Forlovelsesring eller giftering

Frøken rosa

Glad i forumet
De fleste gifte har bare en ring på fingeren, og kaller den for giftering. I tillegg har de fleste en ring på fingeren når de forlover seg. Er det vanlig at forlovelsesringen og gifteringen er den samme? Vet at noen har 2 ringer, men har inntrykk av at det er få. Hva er vanlig? Ha samme ring som forlovelsesring og giftering, bruke 2 ringer eller bytte ut forlovelsesring med en giftering når man gifter seg?

Det er ingen "regler" for det, så det tror jeg er veldig individuelt. Selv har jeg forlovelsesringen min som giftering, jeg fikk bare inngravert bryllupsdatoen i tillegg, men så fikk jeg en alliansering med diamant i morgengave, og jeg har den på samme finger som gifteringen

Tror det er mest vanlig å bruke forlovelsesringen som giftering.

Jeg har to ringer på venstre ringfinger, en forlovelsesring og en giftering, gubbis er fra canada da, så vi gjorde det på måten de gjør der.

Aner ikke hva som er vanlig - men vil bare svare at det må vel være opp til hvert enkelt par.

Vi er ikke forlovet, så da slipper vi å tenke på det.[:D]

Et vennepar av oss, flytter forlovelsesringen over på venstre hånd, og setter gifteringen på høyre.
Jeg tror søstern min har både forlovelsesringen og gifteringen på samme finger.

kan du jo bestemme selv[:)]det du synes er finest,liker best...jeg har gifteringen på høyre og forlovelsesringen på venstre..(ville ikke bare la forlovelsesringen ligge og aldri bruke den igjen)

Vi skal bruke forlovelses ringene som gifte ringer

Vi bruker forlovelsesringene enda..

Vi smeltet om forlovelsesringene til gifteringer

Vi bruker forlovelseringene som gifteringer[:)][:)]

Vi brukte også de samme ringene, litt fordi vi ikke syntes det var nødvendig å bruke penger på nye... [8D][;)]

vet ikke hva som er vanlig, men vi har bare en ring. Hadde den samme ringen som forlovelses ring og giftering vi...
gadd ikke å bruke masse penger på dobblet opp av ringer...

I Norge er det gammel tradisjon for å ha samme forlovelsesring og giftering. To ringer er en tradisjon som vi de siste årene har fått fra USA. Ettersom jeg er sterkt imot all fordummende amerikanisering, har vi gått for det gode gamle.

Vi har dobbelt opp på høyre ringefinger begge to =)
Forlovelsesringen innerst og gifteringen ytterst!

Er en kompis som har laget gifteringene våre [:)] Elsker de!!

Litt dårlig bilde, men sånn ser mine ut:

ORIGINAL: stinemille

Vi har dobbelt opp på høyre ringefinger begge to =)
Forlovelsesringen innerst og gifteringen ytterst!

Er en kompis som har laget gifteringene våre [:)] Elsker de!!

Litt dårlig bilde, men sånn ser mine ut:

Åååå, kjempe fine ringer, og et utrolig søtt og nydelig barn!! Så heldig du er [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Fru Riskorn

I Norge er det gammel tradisjon for å ha samme forlovelsesring og giftering. To ringer er en tradisjon som vi de siste årene har fått fra USA. Ettersom jeg er sterkt imot all fordummende amerikanisering, har vi gått for det gode gamle.

Mye mulig de i USA også bruker to ringer, men det gjør faktisk mange andre land også, ikke minst land i Norden ogs som tilegg har hatt dette som en gammel tradisjon. Så alt gærnt kommer nok ikke fra USA[;)]

vi skal bruke forlovelses ringene våre til gifte ring også. [:D]
de kostet mye så jeg vil bruke den som giftering også[:)]

Back
Topp