Forliggende morkake

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Har hatt ordinær ultralyd idag, og alt så veldig fint ut :) Gynekologen fortalte at jeg hadde forliggende morkake, og skal inn til ny ultralyd i uke 32 for å sjekke om den har flyttet seg opp.

Dere som fikk samme beskjed, hvilken oppfølgning fikk dere, og flytta morkaka seg før fødsel? :)

Samme oppfølging, ikke noe mer enn en ekstra ul... Trekker seg opp i 95 eller 97 % av tilfellene, husker ikke helt. Hatt det i begge svangerskapene :)

Har hatt ordinær ultralyd idag, og alt så veldig fint ut :) Gynekologen fortalte at jeg hadde forliggende morkake, og skal inn til ny ultralyd i uke 32 for å sjekke om den har flyttet seg opp.

Dere som fikk samme beskjed, hvilken oppfølgning fikk dere, og flytta morkaka seg før fødsel? :)
Sannsynligheten er høy for at den flytter på seg :) så bra at alt så fint ut på OUL, ingenting er bedre enn det :)

Jeg var inne til ekstra UL i uke 28 eller 29 og da hadde ikke morkaken flyttet seg enda. Fikk da beskjed om å komme igjen i uke 32 og de forberedte meg på at dersom den ikke hadde flyttet seg da, så ble det sannsynligvis ks. Heldigvis hadde den flyttet seg da jeg kom tilbake og som nevnt over gjør den det i de fleste tilfeller. Lykke til :-)

hadde det med første for 5 år siden. var inne til ekstra ul (husker ikke hvilken uke. var i desember og jeg hadde termin i starten av februar). hadde flyttet seg når jeg var på den ekstra ul.
stor sjanse for at den flytter på seg før fødsel

Så koselig med ultralyd:) Som de over sier, i de fleste tilfeller flytter den seg. Har tre venninner som fikk samme beskjed som deg, og i uke 32 hadde den flyttet på seg.

Back
Topp