situasjonen som preger meg. Forstår det ikke. Virker jo veldig manipulerende. Og når jeg skriver meldinger og sier at jeg tenker veldig på det så kan hun jo svare...
Er ingen som kan bestemme det da, om forlover en sier nei får hun droppe oppgaven, beklager altså.... Og jeg har ikke skrevet noe stygt til noen her, beklager så mye om det oppfattes slik.

De to øverste innleggene av deg vil jeg absolutt kategorisere som ufine. Men var sikkert ikke ment sånn :)

Er ingen som kan bestemme det da, om forlover en sier nei får hun droppe oppgaven, beklager altså.... Og jeg har ikke skrevet noe stygt til noen her, beklager så mye om det oppfattes slik.

Nei, der er kanskje forskjellen på meg og deg -jeg setter vennene mine veldig høyt. Jeg bryr meg om at vennene mine skal ha det bra, at mine bestevenner skal være en del av noe stort for meg er en selvfølge for meg. Og jeg TVILER på at om du hadde spurt, så hadde hun sagt nei! Det handler om å gjøre stas på. Det handler om å gjøre ting litt ordentlig så hun føler hun fortsatt er en del av det, og vise venninnen din at du fortsatt ønsker henne.

Men for all del, du får fortsette å gjøre ting på din måte. Men tenk litt over hva det gjorde deg i denne situasjonen. Så vidt jeg forstår så har du mistet en venn som betydde så mye for deg at hun var sin forlover. Innimellom lønner deg seg å ta imot råd. Bare innimellom.

Nei, der er kanskje forskjellen på meg og deg -jeg setter vennene mine veldig høyt. Jeg bryr meg om at vennene mine skal ha det bra, at mine bestevenner skal være en del av noe stort for meg er en selvfølge for meg. Og jeg TVILER på at om du hadde spurt, så hadde hun sagt nei! Det handler om å gjøre stas på. Det handler om å gjøre ting litt ordentlig så hun føler hun fortsatt er en del av det, og vise venninnen din at du fortsatt ønsker henne.

Men for all del, du får fortsette å gjøre ting på din måte. Men tenk litt over hva det gjorde deg i denne situasjonen. Så vidt jeg forstår så har du mistet en venn som betydde så mye for deg at hun var sin forlover. Innimellom lønner deg seg å ta imot råd. Bare innimellom.
....

Last edited:
Ønsker bare å kommentere en bitteliten sak her:
Hun har jo skrevet nå flere ganger at hun ønsker å slette/redigere innleggene for å rette opp i dette.
Da ser jeg ikke helt poenget med å quote enda flere innlegg som hun da ikke får mulighet til å slette. Da er dere jo, etter min mening, med på å gjøre situasjonen hakket verre for begge to.

Fint at du antar ting om meg da.

Jeg sa det på en ordentlig måte og om du ikke tror meg er det ikke litt problem. Jeg sa hun hadde samme rolle bare at jeg ønsket en til ! Så ikke bare annet.

Nei altså, jeg prøver jo å ikke anta ting om mennesker jeg ikke kjenner. Jeg skriver også at jeg og du KANSKJE er forskjellige. Man får et inntrykk i denne tråden, og igjen, måten du svarer folk. Jeg mener bare at om du prøver å sette deg inn i hennes situasjon, så kanskje det kunne vært unngått, og vennskapet reddet.

Ønsker bare å kommentere en bitteliten sak her:
Hun har jo skrevet nå flere ganger at hun ønsker å slette/redigere innleggene for å rette opp i dette.
Da ser jeg ikke helt poenget med å quote enda flere innlegg som hun da ikke får mulighet til å slette. Da er dere jo, etter min mening, med på å gjøre situasjonen hakket verre for begge to.

Det har hun skrevet ja, men så fortsetter hun også å quote meg, så da svarer jeg - selvfølgelig.

Det har hun skrevet ja, men så fortsetter hun også å quote meg, så da svarer jeg - selvfølgelig.

Syns ikke det er noen selvfølge. Foreslår at alle bare lar være å kommentere noe mer i det hele tatt, slik at denne tråden blir lagt død.
Det er flere her inne som har vært litt ufine syns jeg, og trekker konklusjoner mellom linjene, og da forstår jeg at ts reagerer på dette og.
Ferdig med den saken!

Back
Topp