Forlovelsesring eller giftering

ORIGINAL: ~ Babysyk ~

Vi kommer nok til å bruke forlovelsringen til giftering og [:)]

ORIGINAL: lilla gumman

ORIGINAL: Fru Riskorn

I Norge er det gammel tradisjon for å ha samme forlovelsesring og giftering. To ringer er en tradisjon som vi de siste årene har fått fra USA. Ettersom jeg er sterkt imot all fordummende amerikanisering, har vi gått for det gode gamle.

Mye mulig de i USA også bruker to ringer, men det gjør faktisk mange andre land også, ikke minst land i Norden ogs som tilegg har hatt dette som en gammel tradisjon. Så alt gærnt kommer nok ikke fra USA[;)]

Nei, men den norske trenden med å bruke to ringer kommer fra amerikansk film, og det synes jeg personlig er tåpelig. Det må vel være lov? Jeg feirer ikke Valentins dagen eller Haloween heller. Jeg vet at ingen av dem har amerikansk opprinnelse, men det er en amerikansk jippo som har ført dem hit til Norge.

Jeg vet ikke hva som er mest vanlig, men vi brukte forlovelsesringene når vi giftet vårs også.
Fikk bare gravert inn bryllupsdatoen i tillegg [:)]

Vi brukte forlovelsesringene våre når vi giftet oss også... Brukte lang tid og litt ekstra penger på å få ringer som vi likte godt, og da syns vi det var unødvendig å ha enda et ringsett når vi giftet oss... Vi hadde planer om å gravere inn bryllupsdatoen etter bryllupet, men det har vi ikke gjort for syns faktisk det er nok med forlovelsesdatoen... Man får liksom et forhold til ringen sånn som den er...

Back
Topp