Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du bør ta Paracet ved feber over 39. Og det er trygt å ta Paracet ellers ogsåTrenger råd, har kjempe vondt i halsen, hodepine, litt ledd er, tett i nesa bihulene. Varm kald i kroppen. Kjenner er litt redusert i form av det og.
Hva kan ta? Er det bare feber som kan vare skadelig for babyen?
Skal ikke gravide bruke vanlig nesespray??Du bør ta Paracet ved feber over 39. Og det er trygt å ta Paracet ellers ogsåPå apoteket har de nesespray gravide kan bruke, bare å spørre. Te med honning og mye hvile! God bedring
![]()
Det er noen vanlige du kan bruke of andre ikke. Zymelin kan fint brukes for eksempel, men Otrivin er ikke anbefalt..Skal ikke gravide bruke vanlig nesespray??da har jeg blingsa noen ganger denne uka, er potte tett pga forkjølelse jeg også..
Det er noen vanlige du kan bruke of andre ikke. Zymelin kan fint brukes for eksempel, men Otrivin er ikke anbefalt..
Jeg hadde otrivin (barnestyrken) stående fra før, og jeg leste på apotek 1 sine nettsider at den var i orden?
Nå er det jo altså bare barnedosen, jeg syns nesespray har lett for å svi sånn, og jeg har klart meg med å spraye i ene neseboret før legging (er oftest tett mest på en av sidene), og kanskje en dusj på jobben. Så tenker det får være greit siden det er snakk om så lite og antakeligvis bare denne uka, og det stod jo at det var greit å bruke innenfor gitt dosering osv.

Ja zymelin og Otrivin inneholder jo det samme virkestoffet, så jeg syns det er rart at det står forskjellige ting i felleskatalogen om de! Og så er det teit at Apotek1 sier noe annet enn det felleskatalogen sier (jeg jobber på Apotek1 og da sier vi at zymelin kan anbefales, men ikke Otrivin pga fk).. Rare greierKan se her hva jeg leste: https://www.apotek1.no/graviditet/graviditet-vanlige-sporsmaal
Det er vel fordi apoteket juridisk sett kan gjemme seg bak felleskatalogen. Dermed kan det hende de kanskje ikke tør å si at gravide kan bruke otrivin selv om det er det samme som zymelin. Har ikke sjekket de to opp i mot hverandre selv, men så noen skrev det var det samme tidligere. Samme gjelder Somac og nexium til gravide..Ja zymelin og Otrivin inneholder jo det samme virkestoffet, så jeg syns det er rart at det står forskjellige ting i felleskatalogen om de! Og så er det teit at Apotek1 sier noe annet enn det felleskatalogen sier (jeg jobber på Apotek1 og da sier vi at zymelin kan anbefales, men ikke Otrivin pga fk).. Rare greier
Ja, men felleskatalogen sier jo at Otrivin IKKE skal brukes, men at Zymelin kan brukes.. Men menDet er vel fordi apoteket juridisk sett kan gjemme seg bak felleskatalogen. Dermed kan det hende de kanskje ikke tør å si at gravide kan bruke otrivin selv om det er det samme som zymelin. Har ikke sjekket de to opp i mot hverandre selv, men så noen skrev det var det samme tidligere. Samme gjelder Somac og nexium til gravide..
Det jeg menerJa, men felleskatalogen sier jo at Otrivin IKKE skal brukes, men at Zymelin kan brukes.. Men men
Jeg ville ha holdt meg unna Paracet.
Ikke bra for barnet.
Dette er da bare skremselspropaganda.. Ingen tar vel paracet uten å ha behov for det? Det er mer skadelig for barnet med 40 grader i feber enn det å ta paracet. Dersom du leser det anerkjente pålitelige kilder sier så ser du at av alle medikamentene på markedet er paracet det foretrukne til gravide og det med minst risiko. Ingen grunn til å skremme folk ifra detJeg ville ha holdt meg unna Paracet.
Ikke bra for barnet.
Men det gjelder jo egentlig til vanlig ogsåhttp://www.aftenposten.no/norge/Ny-...ir-okt-risiko-for-hyperaktivitet-602200b.html
Jeg vet at det står i felleskatalogen at det er trygt.
Men min personlig anbefaling er å styre unna dette, fordi det ikke finnes noe naturlig å ta Paracet.
Men selvfølgelig hvis du ligger med 40 i feber, så er det noe annet.
![]()

Dette er da bare skremselspropaganda.. Ingen tar vel paracet uten å ha behov for det? Det er mer skadelig for barnet med 40 grader i feber enn det å ta paracet. Dersom du leser det anerkjente pålitelige kilder sier så ser du at av alle medikamentene på markedet er paracet det foretrukne til gravide og det med minst risiko. Ingen grunn til å skremme folk ifra det![]()
Jo, det vil jeg påstå.
Når man tar Paracet etter fylla, vondt i hodet og vondter i kroppen.
Jeg har kollegaer og venner som tar Paracet flere ganger i uken for å " føle" seg bedre. Mange er også avhengig av nesespray. Gikk i klassen med ei som hadde tatt nestespray i 2 år.
Jeg syns vi er for naive når det kommer til paracet/ Ibux
Selvom Paracet er det med minst risiko er det fortsatt en risiko ved å ta det.