Forlatt da jeg ble gravid

Mayblomma

Andre møte med forumet
40 år og førstegangsfødende. Trodde aldri jeg skulle få barn og var sammen med 16 år eldre mann. Han ville ikke ha barn og siden jeg trodde jeg ikke kunne få barn valgte jeg han og min stille sorg om barnløshet holdt jeg for meg selv. Gått på minipille i mange år.
Etter sommerferie 2023 var jeg ikke meg selv og en stund deretter tok jeg graviditetstest og den var positiv. Fikk sjokk og trodde ikke mine egne øyne. Han spurte ikke meg en gang hva jeg ville - det var bare å ta abort siden han hadde vært klar på å ikke få barn. Selv hadde jeg ingen stemme. Sa etter noen dager at jeg ikke ville klare å fjerne og da ba han meg flytte ut. Vi har vært sammen i 4,5 år. Er nå 14 uker på vei og bor hos mor og far. Er så skuffet over han og har kjærlighetssorg, vet jeg blir alenemamma - han ønsker ikke å bidra. Er hjemløs og venter på salg av leil for å kjøpe noe eget. Livet klapper sammen. Han sier jeg er utrolig egoistisk og har dolket han i ryggen.
Han sier at jeg kan komme hjem igjen hvis jeg hadde tatt abort, eller spontanaborterer. Er helt knust. Så lykkelig for å bli mamma, men sønderknust siden barnefar sier jeg har ødelagt livet hans. Noen som har gode innspill til meg?

Ingen gode innspill, bare gode tanker og en god klem :Heartred
Du kommer til å greie å pusle livet ditt sammen igjen, selv om det føles som det klapper sammen nå :Heartred

Det er han som er urimelig, ikke du.

Masse lykke til! Og gratulerer så mye med graviditeten og at du er så heldig at du skal bli mamma :love017

Sender deg en god klem❤️ Alle oppegående mennesker vet at har man sex så er det alltid en sjanse for graviditet, på tross av prevensjon. Og er man moden nok til å ha sex burde man være moden nok til å takle konsekvensene bedre enn han tydeligvis gjør. Det er det jeg prøver å lære mine tenåringsbarn. En mann på over 50 burde være voksen og moden nok.

Egoistisk av han å ikke unne deg gleden av å bli mor når det først skjedde på mirakuløst vis. Det er skjebnen.

Selv om ting er vondt nå så kan jeg love deg at du kommer styrket ut på andre siden. Du kommer til å skape et godt liv for deg og barnet ditt. Og nesten bedre at han er helt fraværende enn sånn halveis tilstede.
Selv om det for mange er en drøm å være en familie så blir det ikke alltid slik. Man klarer seg som alenemor. Snakker av erfaring ❤️ Om han kvitter seg med deg så lett så hadde jeg tenkt at det ikke var den store kjærligheten.

Gratulerer med baby på vei. Prøv å nyte den fine tiden du har foran deg med mirakelet ditt. You can do it! ❤️

Ingen gode innspill, bare gode tanker og en god klem :Heartred
Du kommer til å greie å pusle livet ditt sammen igjen, selv om det føles som det klapper sammen nå :Heartred

Det er han som er urimelig, ikke du.

Masse lykke til! Og gratulerer så mye med graviditeten og at du er så heldig at du skal bli mamma :love017
Tusen ❤️ takk for gode ord ❤️

Sender deg en god klem❤️ Alle oppegående mennesker vet at har man sex så er det alltid en sjanse for graviditet, på tross av prevensjon. Og er man moden nok til å ha sex burde man være moden nok til å takle konsekvensene bedre enn han tydeligvis gjør. Det er det jeg prøver å lære mine tenåringsbarn. En mann på over 50 burde være voksen og moden nok.

Egoistisk av han å ikke unne deg gleden av å bli mor når det først skjedde på mirakuløst vis. Det er skjebnen.

Selv om ting er vondt nå så kan jeg love deg at du kommer styrket ut på andre siden. Du kommer til å skape et godt liv for deg og barnet ditt. Og nesten bedre at han er helt fraværende enn sånn halveis tilstede.
Selv om det for mange er en drøm å være en familie så blir det ikke alltid slik. Man klarer seg som alenemor. Snakker av erfaring ❤️ Om han kvitter seg med deg så lett så hadde jeg tenkt at det ikke var den store kjærligheten.

Gratulerer med baby på vei. Prøv å nyte den fine tiden du har foran deg med mirakelet ditt. You can do it! ❤️
Tusen takk ❤️ hjelper godt å få din tilbakemelding ❤️

"Din stille sorg om barnløshet" - den holdt du for deg selv. Tenk det. Det må ha vært tungt å bære inni seg. Er ikke skjebnen lunefull? For det er sannelig et mirakel at du, på tross av å ha møtt ham og hans ønsker, nå får ditt ønske oppfylt. Det er ikke godt å stå i et samlivsbrudd, men dette skjønner jeg er et ønsket barn. Tenk at du skal bli mamma, som ikke trodde du ville få oppleve det? Det er rett og slett et mirakel! Etter hvert blir det bedre også, når livet faller mer på plass, du får ny leilighet/hus osv. Håper du har gode mennesker rundt deg, som støtter deg også :Heartred Og så vil du om noen måneder få livets største gave, og ubetinget kjærlighet :Heartred Ønsker deg alt godt!

Veldig leit , men det kan hende han er kjempe redd å da kan man si og gjøre dumme og stygge ting . Absolutt ikke greit . Men jeg kan love deg at dette fikser du selv også får du bare komme deg videre uten han .

Heier på deg :Heartred Håper at du har venner og familie som er der for deg . Har også fått et barn uten en far til stede og jeg angrer ikke et sekund på barnet . Han ba meg ta abort og han skulle dytte meg ned en trapp så jeg aborterte . Vi bodde ikke sammen altså . Jeg var heller ikke redd han , det var han som var super redd. Han begynte å ville se barnet etter nesten ett år . Jeg har ikke nektet han det . Barnet har en bonus far som har hvert der fra barnet var baby . :hello2:hello2

Veldig leit , men det kan hende han er kjempe redd å da kan man si og gjøre dumme og stygge ting . Absolutt ikke greit . Men jeg kan love deg at dette fikser du selv også får du bare komme deg videre uten han .

Heier på deg :Heartred Håper at du har venner og familie som er der for deg . Har også fått et barn uten en far til stede og jeg angrer ikke et sekund på barnet . Han ba meg ta abort og han skulle dytte meg ned en trapp så jeg aborterte . Vi bodde ikke sammen altså . Jeg var heller ikke redd han , det var han som var super redd. Han begynte å ville se barnet etter nesten ett år . Jeg har ikke nektet han det . Barnet har en bonus far som har hvert der fra barnet var baby . :hello2:hello2
Takk for støtten og har heldigvis venner og familie i nærheten. Godt å høre din historie endte fint ❤️

Takk for mld blir overrasket av hvor mange menn der ute som ikke vil stille opp for sitt eget barn. Godt å høre at dere nå har det fint og at barnet ditt har en bonusfar

Takk for mld blir overrasket av hvor mange menn der ute som ikke vil stille opp for sitt eget barn. Godt å høre at dere nå har det fint og at barnet ditt har en bonusfar
Jeg tenker litt at det ligger litt i naturen også , vi er pattedyr og de fleste fedre stikker etter en parring . Vi har jo bare blitt mer menneskelig og skapt oss forventninger og krav . Misforstå meg rett… vi har også fantastiske fedre som stiller opp .

Jeg føler at jeg ikke kan forvente noe mer av han , vi sexa og det er så ut å si : ja men han var med på leken osv . Samma det tenker jeg , planen var ikke å lage barn . Så jeg gidder heller ikke være den kjærringa som klager og syter til alle om barnefar feks. Jeg valgte selv å beholde og da kan man heller ikke prakke på en far ungen . Eller kreve han for alt . Nå betaler faren barnebidrag her altså , men jeg prakka ikke på han det . Nav gjorde det.
Det skal jammen ikke være lett :Heartred

Gratulerer med baby i magen. Til tider er det bedre at stå aleine en at ha en pappa i huset til barnet som ikke er der for hverken mor eller barn. Stor klem til deg. Nyt tiden og du skal gleder deg framover for kjærlighet kommer du at få masse av babyen din

Back
Topp