Forkjølet og potte tedd

høstbrud

BeHappy
Marsboerne 20 18
Noen som har tips mot forkjølelse? Helt tett i nesen (sambo fikk beskjed på butikken at otrivin ikke skulle benyttes?!), som igjen medfører dundrende hodepine/ vondt bak øynene, slapphet og helt elendig form.. I tillegg til vond hals, tar curamed og drikker varm melk / te. Føles verre enn vanlig jo :( (er sjelden syk)

Jeg har brukt saltvann jeg da siden det et ufarlig. Det har hjulpet meg mye og ellers drukket te med honning og sitron. Du får ha god bedring :)

Jeg har brukt otrivin-type nesespray. Har prøvd å leve med tett nese og form deretter i noen dager, men ga opp. Legen sa også at det var greit.
Ellers skjerf, sokker, te m sitron og honning i litrevis - og gi kroppen tid. Den bruker litt lenger tid nå med en baby i magen. Ta det med ro og hvil.

Du kan bruke zymelin nesespray! Den fungerer akkurat like bra som otrivin. Saltvann er for min del som å skvette vann på gåsa...:P Hilsen avhengig-av-nesespray-året-rundt;)

Dette står i felleskatalogen:
ImageUploadedByBV Forum1419205507.872132.jpg
Tror du bare får kjøpt den på apotek, fort deg å handle inn før jul;)

Apoteket har tydeligvis andre opplysninger enn det felleskatalogen har. Der står nemmelig dette:
ImageUploadedByBV Forum1419205700.538158.jpg
Når det er sagt tror jeg det skal mye til altså før det gjør skade..Men jeg anbefaler alle å laste ned felleskatalogens app og bruke den til å søke opp legemidler nå mens vi er gravide:) Er jo denne leger bruker aktivt også;)

Ferdig saltvann? Totalt bortkastet, bruk vann og bordsalt, er med måleskje på de fleste. :)

Når man i utgangspunktet er så dårlig form at man blir utslått av tanken på å bevege seg. Og det er morningen man er mest tett og man da spyr i en time pga mye slim i halsen så gjør man det så enkelt som mulig ja.. mulig helt bortkastet for deg, men for meg er det gull. Og joda jeg kan lage saltvann det er bare ikke et alternativ for tiden.

Min fastlege fortalte meg at jeg kunne bruke nesespray. - De reseptfrie er trygge å bruke under graviditet, sier han.
Dette har jeg ikke sjekket opp selv, altså.

Jeg har hvert hos legen i dag og fikk beskjed om å holde senga til jeg blir bra. Han ville helst tikke at jeg henta ut antibiotika men han har sendt resept til apoteket om jeg skulle trenge og om jeg ikke er bra til fredag når jeg skal på jobb så skal jeg bare ringe mandag og få sykemelding for helgen.

• Liker
Reactions: VeL
Back
Topp