Forloveden er tidligere horekunde

• Trådstarter Trådstarter Fortvilt84
  • Opprettet Opprettet
F

Fortvilt84

Guest
Jeg fikk meg verdens største sjokk i helga. Det viser seg at mannen jeg har vært sammen med i 5 år og er gravid med har brukt prostituerte før vi ble sammen.
Det var tilfeldig at jeg fikk vite dette akkurat nå, en venn av han nevnte det som om jeg visste det og jeg tok det opp med han.
Han innrømte det ikke med en gang, men han skjønte vel at han bare måtte si det.
Han har reist mye og kjøpt mye horer i utlandet, i tillegg til noen i norge som han har hatt kontakt med. Han har også kjøpt sex i forbindelse med en jobbreise imens vi "holdt på" men ikke var offisielt sammen enda!! Dette er noe han har gjort på jevnlig basis, ikke bare en gang....
Han sa at han ikke hadde fortalt meg det fordi han vet jeg har holdninger som er imot slikt og at han ikke ville at jeg skulle dumpe han. Og ja, hadde jeg visst dette i begynnelsen hadde jeg jo ikke blitt sammen med han... En ting er å kjøpe sex en gang, men han har gjort det jevnlig og jeg tenker at da må det være noe galt i holdningene hans. Han sier at han har forandret seg og er imot kjøp av sex nå, men jeg tror han heller sier hva jeg skal gjøre...
På en måte har jeg lyst å gjøre det slutt, på den andre siden er vi forlovet og venter barn.
Synes bare dette er et stort tillitsbrudd at han ikke har fortalt dette,
jeg synes jeg skulle fått valget om jeg ville være sammen med noen som har som holdning at det er ok å kjøpe seg,
og trenger å lufte meg litt.....

Så lenge han ikke gjør det mens dere nå er sammen så bør det egentlig ikke bety så mye... Tenker jeg, da.

Tja. Så lenge han ikke gjør det mens dere er sammen, så er det vel ikke verre enn de som ligger med alt de ser på byen før de går inn i forhold

Så lenge han ikke gjør det mens dere nå er sammen så bør det egentlig ikke bety så mye... Tenker jeg, da.

Kanskje jeg er annerledes enn deg... Men jeg ville heller at han skulle ha vært utro nå med noen som han likte enn at han kjøpte horer i fortiden.

For meg har det noe å si med tanke på holdningene hans mot andre mennesker..
Jeg har aldri synes det er greit å utnytte andre mennesker for egen nytelse.
Alt tyder jo til at de prositituerte ikke akkurat har det bra i den bransjen og gjør det frivillig,
og det å være sammen med noen som tenker det samme om slike store ting er viktig for meg...

Tja. Så lenge han ikke gjør det mens dere er sammen, så er det vel ikke verre enn de som ligger med alt de ser på byen før de går inn i forhold

Jeg synes det hadde vært bedre at han hadde vært "horebukk på byen" enn at han hadde utnyttet kvinner i en sårbar posisjon som ofte ikke har noe annet valg enn å ty til prostitusjon..

Jeg synes det hadde vært bedre at han hadde vært "horebukk på byen" enn at han hadde utnyttet kvinner i en sårbar posisjon som ofte ikke har noe annet valg enn å ty til prostitusjon..
Kommer vel an på hva slags horer han har kjøpt. Det er MANGE som vil prostituere seg fordi det er mye penger å hente. Men selvfølgelig mange steder der de er slaver og menneskehandel osv.
Jeg ser poenget ditt. Men det er noe du må føle på selv. Hvis du ikke klarer å legge det bak deg så er det bedre å gå fra han enn å ha det i bakhodet sånn at du ikke klarer å nyte familietilværelsen

Bare så det er sagt, så er det ikke alle prostituerte som har det slik du legger det frem. Faktisk så er det for veldig mange et frivillig valg, og som de tjener veldig gode penger på. Når det er sagt, så synes ikke jeg det er noe bedre å være horbukk på byen. Her er det også kanskje jenter som blir utnyttet og som også er i sårbare situasjoner. Og være utro med en han liker mens han er sammen med deg, er noe du mener er bedre enn at han har kjøpt sex tidligere. Hva med disse to jentene som blir utnyttet og brukt her da? Altså jeg forsvarer ikke kjøp av sex, MEN jeg ser meg ikke helt enig i meningene dine.
Dette er også noe han har gjort før dere ble sammen.

Kanskje jeg er annerledes enn deg... Men jeg ville heller at han skulle ha vært utro nå med noen som han likte enn at han kjøpte horer i fortiden.

For meg har det noe å si med tanke på holdningene hans mot andre mennesker..
Jeg har aldri synes det er greit å utnytte andre mennesker for egen nytelse.
Alt tyder jo til at de prositituerte ikke akkurat har det bra i den bransjen og gjør det frivillig,
og det å være sammen med noen som tenker det samme om slike store ting er viktig for meg...

Ikke alle tenker over det på samme måte som deg, og det er sikkert ikke alt han syns er viktig som du tenker like mye over.

Er mannen utro så har han vel ikke så gode holdninger da heller?
Vi lukker øynene for mye her i verden. Dyr lider ofte før de havner på middagsbordet ditt og barn blir utnyttet slik at du kan kle barna dine i billige klær fra Cubus og H&M. Dun fra dunputa eller jakka di kan komme fra en gås som ble nappet fjøra utav mens den levde.

Men du må nesten finne ut hva du kan leve med og ikke, helst før barnet må oppleve skilsmisse mellom foreldre for det er heller ikke noe kjekt... Barnet ditt trenger en mor som har det godt i forholdet til mannen sin.
En ting er sikkert er at ingen person er perfekt. Ikke sagt fordi jeg tror du tror det, men er lett å glemme at alle har en negativ side.

Min mann har vært utro mot meg og har noen meninger som jeg er så bunnløst uenig i, ting som er viktige for meg, men vi har det veldig godt sammen og jeg elsker han likevel. Men jeg er meg og du er deg :) Som sagt, finn ut hva du kan leve med og ikke. Det kan være lurt å la situasjonen og følelsene roe seg litt. :)

Jeg er enig med deg i at det er uakseptabelt.

Men samtidig var dette noe som skjedde før dere ble sammen for fem år siden. Hvordan har han vært de fem årene? Er han en bra mann med gode verdier nå? Det kan hende han ikke ville at du skulle vite det, ikke plage deg med det, og det kan jeg forstå. «det man ikke vet har man ikke vondt av».

Uansett, om han har vært (og er) en bra mann de fem årene dere har vært sammen ville jeg vektlagt det. Du er gravid, og han er pappaen.

Ikke alle tenker over det på samme måte som deg, og det er sikkert ikke alt han syns er viktig som du tenker like mye over.

Er mannen utro så har han vel ikke så gode holdninger da heller?
Vi lukker øynene for mye her i verden. Dyr lider ofte før de havner på middagsbordet ditt og barn blir utnyttet slik at du kan kle barna dine i billige klær fra Cubus og H&M. Dun fra dunputa eller jakka di kan komme fra en gås som ble nappet fjøra utav mens den levde.

Men du må nesten finne ut hva du kan leve med og ikke, helst før barnet må oppleve skilsmisse mellom foreldre for det er heller ikke noe kjekt... Barnet ditt trenger en mor som har det godt i forholdet til mannen sin.
En ting er sikkert er at ingen person er perfekt. Ikke sagt fordi jeg tror du tror det, men er lett å glemme at alle har en negativ side.

Min mann har vært utro mot meg og har noen meninger som jeg er så bunnløst uenig i, ting som er viktige for meg, men vi har det veldig godt sammen og jeg elsker han likevel. Men jeg er meg og du er deg :) Som sagt, finn ut hva du kan leve med og ikke. Det kan være lurt å la situasjonen og følelsene roe seg litt. :)
Kloke betraktninger!

Hadde vært kroken på døra for min del. Sier mye om en mann som må betale for å få seg. Gang på gang.

Jeg syns ikke kjøp av sex nødvendigvis er galt, selv om det i mange tilfeller kan være det. Med tanke på at det er lenge siden og trolig noe han har sluttet med ville ikke dette betydd at forholdet var over for min del. I din situasjon ville jeg nok forsøkt å få litt avstand til dette og tenke gjennom hva det betyr for deg. Vil du klare å stole på ham igjen? Hvordan vil dere fungere sammen som foreldre? Hvis bryllupet er nært forestående ville jeg vurdert å utsette det til jeg var sikker, selv om det er vanskelig. Håper du finner ut av det og tar den avgjørelsen som er best for deg!

Får vondt av situasjonen deres. Familievernkontoret kan helt sikkert være en god og trygg plass å lufte følelser og tanker for dere. Det ville jeg gjort. Kanskje det kan være både nyttig, interessant og en bonus for dere uansett veien videre.

Hvis han ikke ville vært med, ville det for min del betydd alenemamma!

Vil du kaste forholdet på sjøen pga feil han gjorde før han traff deg? Du har blitt med ham i flere år, forlovet deg og venter barn med ham... er dette stort nok feilgrep til å kaste alt på sjøen? Det er opp til deg å avgjøre...

Altså fortid er fortid. I utg pkt har du ingenting med det. Han trenger ikke fortelle deg om ting fra fortiden han kanskje ikke er så stolt av. Nå er det deg han er sammen med og det er det som betyr noe.
Han gjør vel ikke dette nå som dere er sammen?
Da hadde saken vært annerledes

Det der hadde vært en vanskelig kamel å svelge for min del, det er helt sikkert! Hadde det ikke vært barn i bildet hadde jeg kanskje bare pakket sakene mine og dratt.. nå når du er gravid må du nesten kjenne på om dette er noe du kan klare å komme over og bruke litt tid tenker jeg..

Her er det nok flere nyanser å ta av enn mange har forespeilet hittil.

Kan gjerne ta min egen mann som eksempel: han har ved 2 tilfeller kjøpt seg "moro". Den ene gangen var han 17 år og i Brasil, hvor sjømenn bokstavelig talt blir praia på gaten så fort de setter beina sine på land. Kvinnene er ikke i noen organisert gjeng, men vet at det er MYE penger å få tak i om de huker en europeisk fyr med seg. Hun henta han opp til familien sin på moped og han som 17åring var jo på utforskning og hadde et indre bilde av hva som var forventet av sjømenn (dette er over 15 år siden så ting har endret seg litt siden da). Selv om jeg blir litt "eh" av å tenke på det så er det hans fortid, det som skapte han, jeg kan ikke endre det, og jeg vet han ikke gjorde det fordi det var en sårbar person. Om noen var sårbar (etter min mening) var det han :p

Eksempel 2 er Tyskland, hvor prostitusjon er et yrke med skatteplikt og sosial forsikring (det vi i velferdsstaten Norge ikke kjenner til: arbeidsgiver betaler inn sykeforsikringen din og pensjonsforsikringen din). Dette eliminerer mye av menneskehandelaspektet da kvinnene må identifisere seg med pass, registrere seg i landet, de må ha oppholdtillatelse om de ikke er EU-borgere, de må ha arbeidskontrakt med klart definerte lønnsforhold, og som sagt er arbeidsgiver pliktig å gi de både ferie, betale forsikringer etc. Jeg har ikke et så gigantisk problem med at han når han var ung sjømann også var på et offentlig kontrollert bordell med en haug voksne sjømann og ble påspandert. Skal jeg gå fra han, liksom?

Så ja. Jeg mener det er nyanser her. Én ting er menn som kjøper seg noe i Asia på ukontrollerte steder, én ting er diffuse bordell i øst-europa (Tsjekkia etc...) - en annen ting er f.eks de to eksemplene ovenfor. Utover det spørs det også for min del hvorvidt han har vært aktiv beslutningsdeltager, eller bare vært i en guttegjeng. Jeg ville ikke forlatt mannen min fordi han tok et skikkelig dustete valg når han var yngre og var på tur med "gutta boys". Noen ganger "MÅ" du nesten for ikke å bli utstøtt. Se for dere en ung fyr på 17 som skal finne innpass mellom Russere og Polakker ombord i et skip som er til sjøss 6 mnd om gangen, hvordan er det for han om alle synes han er en tufs i 6 mnd? Skal jeg forvente at han for 17 år siden stod og ropte feministiske slagord og predikerte kvinnekampen, mens han forsøkte å få innpass på et sted helt uten HMS og utelukkende "KULTUR"? Skal jeg gå fra han fordi han ikke talte kvinners rettigheter til russere og polakker på et frakteskip? :D

Derimot ville jeg nok stilt meg skeptisk om mannen min var i en helt normal jobb og for 5 år siden var i Asia på guttetur med Gantgenser og kjøpte seg litt Thai-kvinne for noen Bhat fordi han kjeda seg på Søndagskvelden før Norwegian skulle fly han hjem fra Phuket... Da ville jeg spurt meg hvor moralkompasset egentlig slår :)

Ville iallefall fått tat en grundig sjekk ang sexueliverfør bare sykdommer. Som hiv, hepatitt osv!

Kjøpe horer på nett og offentlig er ganske vanlig blitt blant unge også . Kjenner til flere mannfolk som har gjort dette. Også er det de som holder tett om det da.

Alle har en fortid og bagasje. At han ikke ville fortelle deg det, er vel fordi han synes det er flaut aller redd for å miste deg.

Forstår at det er sårt .

Disse horene er oftere renere enn vanlig jenter. De sjekker seg regelmessig. Bruker kondom osv. Større sjanse for snittene å ligge med naboen og de som har random sex bruker sjelden kondom . De som bruker horer MÅ beskytte seg som oftest :)

Back
Topp