forlovelsesring...

vivvi

Flørter med forumet
Noen som vet om forlovelses ringen skal være på høyre eller venstre handa? Er det forskjell på hvilken hand den skal være på om han er hun eller hann?    Diskuterte dette med ei vennina av meg i går og vi ble liksom ikke helt enig.
 
da jeg brukte ringen,hadde jeg den på høyre. venninna mi har sin på venstre og kommer til å ha gifteringen på høyre...
 
Takk for svar folkens.
Da ble det rett for meg alikavell[;)]
Har hatt ringen på i snart ett år følte at det ble helt rart å skulle bytte hand nå.
 
ORIGINAL: NurkIFarta

I norge er det høyre....som  regel venstre i utlandet... er det jeg har hørt hvertfall [:)]
 
I Norge bruker vi den på høyre både når vi er forlova og gift.
Mens Danmark bruker forlovelse ring på venstre og når de gifter seg på høyre.
 
Vi har alltid hatt ringen på høyre - både ved forlovelse og etter vi giftet oss.
 
Når han fridde var det kun jeg som fikk ring. Den hadde jeg på høyre hånd. Når vi giftet oss satte jeg forlovelsesringen på venstre hånd og gifteringen på høyre.
 
ORIGINAL: Linda29

Er vanlig å ha den på høyre i norge ja.. Og venstre i utlandet..


Jeg mener vi hadde forlovelsering på høyre også, nå har vi gifteringen da[:D]
Vil nok si samme ja som Linda29
 
Vi har ringene på høyre hånd..
Har skrevet kun fornavnene inni ringene..
Så når vi gifter oss skal vi ha samme ringene, men skal ha dato inni, pluss at jeg skal få en stein i min..
 
-nå er vel nesten norge det eneste landet som har den å høyre[:D]
Vi har den på venstre, og kommer fortsatt til å ha den på venstre etter at vi har giftet oss.. Du vet nermest hjertet [:D]
 
Må bare legge til at det var sambo sum trumfet det gjenom med denne forklaringen.. Han er svensk[;)][:D]
 
ORIGINAL: Daimsjokkis

jeg har på høyre..
 
ORIGINAL: Linda29

Er vanlig å ha den på høyre i norge ja.. Og venstre i utlandet..
 
ORIGINAL: Daimsjokkis

jeg har på høyre..
 
ORIGINAL: iQra82

Må bare legge til at det var sambo sum trumfet det gjenom med denne forklaringen.. Han er svensk[;)][:D]


Way to go.. jeg er svensk og å fikk gjenom venstre hand med samboern og [:D]
 
Vi har bare hatt den på høyre da vi var forlova og da vi gifta oss...
 
Back
Topp