Forlater dere...

*LilleHåp2016*

Betatt av forumet
I dag 9+5 var jeg på sjekk på sykehuset pga en blødning i går.
Han sjekket først livmormunnen og konstanterte sensitiv livmormunn.. Altså at jeg hadde lett for å blø.
Da steg håpet litt..
Men skuffelsen var stor da han tok fram ul-apparatet. Da fikk jeg beskjeden om Missed abortion. Embryoet hadde skrumpet inn og var ikke lenger noe hjerteslag..
Og vi som så hjerteslag den 4.januar.. Jeg er helt knust og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :crybaby2

Fikk med meg cytotec (?) hjem slik at jeg kan starte aborten...

Trodde virkelig det skulle gå denne gangen..

Flere som har opplevd sa, og så ma? Hvordan gikk det etter dette?

Huff, jeg har ingen erfaring å komme med, men sender en klem...

Uff..så trist :(
Har heller ikke erfaring utenom veldig tidlig SA i uke 4, men det kan ikke sammenlignes.
Jeg ønsker deg lykke til videre. Klem til deg ❤️

Han sjekket først livmormunnen og konstanterte sensitiv livmormunn.. Altså at jeg hadde lett for å blø.
Da steg håpet litt..
Men skuffelsen var stor da han tok fram ul-apparatet. Da fikk jeg beskjeden om Missed abortion. Embryoet hadde skrumpet inn og var ikke lenger noe hjerteslag..
Og vi som så hjerteslag den 4.januar.. Jeg er helt knust og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :crybaby2

Huff, så leit :(

Jeg har hatt både sa og ma, og synes ma er verst selv om sa for min del gjorde mye mer fysisk vondt. Man vet jo ikke at det har gått galt ved ma, og får sjokk når legen forteller at det ikke er liv der lenger.

Vedrørende cytotek vet jeg at folk opplever smerte og varighet etter å ha satt pillen(e) veldig forskjellig, på meg var det ikke noe moro sist jeg tok det, første gang gikk det helt greit. Heldigvis varer det ikke så lenge, tror det tok ca 2t på meg. Ta smertestillende (og kvalmestillende hvis du har fått det) og ha noen der sammen med deg. (Best å ikke være alene den tiden det står på, synes jeg)

De fleste blir fort gravide igjen etter sa og ma.
Lykke til videre, håper frisk spire snart sitter igjen. Ta vare på deg selv! Stor klem ♡

Uff, det var leit å lese. Varme tanker og klemmer sendes din vei! <3

Huff vet ikke hva jeg skal si..så urettferdig ting er..men jeg håper neste spire blomstrer fort❤ klem

Klem ❤️

Da steg håpet litt..

Huff det er så uendelig trist.
Jeg hadde en MA i sommer, skulle da vært 10+2, men embryoet hadde sluttet å vokse da jeg var ca 7-8 uker. Hadde da vært på ul uke 7+1 hvor alt var fint.
Jeg tok cytotec hjemme, gikk vel en time før murringer begynte, og enda ett par timer før det begynte skikkelig.
Jeg hadde sterke smerter i ca 2-3 timer, også ble det gradvis mindre smerter.
Det var ganske surrealistisk, men jeg klarte å roe meg med at det var noe feil med fosteret som gjorde at det ikke var levedyktig. Var lei meg noen dager, men klarte heldigvis å fokusere fremover.
Og som noen sier over her, er det mange eksempler på folk som har blitt gravide rett etter en abort.
Bruk den tiden du trenger på å grine fra deg, for min del ble det også lettere etter jeg var ferdig med aborten.
Masse lykke til videre, krysser fingrene for at du blir fort gravid igjen.
Sender deg en klem:Heartred

Takk for svar alle sammen :Heartred
Det varmer litt i hjerterota.. Føler alle rundt meg sier "pytt pytt, sånn er livet"... Og det er så vondt

Uff, ikke noe kjekt :(krysser fingrene for at du får en ny frisk spire ganske fort! klem :Heartred

Sender en god klem :Heartred

Da steg håpet litt..

Er gjennom noe av det samme selv akkurat nå. Tok cytotec forrige torsdag på grunn av MA, var da 7+5. Hadde også en SA i oktober. Forstår veldig godt hva du går gjennom nå, det er vanvittig tungt. Send meg gjerne en melding om du ønsker å prate. Ta vare på deg selv ❤️

Er gjennom noe av det samme selv akkurat nå. Tok cytotec forrige torsdag på grunn av MA, var da 7+5. Hadde også en SA i oktober. Forstår veldig godt hva du går gjennom nå, det er vanvittig tungt. Send meg gjerne en melding om du ønsker å prate. Ta vare på deg selv ❤️

Uff, takk for det! :Heartred Sender en klem til deg

Det var trist å høre :( Jeg hadde en MA i uke 12, fikk cytotec på sykehuset da. Jeg ble gravid igjen etter første mens og det resulterte i en liten gutt som er 9 mnd nå! Ikke gi opp håpet :)

Back
Topp