Forlovelsesring OG giftering, eller samme ring?

Han gikk ned på kne og fridde med en nydelig ring i hvitt gull med en rosa sten. Rosa er min absolutte favorittfarge :-) ❤️

Gifteringene er tradisjonelle i gult gull. Han har bare giftering, jeg har altså både giftering og forlovelsesring. Jeg bruker begge to, på hver sin hånd. Elsker dem ❤️

Vi har begge forlovelsesringer, og skal begge ha gifteringer også. :)
Han fridde med ring til meg, og jeg kjøpte en til ham senere, fordi han gjerne ville ha en han også. <3

Min forlovelsesring er i hvitt gull, formet som evighetssymbolet, med diamanter på den ene "siden."
Hans er i stål, med evighetssymbolet inngravert på utsiden.

Gifteringene skal være i hvitt gull de også, da ingen av oss liker gult gull. :)

Fikk en ring når han fridde også kjøpte vi forlovelse ringer som nå er gifteringer våre

Her fikk jeg en forlovelsesring og når vi giftet oss kjøpte jeg og mannen gifteringer. Men han tullet hele tiden med at han også burde hatt en forlovelsesring.

Her har vi begge, mannen lagde til oss begge :smug: en i sølv og en i gull, åå hver hånd :joyful:

Her har vi begge. Vi kjøpte ringer i hvitt gull når vi forlovet oss. Når vi giftet oss, så tok vi på gifte ringene jeg har arvet etter min Oldemor og Oldefar i gull. Ringene er over 100 år gamle. :)

Dere som forventer at mannen frir med "frierring", blir dere virkelig skuffet hvis mannen hadde fridd med vanlige forlovelsesringer? Alle jeg kjenner har forlovelsesringer nemlig :p Her hadde mannen aldri tenkt i de baner, han vet sikkert ikke hva en frierring ER engang :p
er vell like ute av det jeg da, som ikke vet hva forskjellen er :p hehe
hadde nok ikke blitt skuffet, men nå vet mannen hva slags ring jeg kunne tenkt meg om det blir aktuelt :p

Aldri hørt at det er forskjell jeg :p

Her fikk jeg forlovelsesring når vi forlovet oss, å om 5 dager så vil den bli byttet ut med en giftering ❤️

Vi hadde ikke ringer før vi var gift, da jeg ville spare dem til kirken. Da ble det liksom mer stas og større forskjell mellom før og etter gift. Gledet meg som et barn til å få den på! Begge har lik gullring. :-)

Vi kjøpte enkle sølvringer (like) som forlovelsesringer, ville bruke litt tid på å finne gifteringer, men ønsket å bruke ring i mellomtiden. Jeg er ingen diamantdame, så jeg ville ha helt enkel giftering. Valgte ringer i palladium (ganske likt platina), de har holdt seg veldig fint, Så veldig fornøyd med valget.

Vi har enkle gullringer begge to :-) Mannen fridde med den ringen, da vi var forlovet hadde vi dem på venstre hånd, og da vi giftet oss flyttet vi dem over på venstre :-) Bruker ikke ringer utenom, så for meg var det helt greit. Mannen har i etterkant sagt at han angret litt på at jeg ikke fikk skikkelige forlovelsesring eller at han ikke kjøpte mer fancy gifteringer, men det er ikke alt man tenker på når man er 21 og ikke har så mye penger ;-)

Min mann spurte om jeg ønsket en liten forlovelsering. Deretter spurte han om det var ok med en brukt diamantring fra pantebutikken?
Den ville jeg gjerne ha, så da kjøpte han den 1stens diamantring i gult gull til meg.

Gifteringene kjøpte vi nye og valgte design isammen senere.

Så overasket han med en 11 steners 0.25ct totalvekt diamantring satt i gult og hvitt gull som morgengave.

Jeg fikk en klassisk enstensring da mannen fridde og så kjøpte vi enkle gullringer da vi giftet oss. Han brukte ikke ring før bryllupet (6mnd etter frieriet).

Vi kjøpte enkle sølvringer som forlovelsesringer, da ingen av oss var noen stor fan av gullringer. Planen var å bruke de som gifteringer også. Og det gjorde vi, de første 3 årene.
Siden vi giftet oss i hemmelighet hos Sorenskriveren, hadde vi ikke noe selskap. Hadde heller ikke planlagt å ha noe selskap, men etter mye masing fra familien og slekta så ble det et selskap likevel. På vår 3 års bryllupsdag. Da ble det til at vi kjøpte oss gullringer likevel, for plutselig hadde vi lyst på det begge to :)

Vi forlovet oss i 95 og da var det ikke vanlig med friering, så vi hadde like ringer begge to. Når vi giftet oss kjøpte vi nye gifteringer og i morgen gave fikk jeg en ring med safir og diamanter.

Jeg er ikke så glad i å gå med ring, så om jeg mot all formodning blir forlovet/gift, har jeg ikke lyst på annet enn en enkel giftering, ingen forlovelsesring. Jeg vil heller ha en fancy ring i morgengave eller noe, som kan brukes om jeg skal pynte meg å sånn... Med man-made diamanter, ekte diamanter er ikke noe for meg! ☺️

Back
Topp