Forkjølet

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Noah har blitt så tett i nesen og hoster en del. Har ikke feber. Innimellom er han slapp, men for det meste er han seg selv.
Jeg trenger ikke å dra til legen med han da? Bare hvis han får feber?
Første gang med syk baby er litt skummelt. Eller jeg vet liksom ikke hva som er bra eller dumt å gjøre :p noen som har tips?
Det jeg gjør foreløpig er suge ut slim fra nesen, kose masse, amme masse litt trilletur med godt med klær så han ikke blir kald. Ikke for varm heller :p

Iben er og forkjølet , vært det en ukes tid nå. Skal til legen til uka hvis det ikke går over . Spiser lite og tidvis veldig utilpass , men hun tisser som normalt så heldigvis ikke noe dehydrering .

Allmenntilstand er viktigere enn feber, først og fremst. Så lenge de spiser, har våte bleier og lar seg vekke er det bare å se an. Får han feber (innenfor 38-40,5) er legekontakt etter 2-3 dager det normale når de er så små. Rask legekontakt ved nedsatt allmenntilstand i form av apatisk, vanskelig å vekke, tørre bleier og lite/ingen næringsinntak. God bedring! :)

Allmenntilstand er viktigere enn feber, først og fremst. Så lenge de spiser, har våte bleier og lar seg vekke er det bare å se an. Får han feber (innenfor 38-40,5) er legekontakt etter 2-3 dager det normale når de er så små. Rask legekontakt ved nedsatt allmenntilstand i form av apatisk, vanskelig å vekke, tørre bleier og lite/ingen næringsinntak. God bedring! :)
Takk for svar :) han spiser i massevis og masse våte bleier :)

Pia mi og har blitt forkjølet... Skummelt med det fine været:(
Hun spiser masse og vil ha mye kos , ingen feber , så håper jeg at det går over snart...

Mi si lille har vært forkjølet og syk nesten halve livet sitt til nå, og vi reiste ikke til legen før hun fikk feber siden allmenntilstanden har vært bra. Fikk bare beskjed om å ta paracet og ta kontakt om hun ikke ble bedre. Så om han er i fin form og spiser og har tissebleier osv så går de nok bra. Og ja, er grusomt når de små er syke :)

Ja han er fortsatt skikkelig forkjølet. Men i natt la jeg en flat pute under overmadrassen vår mellom oss og han sov som en stein i 11 timer uten at jeg trengte å suge ut snått! Så det var skikkelig lurt. Nytter ikke å ha han i egen seng nå når han er så brelete. Han vil bare kose på ansiktene våres hele tiden og kjenne oss i nærheten. Og i dag ble selvfølgelig jeg sørpe forkjølet også :p digg å ikke være aleine med en klengete baby da :p

Ja han er fortsatt skikkelig forkjølet. Men i natt la jeg en flat pute under overmadrassen vår mellom oss og han sov som en stein i 11 timer uten at jeg trengte å suge ut snått! Så det var skikkelig lurt. Nytter ikke å ha han i egen seng nå når han er så brelete. Han vil bare kose på ansiktene våres hele tiden og kjenne oss i nærheten. Og i dag ble selvfølgelig jeg sørpe forkjølet også :p digg å ikke være aleine med en klengete baby da :p
Har blir forkjølet jeg og, så nå er både jeg og lille forkjølet, heldigvis er jeg ikke såå slapp at jeg ikke klarer å ta vare på lille, for da måtte farfn hennes være hjem og passe på oss begge :)
God bedring til oss , håper det går fort over, her er det finvær i Trøndelag, kjedelig å gå glipp av det:-/

Har blir forkjølet jeg og, så nå er både jeg og lille forkjølet, heldigvis er jeg ikke såå slapp at jeg ikke klarer å ta vare på lille, for da måtte farfn hennes være hjem og passe på oss begge :)
God bedring til oss , håper det går fort over, her er det finvær i Trøndelag, kjedelig å gå glipp av det:-/
Ja her har det vært tropenatt tror jeg. Var 23 grader i skyggen når jeg sto opp. Kjempe varmt og da er det så fælt å være så tett i pappen! God bedring til oss <3

Back
Topp