Forlatt av bf midtveis! Sjokkert og fortvilet!

Saxifraga

Andre møte med forumet
Hei.

Ja, så sitter jeg her med en herlig 5-åring og en liten planlagt(!) mageboer som har kommet halvveis på reisen. Jeg har hatt et godt samliv, med en trygg og stabil og god mann, og var lykkelig gravid frem til for en måned siden. Vi hadde forlengst ringt nærmeste familie og fortalt om den flotte nyheten.... også startet marerittet....

Han hadde vært på en lengre jobbreise og kom hjem med beskjed om at han hadde truffet en dame han trodde han kunne "ha det enda bedre med", han ville jeg skulle sjekke mulighetene for abort (var i uke 15), og sá han ikke visste lengre hva han ville. Måtte bruke tid å tenke, særlig på hva som var best for familien på lang sikt. Det handlet ikke bare om dama, men også om oss. Han hadde tenkt på dette en stund, og kom plutselig med mange momenter som ikke var bra mellom oss. Aldri i løpet av 8år har han nevnt noe om dette til meg el sagt at ting ikle var bra. Det var forøvrig han som sa vi lager et barn til etter at vi hadde brukt nesten et år på å diskutere nettopp det.

....

Jeg har siden da vært i sjokk, har forsøkt å prate med han, foreslått at vi sammen går å prater med noen, har kjefta,snakket moral, prøvd med dårlig samvittighet.... Men ingenting trenger inn. Oppdaget etterhvert ringing og sms med denne dama og valgte derfor å troppe opp på jobben hennes å konfrontere henne. Det angrer jeg ikke på. Det gjorde godt. Hjalp selvsagt at hun ble svært overrasket, ikke var særlig pen, og at hun skalv og hadde tårer i øynene. Smurte UL - bildene i fleisen på henne, men var samtidig saklig og rolig. Sa også at den største drittsekken her er han.

Uansett. Etter noen dager hver for oss der vi etter hans sigende skulle "få situasjonen litt på avstand" skulle vi møtes å bruke tid og sommeren på familien, skape gode opplevelser og prøve! Særlig. Han overbragte den kjipe nyheten med en gang vi møttes etter dagene fra hverandre - han vil ut.

Der ble masse styr, krangling og prating i går. Idag er jeg helt kjørt. Ligger i senga. Har fått sykemelding. Jeg har sagt at han får fortelle 5-åringen dette i dag. Stakkar...H*n som akkurat har fått vite at det kommer en baby.

Men håpet er ute. Jeg kjempa til siste slutt. Jeg er glad jeg har alt på stell hva gjelder bolig, økonomi, jobb, utdanning og nettverk...og det fryder meg at oppi den litt ubehagelige sympatien jeg vil få fra folk - så vil han bli ansett som en skikkelig drittsekk av de aller fleste.

Jeg hadde aldri trodd dette om han, men nå har jeg erfart at livet kan snu opp ned på under en måned. Jeg blir alenemor til 2, og det blir sikkert bra det også. Jeg har iallefall innhenta hjelp fra psykolog, NAV, familieverntjeneste og jordmor, så jeg har allerede en viss oversikt over hva jeg tenker fremover om formaliteter og hvilke grep jeg må ta.
Jobben hans gjør delt omsorg umulig og det kjennes godt å vite at barna vil være mest hos meg fremover. De mister jeg aldri, selv om mannen og drømmen om kjernefamilien forsvant. Kanskje endag innser han at det var dumt å ikke prøve engang...og dårlig samvittighet overfor barna vil han kanskje alltid ha.

Vet ikke hvorfor jeg skriver her, men fant få tilsvarende innlegg eller tråder om mødre som plutselig blir alene i svangerskapet og etterpå. Kanskje noen kjenner seg igjen og vil dele erfaringer og tanker.

<3

For en opplevelse dette må være, vondt å forsøke å sette seg inn i. Jeg beundrer måten du løser ting på, og hvordan du har greid å få ordnet et apparat rundt deg selv. Også at du hadde mot til å konfrontere dama. Råttent gjort av mannen, tøft å få en slik beskjed rett i fleisen.

Jeg håper dette går seg raskt til, og gjør mindre vondt for deg etterhvert. Ut ifra hva jeg leser her er det ikke du som er taperen i allefall, selvom man får sjokk.

Pass på deg selv og de små [emoji171] Klem til deg.

Fy fader for ei kul dame du må være.... ikke bare tar du dette på en helt rå måte, du ser fremover, du har handlet raskt og riktig i en utrolig fortvilende situasjon. Tar av meg hatten for deg. Som du selv sier, han er drittsekken her, og det vil han nok med tiden skjønne, du virker som ei dame med bein i nesa og orden i livet, dette klarer du nok og han vil sitte igjen som taperen. Barnet dere har får det nok tøft en periode men med en trygg og stødig mamma og baby på vei er jeg sikker på dere blir en flott familie på 3[emoji5] så får mannen kose seg med hu nye mindre pene dama[emoji6]

Ønsker deg masse lykke til[emoji4]

Det aller første jeg tenker er at han ikke fortjener deg!!! Og du fortjener ikke en slik mann!
Dette kommer du til å klare helt fint alene. Mange har gjort det før deg og du er absolutt ikke alene. Også har du jo oss! Vi skal være her for deg, og vi skal ikke svikte.
Stooor klem sendes din vei!

Og glem ikke at det er han som er dritten her! Ikke du!

Oi! For et sjokk det må ha vært når alt er fint helt frem til det plutselig ikke er det, i det hele tatt! Men du fremstår som en tøff dame som har tatt de rette grepene for deg selv og barna.

Jeg ble selv alene i 2. måned av svangerskapet med andre, men forholdet vårt hadde hanglet en stund så det kom egentlig ikke som et sjokk på meg når det var over. Nå er jeg gravid med tredjemann og også alene i svangerskapet samt med ansvaret for de to barna jeg har fra før. Forskjellen er at denne gangen er jeg ikke alene fordi barnefar (kjæresten min) ikke vil være med meg, men fordi han ikke har oppholdstillatelse i landet (enda).

Jeg fikk spm senest i dag (jeg er nå snart 35 uker på vei) om det ikke hadde vært enklere å tatt abort :confused::mad: Og NEI, absolutt ikke! Kanskje "enklere" som i mindre arbeidsmengde, men det er jo sønnen min i magen som jeg elsker, uansett hvordan det blir fremover med BF.

Vil egentlig bare frem til at det er alltid verdt det å stå opp og stå på for barna sine, selv om det er tungt innimellom! Lykke til videre :)

All ære til deg! Knallbra at du konfronterte henne og at du har kjempet. Det et alt du kan gjøre. Syns du har en god innstilling. Bare slapp av, hvil, og fokuser på deg selv og ungene. Håper alt løser seg så godt det kan. Klem til deg!

Har ikke ord! Så sterk du er <3

Opplevde mye selv når jeg var halvveis gravid for mange år siden. Er glad en han er en annens sak nå, men jeg greide aldri avslutte så klappet og klart som du gjorde! Selv om jeg vet at det aldri er så lett enn det synes utenfra.

Sender deg mange klemmer og håper du tar deg tid til god "egenomsorg" (i alle forstand av ordet; egen-omsorg, egen-om-sorg, egenomsorg) og bruke tiden til å "hele" ditt hjerte.

Det høres ut som en forferdelig vond opplevelse som du har taklet utrolig godt! Du har fantastisk god oversikt, og det er godt gjort å være så rasjonell som du har vært her. Syns også det at du har kjempet for ham og familien er helt utrolig godt gjort. Uansett hvor tøft det blir er barna heldige som har deg [emoji173]️

Oii, for en ubehagelig situasjon..
Men jeg synes du har håndtert den veldig riktig og bra, og har et sunt "blikk" på hele greia.

Håper alt går fint i orden for deg, masse lykke til! [emoji173]️

Takk for mange gode svar og omtanke. Det er jo sviket fra den beste vennen som også gjør dette så uforståelig og vondt. Men han har tatt sitt valg. Nå skal jeg ta meg tid til å sørge og til å glede meg til mageboeren kommer i oktober.

Er sykemeldt til juli. Men har lagt en plan for hele juni så det skal bli greit.

Dette er vondt og forbanna og trist, men; greit at det er avklart. Faktisk. Han måtte fortelle det til 5-åringen selv i ettermiddag. Satt her å grein stakkaren. Fysj. No sympathy. Tror det begynner å demre for han at han nå vil se h*n mye mindre enn før ettersom jobben hans ikke er forenelig med 50-50 el 70-30 engang...(han er tidvis borte måneder i slengen). Vel. Det burde han tenkt på....så nå har han iallefall satsa høyt for å treffe blink hos hun nye. Spørs bare om det blir verdt innsatsen.

Har fått grått litt idag. Han flytter vel ut ila uka. Familierådgivningstjenesten rådet oss til å gi det noen dager før han drar (for 5-årings del). Kjenner jeg spyr litt av å ha han i huset. Klarer ikke helt se på han. Og værst: har ingen fristed å gråte selv. Men snart er han ute.

Takk igjen for gode svar. Godt med trøst.

Du er badass. Utrolig tøft gjort å konfrontere dama. (Skulle ønske jeg kunne det da samboeren var utro og ville ut. Har fortsatt lyst til å myrde henne) Og ja, han er drittsekken og den største taperen her!

Hvem vet, kanskje han en dag ser hva han har gjort? Samboeren min skjønte til slutt at han hadde drete på draget, men litt annen situasjon enn din.
Uansett, høres ut som om du kommer til å klare deg helt fint!

Tar meg av hatten for deg! Masse lykke til videre, han ser nok til slutt hva han har gått glipp av..

Stakkars deg.. for et svik Men du virker som ei tøff og handlekraftig dame! Dette er hans tap.

For en idiot han er. Når man tror man kjenner noen... Lykke til, tror du klarer deg fint. Selv om det blir tøft. Men jeg tror det var bedre at han stakk nå enn rett før eller etter fødselen, i det minste. For nå forbereder du deg.

Sender deg en klem <3 dette klarer du! Han fortjener deg ikke <3

Lurer veldig på hvordan det går med deg nå kjære deg! Tenkt på deg flere ganger i det siste. Håper at du har det bedre, eller så mye bedre man kan ha i en slik situasjon da... Hvordan går det med barnet deres? Hvordan har reaksjonene vært? Sender deg enda en klem jeg!

Jeg er imponert av deg!
Måten du har taklet dette på sier mye om hvor sterk du er. Skikkelig bein i nesa, og barna dine er heldige som har en så ressurssterk mamma.

Masse lykke til, dette klarer du kjempebra!

Back
Topp