Forløp omikron

Kun 1 av 6 har fått det her, og vi har levd som vanlig. Alle barna har kost med, spist med og delt tannkrem med smittet barn. Og vi voksne har hatt barnet i sengen vår da hn ble syk. 5 dager siden barnet fikk symptomer. Da 39 i temp, vondt i kroppen og følte seg veldig dårlig. Neste dag helt over! Knallpositive tester til tross for vanlig allmenntilstand fra dag to. Vi skjønner ingenting av hvorfor ingen fler får det enda?!?!? De sier at det kan ta lang tid fra smitte til utbrudd, men dog.. Har liksom hørt mest fra andre at nestemann har fått det et par-3 dager etterpå.

Eldste på 13 testet positivt i går ettermiddag. Da var hun sår i halsen. I dag har hun også hatt litt feber og kroppsverk.

Men 8 åringen klagde på magesmerter i hele går og i dag. Han har også flydd på do. Mini på 1 år har også hatt noen veldig bløte bleier i dag. Ingen av de to er forkjølet men.

Så mulig det er snakk om covid på de to også?

Eldste på 13 testet positivt i går ettermiddag. Da var hun sår i halsen. I dag har hun også hatt litt feber og kroppsverk.

Men 8 åringen klagde på magesmerter i hele går og i dag. Han har også flydd på do. Mini på 1 år har også hatt noen veldig bløte bleier i dag. Ingen av de to er forkjølet men.

Her hadde hvertfall 6åringen som fikk positiv test magevondt fredag (samme dag som hun testet positivt), og en skikkelig eksplosiv episode på lørdag der hun bæsjet seg skikkelig ut med ordentlig diaré :sorry: hun er ikke forkjølet, men var slapp og fikk litt feber samme kveld som hun testet positivt :)

Derfor mistenker jeg at også 4åringen har vært smittet da han hadde flere episoder med løs mage forrige helg og starten av uka (han går vanligvis fast på olje pga hard mage, men dette fikk han da ikke. Trodde på det tidspunktet at det var noe omgangssyke eller noe på gang).

Mitt forløp med omikron har så langt vært som følger:

Milde forkjølelses symptomer 7-10 dager før positiv test.
Forverring av symptomer ved positiv test, kraftig hoste, tette bihuler, hodepine, økt følsomhet for støy, tretthet, muskelverk og tung pust.
3 dager etter positiv test fikk jeg mensen, ca 8-9 dager for tidlig.

Barna i huset har kun hatt svært milde symptomer. De har hatt litt natthoste, irritasjon i nese (nysing) og minstemor har hatt litt snørrete nese. Ingen feber.

Jeg har kun hatt det som en mild/moderat forkjølelse + litt ekstra hodepine. Var på jobb (hjemmekontor). Etter 4 dager var jeg ute på løpetur. Samboer derimot som har ganske kraftig astma ble sengeliggende i 3 dager med pusteproblemer og generelt ut utmattelse. Vi begge har tatt 3 doser.

Vært stor variasjon på ungene. Nr 1 litt nedsatt allmentilstand på kvelden som gjorde at vi tok en test som ble veldig positiv. Han var i fin form dagen etter. Nr 2 var sengeliggende med høy feber i 2 dager og har brukt flere dager etter det på å komme seg igjen. Nr 3 litt hoste en natt ellers ingen symptomer (men veldig positiv test).

Eg hadde det som samboer din, eg har astma også, ganske kraftig. Snart fire uker siden, forsatt tett og slite med pust. Fekk prednisolon og atrovent, i tillegg til dei to sprayer eg har. Ny legetime på torsdag, eg hadde CRP på 39 også. Men føla meg frisk utover tung pust.

Eg ble smitta mandag ettermiddag, fekk symptomer torsdag kveld og positiv hurtigtest og pcrtest par timer etter hurtigtest. Så gjekk ikkje lang tid her.

Mitt forløp med omikron har så langt vært som følger:

Milde forkjølelses symptomer 7-10 dager før positiv test.
Forverring av symptomer ved positiv test, kraftig hoste, tette bihuler, hodepine, økt følsomhet for støy, tretthet, muskelverk og tung pust.
3 dager etter positiv test fikk jeg mensen, ca 8-9 dager for tidlig.

Barna i huset har kun hatt svært milde symptomer. De har hatt litt natthoste, irritasjon i nese (nysing) og minstemor har hatt litt snørrete nese. Ingen feber.

Dette var som å lese om meg selv! Hadde symptomer 5 dager før positiv test, symptomene forverret seg etter positiv test akkurat som hos deg, samme symptomer, og jeg fikk mensen, alt for tidlig! Dag 5 etter positiv test nå og jeg er fortsatt dårlig og har faktisk mistet luktesansen… hvor er du i forløpet? Blir jeg frisk snart? :shifty::shifty:

ett av mine barn fikk det også som oppkast og kvalme, i tillegg til sterk hodepine og feber.

God bedring i huset.

Her har 4 av 5 testet positivt nå.

det begynte med minste, som kun hadde litt feber et par dager.
Jeg fulgte etter dagen etterpå (har vært rundt mye , og tett på, smitte også på jobb). Jeg fikk skikkelig «influensa» første døgnet, med kroppsverk, intens hodepine og feber, som var noe avtagende døgnet etterpå. På dag 3 forsvant hodepinen. På dag fire var jeg i helt fin form, men dagen etterpå hadde jeg feber igjen. Nå er jeg på dag 6, og har fortsatt feber og er veldig slapp.. Dette tok lengre tid enn jeg hadde trodd. Jeg har to doser

Samboer ble syk på mandag, og har mye av samme forløp som meg, bare at han ikke har hodepine, så sliter han med pusten (han har astma), og så har han mistet smakssansen. han er fortsatt veldig dårlig. Han har også to doser.

Eldste her i huset bruker «aldri» å bli syk, og har heller ikke testet positivt foreløpig.

Her har 4 av 5 testet positivt nå.

det begynte med minste, som kun hadde litt feber et par dager.
Jeg fulgte etter dagen etterpå (har vært rundt mye , og tett på, smitte også på jobb). Jeg fikk skikkelig «influensa» første døgnet, med kroppsverk, intens hodepine og feber, som var noe avtagende døgnet etterpå. På dag 3 forsvant hodepinen. På dag fire var jeg i helt fin form, men dagen etterpå hadde jeg feber igjen. Nå er jeg på dag 6, og har fortsatt feber og er veldig slapp.. Dette tok lengre tid enn jeg hadde trodd. Jeg har to doser

Samboer ble syk på mandag, og har mye av samme forløp som meg, bare at han ikke har hodepine, så sliter han med pusten (han har astma), og så har han mistet smakssansen. han er fortsatt veldig dårlig. Han har også to doser.

Eldste her i huset bruker «aldri» å bli syk, og har heller ikke testet positivt foreløpig.
Jeg testet positivt på mandag og føler meg fortsatt helt pumpet etter en liten aktivitet. Beskjærte to ripsbusker igår, og sov to timer etterpå. Skjelven og utslitt, føler meg helt latterlig:p

Jeg testet positivt på mandag og føler meg fortsatt helt pumpet etter en liten aktivitet. Beskjærte to ripsbusker igår, og sov to timer etterpå. Skjelven og utslitt, føler meg helt latterlig:p

Jeg blir kjempe sliten bare av å ha 1 åringen min på fanget….. sitter jo ikke rolig såklart. Men burde jo ikke blitt utslitt av det…..

Jeg blir kjempe sliten bare av å ha 1 åringen min på fanget….. sitter jo ikke rolig såklart. Men burde jo ikke blitt utslitt av det…..
Håper det gir seg fort. Skulle vært på jobb ikveld og imorgen, heldigvis fri resten av uka. Ser for meg at det skulle blitt lange dager hvis jeg skulle jobbet helga :wacky:

Håper det gir seg fort. Skulle vært på jobb ikveld og imorgen, heldigvis fri resten av uka. Ser for meg at det skulle blitt lange dager hvis jeg skulle jobbet helga :wacky:

Lov å melde seg syk vettu. Syns dere burde vørt hjemme noen dager ekstra når dere jobber med risikogruppen…

Lov å melde seg syk vettu. Syns dere burde vørt hjemme noen dager ekstra når dere jobber med risikogruppen…
Jeg har heldigvis fri, tatt egenmelding mandag, onsdag, torsdag. Skal ikke før på mandag igjen, satser på at jeg er i form til da :)

Dette var som å lese om meg selv! Hadde symptomer 5 dager før positiv test, symptomene forverret seg etter positiv test akkurat som hos deg, samme symptomer, og jeg fikk mensen, alt for tidlig! Dag 5 etter positiv test nå og jeg er fortsatt dårlig og har faktisk mistet luktesansen… hvor er du i forløpet? Blir jeg frisk snart? :shifty::shifty:

Jeg er vel på dag 6 nå etter positiv test, og jeg også har mistet luktesansen. Totalt. Må se oppi bleien på minstemor om det er noe der. For jeg lukter, bokstavelig talt, ikke en drit. :wacky:
Smakssansen er endret seg, har problemer med å kjenne salte smaker. F. Eks salami, burger etc er ikke vits å spise engang... Søte saker derimot registrerer jeg greit (liten endring), og det hjelper ikke akkuratt på de ekstra kiloene.. :hungover:

I dag når jeg våknet følte jeg meg litt bedre, hoster enda, har mye slim og blir fort tung i hodet. Men føles mildere og jeg har litt mer energi. Så nå har jeg håp om at jeg er på bedringens vei! :angelic:

Jeg er vel på dag 6 nå etter positiv test, og jeg også har mistet luktesansen. Totalt. Må se oppi bleien på minstemor om det er noe der. For jeg lukter, bokstavelig talt, ikke en drit. :wacky:
Smakssansen er endret seg, har problemer med å kjenne salte smaker. F. Eks salami, burger etc er ikke vits å spise engang... Søte saker derimot registrerer jeg greit (liten endring), og det hjelper ikke akkuratt på de ekstra kiloene.. :hungover:

I dag når jeg våknet følte jeg meg litt bedre, hoster enda, har mye slim og blir fort tung i hodet. Men føles mildere og jeg har litt mer energi. Så nå har jeg håp om at jeg er på bedringens vei! :angelic:

Se det ja! Fortsatt samme forløp hos meg som hos deg… føler meg bedre, men langt i fra i form.. og å bøye meg ned for å plukke opp ting fra gulvet - da går det helt rundt for meg. Bah. Slitsomt det her..

Fredag: 5 åringen ble sendt hjem fra bhg med feber i 10 tiden. Hu var hyper og var irritert for at hun måtte hjem. Knallrød positiv hjemme test, tok 2 for å være sikker. Ingen paracet. Når hun la seg 19:00 så var feberen over.
Det var det, hun hadde kun de få timene med feber, ingen andre symptomer.
Tok 2 tester idag, begge var med meget svak positiv strekk.

Mandag: jeg våknet med det som føltes som voksesmerter fra tærne opp til rompa på begge beina. Fikk ikke til å gå, vondt å sitte, vondt å ligge. Ble verre når jeg skulle legge meg på kvelden. Tok 1 paracet.
Negativ test.

Tirsdag: akkurat samme symptomer, bare verre. Paracet funket bare i 3 timer, tok 6 stk 500 mg etter avtale med lege. Tomt for tester.

Onsdag: smertene helt borte i beina. Fikk nå rennende/tett nese. Litt hoste.
2 knallrøde positive tester på kvelden.

Torsdag (idag): rennende nese/tett nese og litt hoste.

Jeg har kun tatt 1 vaksine, og det er snart 1 år siden.

13 åringen testet positivt på søndag kveld.
Jeg fikk litt feber og kroppsverk onsdagen (test negativ). Våknet uten feber på torsdagen med med sviing i halsen og tett nese (ny test som fortsatt var negativ). Følte meg faktisk ok på ettermiddagen, trodde alt var innbilt og gikk på trening. Testet på nytt den kvelden siden jeg hadde planer om jobb dagen etter, og da var den positiv :wacky:

Fortsatt 3 i huset som ikke har hatt det.
Mannen og guttungen fikk plutselig omgangen på tirsdag og er begge slappe, men negative tester.

Back
Topp