FORLIGGENDE MORKAKE

Trollet

Andre møte med forumet
Heia :)
Trenger litt feedback....
Var inne på morkakekontroll i uke 32+0 å fikk beskjed at det var placenta previa totalis. Altså at morkaken ligger helt foran mormunn (der ungen skal ut).
Det blir jo ks om morkake ligger i veien og jordmor sa det var lite sannsynlig at den flyttet seg noe mer nå, siden den var totalis (helt over), men ultralyd-jordmor sa at det sikkert gikk fint...?!

Har heller ikke blødd noe (en liten rosa runde) og ikke fått noe beskjed om begrensninger i hverdagen...

Skal inn til ny kontroll i uke 34+3 for plan videre (Jeg flyttet frem timen fra 35+0 for jeg blir tullete av å lure på om det blir ks eller vaginalt)

Noen som har fått beskjed om at morkaka har flyttet seg på de ukene eller vet av noen?
Noen positive pks?

-stressa!
 
Hei. Jeg har forliggende morkake og den dekket delvis i uke 12, men den hadde flyttet seg allerede til ultralyd i uke 18. Det spørs om du må ta keisersnitt da, men det kan jo være den kan flytte seg og.. Uansett så krysser jeg fingrene for deg! Det går nok bra uansett! ❤️
 
Heia :)
Trenger litt feedback....
Var inne på morkakekontroll i uke 32+0 å fikk beskjed at det var placenta previa totalis. Altså at morkaken ligger helt foran mormunn (der ungen skal ut).
Det blir jo ks om morkake ligger i veien og jordmor sa det var lite sannsynlig at den flyttet seg noe mer nå, siden den var totalis (helt over), men ultralyd-jordmor sa at det sikkert gikk fint...?!

Har heller ikke blødd noe (en liten rosa runde) og ikke fått noe beskjed om begrensninger i hverdagen...

Skal inn til ny kontroll i uke 34+3 for plan videre (Jeg flyttet frem timen fra 35+0 for jeg blir tullete av å lure på om det blir ks eller vaginalt)

Noen som har fått beskjed om at morkaka har flyttet seg på de ukene eller vet av noen?
Noen positive pks?

-stressa!

Ka meinte egentlig jordmor at gjekk fint? Er nok sant som hu seier at sjansen er svært liten for at den flytter på seg, og du kan jo ikkje føde vaginalt nå, du kan ikkje ein gang gå i fødsel fordi åpningsfasen vil ødelegge morkaken.

De aller fleste pks er positive, du får mykje info og forklaringer, god tid gjennom alt og ingen stress og mas inne på operasjonssalen, noko heilt anna enn hks. Du har også lov å komme med egne føringer og du skal ha noko å sei i forhold til dag osv, sjølv om det kanskje ikkje kan tas hensyn til. Hadde eg vært deg hadde eg berre starta å forbereda meg på ks, les deg opp, lag ein plan og skriv ner ønsker og spørsmål så du stiller forberedt på neste time ❤
 
Back
Topp