Forliggende morkake?

Karroaa

Betatt av forumet
Var på ultralyd igjen i går for å sjekke om morkaken var gått oppover til normalen, men den ligger fremdeles langt nede, delvis over åpningen..
Noen som har hatt dette før? Normaliserte det seg?

Hvor langt er du på vei nå? Jeg fikk også den beskjeden på OUL i uke 18, og skal på ny kontroll når jeg er 29+0, og da regnet jordmor med at den hadde flyttet seg (dog ligger min kun bare inntil mormunnen, marginalis-plassering). Beskjedene jeg har fått er ihvertfall at de pleier å ha flyttet seg ved "ca 30 fullgåtte uker", og regner med at de sjekker om igjen hvis den ikke har det?

Hvor langt er du på vei nå? Jeg fikk også den beskjeden på OUL i uke 18, og skal på ny kontroll når jeg er 29+0, og da regnet jordmor med at den hadde flyttet seg (dog ligger min kun bare inntil mormunnen, marginalis-plassering). Beskjedene jeg har fått er ihvertfall at de pleier å ha flyttet seg ved "ca 30 fullgåtte uker", og regner med at de sjekker om igjen hvis den ikke har det?
Nå er jeg 27 fulle uker, skal tilbake i uke 28 på innvendig ultralyd. Dersom den ikke har flyttet seg til det, planlegger de keisersnitt i uke 36. Samme med deg?

Nå er jeg 27 fulle uker, skal tilbake i uke 28 på innvendig ultralyd. Dersom den ikke har flyttet seg til det, planlegger de keisersnitt i uke 36. Samme med deg?

Skal på kontroll nå førstkommende mandag, da er jeg 29+0. Vet ikke om det er innvendig eller utvendig ultralyd da, mulig de tar begge deler. Er på NSFM (nasjonalt senter for fostermedisin) ihvertfall, siden jeg tilhører St. Olav ellers, så de har vel en plan. Så får vi se hva slags beskjed jeg får :) Håper den har flyttet seg da, vil aller helst ha muligheten til å føde vaginalt, men har den ikke gjort det så er det ikke så mye å gjøre med saken heller :)

Lykke til med din kontroll! Krysser fingrene for at alt er bra! :)

Satser på de har en plan. :-) Dersom den ikke har flyttet seg, fikk jeg hvertfall beskjed om at KS skjer i uke 36.
Blir spennende å se om den har flyttet seg. Håper det samme som deg, vil helst føde vaginalt :-)
Masse lykke til - til deg også! :-)

Satser på de har en plan. :) Dersom den ikke har flyttet seg, fikk jeg hvertfall beskjed om at KS skjer i uke 36.
Blir spennende å se om den har flyttet seg. Håper det samme som deg, vil helst føde vaginalt :)
Masse lykke til - til deg også! :)

Var på kontroll på mandag, og morkaka hadde flyttet seg godt unna her :) Og mini har snudd seg med hodet ned allerede også, så det var veldig kjekt, ingen grunn til å tenke noe planlagt KS ihvertfall :D

Var på kontroll på mandag, og morkaka hadde flyttet seg godt unna her :) Og mini har snudd seg med hodet ned allerede også, så det var veldig kjekt, ingen grunn til å tenke noe planlagt KS ihvertfall :D
Åååh så bra! Hvilken kontroll var du på? Innvendig eller utvendig ul?

Back
Topp