Forlate barnet

Magnolia•

Flørter med forumet
Dette gjelder først og fremst de jentene som ammer. Har dere vært borte fra barnet deres over lengre tid??
Jeg har kun vært på kino 2 ganger sammen med partneren min. Da passes mamma lille gutten. Jeg hadde pumpet meg så hun ga han flaskemelk med morsmelk.

Hvor lenge syns dere det er greit og være borte fra barnet sitt hvis en har pumpet seg slik det er rikelig med mat til barnet?

Hva syns dere om å gå på fest med alkohol mens barnet fremdeles er så lite??

Selv syns jeg det er for tidlig å forlate barnet lengre enn en kino tur. Spesielt når en ammer barnet sitt. Jeg hadde nok fått dårlig samvittighet hadde jeg gått på fest kun etter 6 uker. Jeg ser for meg å kunne forlate barnet for å gå på fest når barnet kan spise flere ting enn bare morsmelk. Ca 4mnd alderen.

Forstår at folk er forskjellige og har forskjellig syn på disse tingene, så jeg mener ikke at noe er rett og noe er galt!

Her er det bare pappan til A som har "passet" henne mens jeg har vært ute å gått kveldstur men ei venninde. En liten time.
Er ikke klar for å levere henne fra meg til noen andre på en god stund.
Jeg skal i 30årsdag i slutten av mars, før det skal hun være med meg.

Synes man skal få gjøre som man vil, men jeg forstår ikke at de som er ute allerede klarer det:p

Det hadde sikkert vært kjempe godt, men jeg hadde ikke klart å slappe av :p

Har ikke hatt barnevakt enda, men tenkte vi snart skulle prøve flaske på henne så er hun klar for det om det kommer opp noe :) første plan for barnevakt er i juni, så stresser ikke....

Jeg har vært et par ganger i butikken og noen småærender ute alene, imens Snuppa er hjemme med pappaen. Det er litt deilig å kjøre avgårde alene innimellom :)

men blir jo bare en time eller to, imellom ammingene...

Jeg har bare vært i dusjen mens pappaen har passet ham. Kunne godt tenkt meg ut en tur, på senteret eller noe uten unger. Gå på fest synes jeg en bør gjøre når en er klar for det. Jeg er litt eier syk på babyen min denne gangen, men det kan jo hende det går seg til. Sist gikk jeg på fest da Even var 3 mnd. 

Jeg har vært borte over en amming en gang, når både jeg og storesøster måtte dra til ørelegen. Pappaen ga Aron melk på flaske og det gikk kjempe fint. Gutten har godt næringsvett :-)
Jeg var på fest etter 7 uker med førstemann - tok det veldig rolig og var hjemme til 1 - men det gikk kjempe bra og Oda tok da flasken fint.
Nå skal jeg ut på torsdag og da er Aron 6 uker. Regner med jeg er borte i 4-5 timer, og pappaen gir flaske i mens.
Når jeg ikke har han i nærheten så kjenner jeg at jeg savner han, men jeg kjenner samtidig det er godt å komme seg litt ut. Enhver får gjøre hva en selv føler er riktig og det er individuelt.
Han er også veldig grei å ha med på cafe.

Barnevakt med andre enn pappaen er jeg ikke klar for med det første, kanskje først i juni. Vi ventet 8 måneder med førstemann, og var så spent når vi skulle være borte hele dagen og kvelden og søsteren min og barna passet Oda. Og det gikk selvsagt kjempe fint, og vi kunne sikkert prøvd det veldig mye tidligere :-)
Kanskje vi prøver oss på en kinotur i påsken og tante kan passe barna.

hadde han vært sammen med min mamma i 12 timer hadde jeg slappet 100% av. men hadde hatt dårlig samvittighet vis jeg gikk på fest! noe annet hadde det vært vis jeg var på sykehus, eller måtte reise bort pga helse...

Her har besteforeldre passet to ganger. En hang da jeg var på seksukerskontroll og en annen hos frisøren. Pappa til gutten vår har hatt han alene et par ganger når jeg har vært på gåtur med venninner :-) han tok heldigvis lett flaske, men er jo litt stress å pumpe seg! Fest skal vi nok drøye en stund ja..

Jeg pumper meg en til to ganger i uka for at pappaen skal få gi flaske med morsmelk i, til jenta vår. Men jeg syns det er så stress å pumpe, bruker altfor lang tid  på altfor lite melk. Men da passer vi på at hun tar flaske. Jeg vet at mange sliter med å få barnet ti å ta flaske når de har tatt pupp hele tiden. (egen erfaring fra tidligere ) 
Nei jeg har bare vært på butikken en gang, hentet storesøster i barnehagen, og dusjet. mens lille snupp har vært sammen med sin pappa. Jeg kommer ikke til å stresse med barnevakt ennå for jeg orker ikke denne pumpingen. 
Fest og sånn stresser jeg ikke med, det er bare tull. Jeg nyter denne barseltia

Det blir nok veldig lenge til vi kommer til å ha barnevakt. Jeg har vært ett par ganger på butikken mellom amming,men da har hun vært hjemme med pappaen. Tror ikke besteforeldrene er i stand til å ta seg av en baby og en 3,5 åring heller, og vi har ingen andre å spørre, så mannen og jeg får heller finne på ting hver for oss. Nå ammer jeg hele kvelden uansett... 

Har ikke vært borte fra han annet enn de få minuttene jeg har stått i dusjen..

Kan man dra på kino altså? Hehe.. ser for meg at det blir leeeenge til :p
Men hadde jo vært koselig med litt alene tid med mannen min.. men får vente. Er ikke klar for det enda :)

Vi får dra på babykino vi da Elorado:p Hehe!
Der kan de bli med:p Hehe!

Var på kino da støresøsteren var ett par mnd gammel. Satt i en kinosal uten mobildekning, fy så stressa jeg var.. Ikke koslig i det heletatt:p

Back
Topp