Forløp omikron

Trebarnsmor<3

Forelsket i forumet
Hvordan har deres forløp med omikron vært?

Ett av mine barn testet positiv på onsdag, hun har feber, men formen har ellers vært fin. Hun var en av de siste på avdelinga som fikk det etter flere uker med smitte på avdelinga.

Jeg har også jobbet med mye smitte rundt meg i noen uker nå, jeg jobber på småbarnsavdeling, så barna er tett på meg. Ihvertfall halvparten av avdelinga mi har hatt det, og alle voksne bortsett fra meg.
Jeg ble syk torsdag, og er sikker på at det er korona, men tester foreløpig negativt. Jeg har vært skikkelig dårlig, men har ikke nådd å teste positivt engang, så lurer veldig på hvordan de kommende dagene kommer til å bli :p
Det har føltes som en skikkelig heftig influensa så langt, med høy feber (jeg bruker nesten aldri å ha det), verk i kroppen, kraftig hodepine, litt forkjølelsessymptomer, kvalme og løs mage. Idag er foreløpig feberen ikke så ille, men feber er vel gjerne verst senere på dagen.
Jeg er vaksinert med to doser, hvor den siste ble tatt for 4 mnd siden.

Forstår at det er stor variasjon i hvor dårlig folk blir av viruset, men hvordan var ditt/deres forløp?

Baby 11mnd: Mye sutring/gråt sikkert pga vondt i kroppen. 2 dager med feber på 38-40. Lite matlyst for annet enn pupp ganske lenge. Masse nysing og snør.

Meg: Følte meg slapp og litt vondt i kroppen mange dager før det virkelig brøt ut. Da hadde jeg vondt i kroppen, frostrier, kroppsverk, høy feber. Kom meg ikke ut av senga på flere timer. Hodepine fra helvete som ikke gikk bort med smertestillende i 24 timer. Dette var mest fremtredende i et døgn+ Nå føler jeg meg bare utrolig slapp og hoster.

Har du testet med pcr eller bare hurtigtester? Sistnevnte kan ta lenger tid før de slår ut på vaksinerte.

Baby 11mnd: Mye sutring/gråt sikkert pga vondt i kroppen. 2 dager med feber på 38-40. Lite matlyst for annet enn pupp ganske lenge. Masse nysing og snør.

Meg: Følte meg slapp og litt vondt i kroppen mange dager før det virkelig brøt ut. Da hadde jeg vondt i kroppen, frostrier, kroppsverk, høy feber. Kom meg ikke ut av senga på flere timer. Hodepine fra helvete som ikke gikk bort med smertestillende i 24 timer. Dette var mest fremtredende i et døgn+ Nå føler jeg meg bare utrolig slapp og hoster.

Har du testet med pcr eller bare hurtigtester? Sistnevnte kan ta lenger tid før de slår ut på vaksinerte.

Nå ble hurtigtesten positiv, men har bare en veldig svak strek. Da kan det altså være pga vaksine det tok litt tid før den slo ut.

Nå er det ett døgn siden det brøt ut hos meg, og første døgnet var ille, men føler meg bedre akkurat nå (tør ikke tro at det varer, men krysser fingrene..)

Hvor mange dager er det siden det brøt ut hos deg?

Nå ble hurtigtesten positiv, men har bare en veldig svak strek. Da kan det altså være pga vaksine det tok litt tid før den slo ut.

Nå er det ett døgn siden det brøt ut hos meg, og første døgnet var ille, men føler meg bedre akkurat nå (tør ikke tro at det varer, men krysser fingrene..)

Hvor mange dager er det siden det brøt ut hos deg?

Det er nok det som er årsaken ja. Og når viruset først er i gang, så stiger det raskt. Jeg hadde svaaaaaak strek til morgenen, og et par timer senere var den knallsterk. Jeg testa positivt på tirsdag denne uka, føler meg fortsatt dårlig men ingenting mot det første halvannet døgnet. Mannen min følte seg helt frisk først etter 6 dager.
Ikke push deg for mye selv om formen er bedre, hvis du kan ta det med ro så mye som du kan(begrensa muligheter som mamma)
God bedring

Det er nok det som er årsaken ja. Og når viruset først er i gang, så stiger det raskt. Jeg hadde svaaaaaak strek til morgenen, og et par timer senere var den knallsterk. Jeg testa positivt på tirsdag denne uka, føler meg fortsatt dårlig men ingenting mot det første halvannet døgnet. Mannen min følte seg helt frisk først etter 6 dager.
Ikke push deg for mye selv om formen er bedre, hvis du kan ta det med ro så mye som du kan(begrensa muligheter som mamma)
God bedring

Takk, det samme! <3
Enn så lenge er samboer frisk og kan ta seg av barna, så har mulighet til å ta det med ro ihvertfall til han blir smittet :)

Kjenner meg igjen i det du skriver.. Jeg ble utsatt for smitte på mandag. Og tirsdag var jeg syk. Negative tester tirsdag onsdag og torsdag men var syk, og hjemme fra jobb. Fredag fikk jeg svak positiv hurtigtest og tenkte da at jeg egentlig var over kneika, hadde jo da vært syk hele isolasjonstiden. Men natt til lørdag ble formen enda dårligere, og da skjønte jeg at det er NÅ koronaen begynner. Tok en teste for å se, og den var så positiv som mulig. Nå er det søndag og dag 6, fortsatt like dårlig …

Kjenner meg igjen i det du skriver.. Jeg ble utsatt for smitte på mandag. Og tirsdag var jeg syk. Negative tester tirsdag onsdag og torsdag men var syk, og hjemme fra jobb. Fredag fikk jeg svak positiv hurtigtest og tenkte da at jeg egentlig var over kneika, hadde jo da vært syk hele isolasjonstiden. Men natt til lørdag ble formen enda dårligere, og da skjønte jeg at det er NÅ koronaen begynner. Tok en teste for å se, og den var så positiv som mulig. Nå er det søndag og dag 6, fortsatt like dårlig …
Her er samboer og datter smittet, tror minsten også har hatt det uten at vi direkte fikk det med oss (han ble kraftig løs i magen et par dager uten andre symptomer, datteren min fikk eksplosiv diare igår).
Idag våknet jeg opp med 38 i temp, sår hals, tett nese og generelt nedsatt allmenntilstand. Hatt skallebank igår og idag. Men fortsatt negativ test, femte test :p
Så mulig det er noe annet vi også har fått i hus, glemmer visst at det finnes annet å bli syk av :hilarious:

Her er samboer og datter smittet, tror minsten også har hatt det uten at vi direkte fikk det med oss (han ble kraftig løs i magen et par dager uten andre symptomer, datteren min fikk eksplosiv diare igår).
Idag våknet jeg opp med 38 i temp, sår hals, tett nese og generelt nedsatt allmenntilstand. Hatt skallebank igår og idag. Men fortsatt negativ test, femte test :p
Så mulig det er noe annet vi også har fått i hus, glemmer visst at det finnes annet å bli syk av :hilarious:
Har du bare tatt hurtigtest? Vet om flere som ikke har fått positiv hurtigtest selv om de har vært smitta.

Har du bare tatt hurtigtest? Vet om flere som ikke har fått positiv hurtigtest selv om de har vært smitta.
Ja, kun hurtigtester. Trykket å teste med pcr er så høyt at jeg tviler på at jeg blir prioritert i og med at jeg har tre doser. Tror jeg holder meg hjemme imorgen hvis formen er like redusert utover dagen:wacky:

Her har 3 av 4 hatt det denne uka.

Yngste på 9 år: fikk brått vondt i kroppen forrige søndag kveld. Begynte å fryse. Feber 38.4. Knallpositiv test. Så tok det 20 min så snart det. Kjempevondt i kroppen, skalv, og bare gråt. Fikk tvunget i henne paracet (hun nekter medisiner, så vi må bare)
Mandagen har hun nesten 40 i feber hele dagen. Kjempevondt i hodet og kroppen. Hostet litt
Tirsdag feberen mye mindre. Tror det var på 38 tallet. Fortsatt vondt I hodet og kropp. Hoster litt
Onsdagen mye bedre. og etter det har hun vel vært som før. Hatt litt sår hals og hosta litt. Men nå er hun helt seg selv igjen.

Jeg får positiv test tirsdag kveld. Onsdagen ligger jeg med store smerter i hodet og kroppen, feber på 38 tallet.
Torsdag også smerter i hodet og kropp. Ingen feber. Begynner å hoste litt.
Fredag ingen smerter i kroppen men i hodet. Potte tett I nesa, hoster enda mer.
Lørdag er jeg ikke så tett I nesa, men hosten sitter dypere, det er mer slim og det gjør vondt å hoste. Hoster mye og ved større anstrengelse. Blir fort sliten.
I dag søndag, vet jeg ikke helt enda.

Samboer testa positivt torsdag morgen. Han har vært tett I nesa, hosta noe. Men er mer som en kraftig forkjølelse.

Eldste på 12 har bare testa negativt. Pcr og hurtigtester

Jeg har kun hatt det som en mild/moderat forkjølelse + litt ekstra hodepine. Var på jobb (hjemmekontor). Etter 4 dager var jeg ute på løpetur. Samboer derimot som har ganske kraftig astma ble sengeliggende i 3 dager med pusteproblemer og generelt ut utmattelse. Vi begge har tatt 3 doser.

Vært stor variasjon på ungene. Nr 1 litt nedsatt allmentilstand på kvelden som gjorde at vi tok en test som ble veldig positiv. Han var i fin form dagen etter. Nr 2 var sengeliggende med høy feber i 2 dager og har brukt flere dager etter det på å komme seg igjen. Nr 3 litt hoste en natt ellers ingen symptomer (men veldig positiv test).

Last edited:
På dag 5 fikk jeg søren med ørebetennelse :banghead:
Trodde jeg var frisk liksom, men Neida ikke helt. Ble heldigvis fort bra og hjalp å skylle bihulene godt. Men likevel komisk. Ikke hatt ørebetennelse på 20 år:hilarious:

Ja, kun hurtigtester. Trykket å teste med pcr er så høyt at jeg tviler på at jeg blir prioritert i og med at jeg har tre doser. Tror jeg holder meg hjemme imorgen hvis formen er like redusert utover dagen:wacky:

Det var masse ledig pcr når vi tok i går :) Har dere egen teststasjon? Vi hadde to uker med vanlig forkjølelse før vi fikk covid.. oh joy…

På dag 5 fikk jeg søren med ørebetennelse :banghead:
Trodde jeg var frisk liksom, men Neida ikke helt. Ble heldigvis fort bra og hjalp å skylle bihulene godt. Men likevel komisk. Ikke hatt ørebetennelse på 20 år:hilarious:
Au, godt det gikk så fort over. Hvor mange dager? Jeg har hatt vondt i ene øret, men mistenker bihulebetennelse her nå, dag 6 etter positiv covid-test. Gravid i andre trimester. Legekontoret vil vel ikke ha meg inn for å vurdere ab., nå med all smitte heller. Bruker saltvannsspray, hjelper ikke.

Det var masse ledig pcr når vi tok i går :) Har dere egen teststasjon? Vi hadde to uker med vanlig forkjølelse før vi fikk covid.. oh joy…
De har hatt på legevakta her, nå har de åpnet en teststasjon til og oppfordrer dem som har fått dose 3/evnt to doser og så gjennomgått korona til å la være å ta bekreftende pcr siden de hadde så mye å gjøre. Men jeg vet ikke. Formen er like stusselig, føler meg overkjørt, tom for energi, skallebank som ikke gir seg, blitt mer tett nedover i halsen, klarer ikke å la være å kremte :p
Så holder meg hjemme imorgen, fri tirsdag og kan ta test på onsdag før kveldsvakt, så burde det være sikkert :)

Au, godt det gikk så fort over. Hvor mange dager? Jeg har hatt vondt i ene øret, men mistenker bihulebetennelse her nå, dag 6 etter positiv covid-test. Gravid i andre trimester. Legekontoret vil vel ikke ha meg inn for å vurdere ab., nå med all smitte heller. Bruker saltvannsspray, hjelper ikke.

Huff det er vondt! Det gikk over samme dag, brukte masse nesespray og skylle bihulene med skyllehorn.
Kanskje de evt kan skrive en elektronisk resept etter time via telefon? Her kan man vente utenfor også tar de timen på parkeringsplassen om man er syk.
God bedring❤️❤️

Det hørtes heftig ut. God bedring!

Her har 3 av 4 hatt det denne uka.

Yngste på 9 år: fikk brått vondt i kroppen forrige søndag kveld. Begynte å fryse. Feber 38.4. Knallpositiv test. Så tok det 20 min så snart det. Kjempevondt i kroppen, skalv, og bare gråt. Fikk tvunget i henne paracet (hun nekter medisiner, så vi må bare)
Mandagen har hun nesten 40 i feber hele dagen. Kjempevondt i hodet og kroppen. Hostet litt
Tirsdag feberen mye mindre. Tror det var på 38 tallet. Fortsatt vondt I hodet og kropp. Hoster litt
Onsdagen mye bedre. og etter det har hun vel vært som før. Hatt litt sår hals og hosta litt. Men nå er hun helt seg selv igjen.

Jeg får positiv test tirsdag kveld. Onsdagen ligger jeg med store smerter i hodet og kroppen, feber på 38 tallet.
Torsdag også smerter i hodet og kropp. Ingen feber. Begynner å hoste litt.
Fredag ingen smerter i kroppen men i hodet. Potte tett I nesa, hoster enda mer.
Lørdag er jeg ikke så tett I nesa, men hosten sitter dypere, det er mer slim og det gjør vondt å hoste. Hoster mye og ved større anstrengelse. Blir fort sliten.
I dag søndag, vet jeg ikke helt enda.

Samboer testa positivt torsdag morgen. Han har vært tett I nesa, hosta noe. Men er mer som en kraftig forkjølelse.

Eldste på 12 har bare testa negativt. Pcr og hurtigtester

Det er utrolig hvor forskjellig viruset slår ut hos folk.
Jeg kjenner jeg er glad for at de første fire dagene er overstått, så er jeg spent på hvordan det vil utarte seg hos de i familien som ikke har fått det. Og selvfølgelig om det vil komme ettervirkninger av det.
Fortsatt god bedring!

Samboer: testet positivt 10.feb. Harket og kremtet mye, ble rusken og tett i halsen, derfor han testet seg. Ellers som en mild/moderat forkjølelse for ham.

6åringen: testet positivt 11.feb etter at hun plutselig ble så slapp og klaget over vondt i magen. Fikk feber på kvelden. Skikkelig løs i magen dagen etter. Ellers ok.

Meg: har testet meg hver dag siden samboer testet positivt, fikk svak positiv idag. I forgårs verket jeg så innmari i bekken og rygg (usikker hva som følger smitta og ikke), hatt skallebank de to siste dagene, feber igår, rusken i halsen igår, mye tettere idag. Føler meg fortsatt litt overkjørt, men noe mer energi enn igår :)

Minsten: usikker på om han har hatt det, han hadde en periode med temmelig løs mage. Uhell i trusa gang på gang, med veldig løs avføring. Tenkte at det var et hint av omgangssyke, men usikker nå siden vi fikk korona i hus rett etter og at eldste fikk samme type symptomer :p

Det er utrolig hvor forskjellig viruset slår ut hos folk.
Jeg kjenner jeg er glad for at de første fire dagene er overstått, så er jeg spent på hvordan det vil utarte seg hos de i familien som ikke har fått det. Og selvfølgelig om det vil komme ettervirkninger av det.
Fortsatt god bedring!
Jeg er borte fra jobb i dag og, og blir hjemme I morgen. Onsdag har jeg fri, så får jeg håpe formen er bedre til torsdag.

Jeg er altså så sliten, er null energi i kroppen. Fortsatt så hoster jeg mye og er noe tung i pusten. Men jeg har astma og nedsatt lungekapasitet, så det er nok en stor del av det.
Og så har jeg fibromyalgi, så at jeg er så sliten kan også være en kombinasjon av fibro og covid.
Krysser fingrene for at to dager til hjelper.

Back
Topp