Millamin
Flørter med forumet
Jeg var på ordinær ultralyd for et par dager siden i uke 20. Alt var fint med babyen, men jeg fikk vite at jeg har forliggende morkake, altså at morkaken delvis dekker over livmorhalsen. Jeg skal tilbake på kontroll i uke 32 for å få undersøkt om morkaken har trukket seg langt nok vekk fra åpningen til at jeg kan føde vaginalt. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med fødeavdelingen med en gang dersom jeg begynte å blø. Etter jeg kom hjem har jeg googlet litt om forliggende morkake og jeg har blitt litt bekymret, det står flere steder at man skal være forsiktig med samleie, trening som knebøy, hopping og løping på grunn av risiko for blødning. Men jeg fikk ingen beskjed om dette av jordmor på ultralyden, så nå blir jeg usikker på hva som er trygt og ikke.
Er det noen her som har hatt forliggende morkake? Hvordan gikk det med graviditeten? Trakk morkaken seg tilbake til fødselen, eller måtte du ha keisersnitt? Ble det noen komplikasjoner?
Er det noen her som har hatt forliggende morkake? Hvordan gikk det med graviditeten? Trakk morkaken seg tilbake til fødselen, eller måtte du ha keisersnitt? Ble det noen komplikasjoner?