Forløp ved hjemmeabort

Endelig_babylykke

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Oktoberfest 2024 ❤️
Jeg er forvirret. I går var vi på sykehuset og fikk bekreftet tom fostersekk. Vi ble enige om hjemmeabort, og jeg fikk med meg tabletter og instrukser og beskjed om at dette ville ta «en arbeidsdag». Jeg satt inn første fire tabellene kl 8, og hittil (12:20) har det ikke skjedd noe mer enn at jeg har vært trøtt og svimmel. Lite blødning, ingen smerter.

Noen som har gjennomført denne kuren som vil dele hvordan det gikk for seg sånn tidsmessig? Jeg håpet liksom å være ferdig med hele greia i ettermiddag, for det var sånn det hørtes ut på legen at det ville gå…
 
Jeg er forvirret. I går var vi på sykehuset og fikk bekreftet tom fostersekk. Vi ble enige om hjemmeabort, og jeg fikk med meg tabletter og instrukser og beskjed om at dette ville ta «en arbeidsdag». Jeg satt inn første fire tabellene kl 8, og hittil (12:20) har det ikke skjedd noe mer enn at jeg har vært trøtt og svimmel. Lite blødning, ingen smerter.

Noen som har gjennomført denne kuren som vil dele hvordan det gikk for seg sånn tidsmessig? Jeg håpet liksom å være ferdig med hele greia i ettermiddag, for det var sånn det hørtes ut på legen at det ville gå…
Tror det varierer.. Jeg gjorde prosessen på sykehuset da. Satt inn 4 tabletter kl 10 på sykehuset. Innen kl. 14 hadde det ikke skjedd noe. Fikk to sugetabletter.(cytotec) Kl. 17 hadde det fortsatt ikke skjedd noe. Fikk to sugetabletter til. Da begynte det å blø, men gikk tregt. Fikk to tabletter TIL kl 20. sluttet å blø kraftig i 22-tiden. Sitter her 7 uker senere med fortsatt positiv graviditetstest, så usikker på om prosessen gikk knirkefritt. Dette er kanskje et skrekkeksempel, men ta kontakt med sykehuset du fikk tablettene fra om det ikke skjer noe snart. Mulig du trenger flere. :) Håper det går mye raskere for deg!:Heartpink
 
Jeg er forvirret. I går var vi på sykehuset og fikk bekreftet tom fostersekk. Vi ble enige om hjemmeabort, og jeg fikk med meg tabletter og instrukser og beskjed om at dette ville ta «en arbeidsdag». Jeg satt inn første fire tabellene kl 8, og hittil (12:20) har det ikke skjedd noe mer enn at jeg har vært trøtt og svimmel. Lite blødning, ingen smerter.

Noen som har gjennomført denne kuren som vil dele hvordan det gikk for seg sånn tidsmessig? Jeg håpet liksom å være ferdig med hele greia i ettermiddag, for det var sånn det hørtes ut på legen at det ville gå…
Trist st du må igjennom dette ❤️
Opplevde Tom fostersekk (BO) i sommer og fikk da beskjed om at det er veldig vanlig med rester og at det trengs utskraping/kirurgisk abort, noe som stemte i litt tilfelle. Men tok 24 t føre de hadde mulighet til å ta meg inn så startet med medisinsk abort, starta med tabletter i 14-15 tiden og tok nærmere 10-12 timer føre jeg begynte å blø om jeg ikke husker helt feil.
Men det e rveldig individuelt hvordan kroppen responderer fra abort til abort har gått igjennom 6 aborter på sykehuset og ingen av de har vært like.
Lykke til, håper det går så fint som det kan under omstendighetene❤️
 
Jeg er forvirret. I går var vi på sykehuset og fikk bekreftet tom fostersekk. Vi ble enige om hjemmeabort, og jeg fikk med meg tabletter og instrukser og beskjed om at dette ville ta «en arbeidsdag». Jeg satt inn første fire tabellene kl 8, og hittil (12:20) har det ikke skjedd noe mer enn at jeg har vært trøtt og svimmel. Lite blødning, ingen smerter.

Noen som har gjennomført denne kuren som vil dele hvordan det gikk for seg sånn tidsmessig? Jeg håpet liksom å være ferdig med hele greia i ettermiddag, for det var sånn det hørtes ut på legen at det ville gå…
Jeg måtte gjennom samme i sommer, hjemmeabort med piller, var 11 uker på vei, MA, kroppen var ikke klar for å abortere virket det som. Tok 4 piller på morgenen, skjedde ingenting, tok 4 til flere timer etterpå, etter å ha ringt gynekologen. Et par timer etter det gikk plutselig slimproppen og det fosset blod i et par timer (måtte bare bli sittende på do i lang tid og deretter bytte nattbind typ hvert 10. minutt). Etter det blødde jeg mye i flere dager og hadde fluktuerende blødninger i 5 uker i strekk. Endte med utskrapning etter det fordi alt kom ikke ut av seg selv.

Så trist å høre at du står midt oppe i det nå, forhåpentligvis kommer det nå med neste innsett av piller ❤️ hvis ikke ville jeg pushet på legene så de kan ta en utskraping da det ikke er noe gøy å gå å blø i ukesvis. Håper du har god støtte rundt deg. Sender en gooood klem, dette er helt grusomt å måtte gå igjennom ❤️
 
Vondt at du må gjennom dette :Heartred

Hadde hjemmeabort etter MA i fjor. Fikk da første tablett på sylehuset, og to dager senere skulle jeg sette cytotec. Satte pillene ca klokka 9. Skjedde veldig lite egentlig, var bare kvalm, trøtt og svimmel. Husker ikke hva det sto på arket, men hvis det ikke hadde skjedd noe innen så og så mange timer skulle jeg ta to (?) tabletter under tunga. Gjorde det, og da startet det. Mulig det var etter ca to-tre timer? Når det kom ordentlig i gang var hvert fall det verste over innen ganske kort tid. Tror den verste blødningen hadde gitt seg ved middagstider hvert fall! Jeg skulle forresten ha vært 10 uker, men utviklingen stoppet i uke 8.
 
Nå tror jeg at jeg er ferdig. Glemte jo helt å skrive om forløpet før aborten her… Skulle vært 9+0 i dag, men blødde tre dager på rad og fikk se tom fostersekk i går, de mente jeg hadde mistet allerede uke 4-5. Kanskje forløpet mitt i dag ble såpass rolig fordi det allerede hadde startet av seg selv, eller at det bare var en liten fostersekk som skulle ut, ikke vet jeg. Etter en liten halvtime med menskramper (så svake at jeg ikke trengte smertestillende) så kjente jeg noe ploppe ut, og det tror jeg var hele greia. Krampene har gitt seg igjen, er fortsatt litt sår og øm og blør en del, men alt er litt mer rolig nå.

Takk for alle som har svart, helt tydelig at dette forløper forskjellig for alle :Heartred
 
Back
Topp