Forliggende morkake

Mandarinpiken

Forelsket i forumet
Er det flere som har fått påvist forliggende morkake her? Altså, der morkaken ligger helt eller delvis over indre mormunn?

Min ligger foran men jordmor klarte ikke helt å se om den dekket noe av mormunnen eller om den stoppet før. Skal inn til UL igjen i uke 32, men hun regna med den hadde flytta seg oppover til da:)

har en liten bitt som ikke hadde flyttet seg oppover. skal inn på ul i uke 30

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg hadde det sist, og den dekket åpningen også delvis ved uke 32. Så fikk enda en ul rundt uke 36. Og da hadde den flyttet på seg. Ellers hadde det nok blitt planlagt ks.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har den ikke flytta seg til uke 32 blir man skjekket med UL frem til termin og om den ikke har flytta seg til nærme termin blir det planlagt keisersnitt.

I dag fikk det sammen beskjed :(
Jeg vurderer å ta en ekstra ultralyd privat de neste ukene.Jeg vet ikke hvis det er nødvendig men jeg følte veldig rart med jordmor i Ulleval. Hun skjekket bare 10 min babyen (sånn det var ikke med første baby 6år siden) og generalt hun var veldig rask , direkt og sur. Når jeg spurte hva betyr det, hun spurte tilbake meg "Hva betyr det? tenkte litt selv" og jeg svaret "keisersnitt?", "Ja det er den eneste måte for å redde barnet ditt". Jeg ble skjokkert fra hele opplevelsen.

I dag fikk det sammen beskjed :(
Jeg vurderer å ta en ekstra ultralyd privat de neste ukene.Jeg vet ikke hvis det er nødvendig men jeg følte veldig rart med jordmor i Ulleval. Hun skjekket bare 10 min babyen (sånn det var ikke med første baby 6år siden) og generalt hun var veldig rask , direkt og sur. Når jeg spurte hva betyr det, hun spurte tilbake meg "Hva betyr det? tenkte litt selv" og jeg svaret "keisersnitt?", "Ja det er den eneste måte for å redde barnet ditt". Jeg ble skjokkert fra hele opplevelsen.
Hun sa ikke det?

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Det var ufint syns jeg. Tror jeg hadde slått henne ned da jeg.

Taster på appen :)
Ja jeg vet :( Nå tenker jeg på det og jeg blir så sint. Men skulle ultralyd bli så kort? Har de endret rutiner? Jeg husker at vi hadde over 20 min med første baby.

Last edited:
Ja jeg vet :( Nå tenker jeg på det og jeg blir så sint. Men skulle ultralyd bli så kort? Har de byttet rutiner? Jeg husker at vi hadde over 20 min med første baby.
Var ul var på nesten 30 min. Mens ned Herman var det om å gjøre å bli ferdig fortest mulig virket det som. Følte meg mer ivaretatt denne gangen.

Hvor var du?

Taster på appen :-)

Huff, er så nervøs, men forstår at det kanskje ikke er noe å være så redd for allikevel! Det er jo ganske mange som får dette påvist uten at det er noe dramatikk for det.

Er det noen som har fått beskjed om å ta noen forhåndsregler? Vi fikk beskjed om å ikke ha samleie, da det KAN føre til blødninger. Tør heller ikke løfte noe tungt, men vi er jo ekstra forsiktig med tanke på historien vår.

Får håpe den dumme morkaka trekker seg unna!

Tror egentlig ikke det er noe å bekymre seg for. Har mere med hvordan babyen må komme ut. Vi fikk ingen forhåndsregler men hun gjorde meg obs på at det kunne komme ufarlige blødninger, men at dette var lite sannsynelig siden jeg ikke hadde opplevd noen til nå.

Back
Topp