Forkjølet og baby

Bruker45an

Flørter med forumet
Hei. Hva gjør jeg når jeg selv er syk-forkjøla. Og har kanskje fått brystbetennelse Da det er ømt rundt brystet og jeg har litt feber. Mine 2 større barn har vert lett forkjøla med litt hes stemme og rennende nese. Nå har lille nurket på 4 uker også blitt forkjøla. Og jeg selv er det. Men hvor farlig er det for et spedbarn og bli litt forkjøla? Og bør jeg holde meg unna? Skal jo amme. Så kan bli litt vanskelig. Allmenntilstanden hennes er normal tror jeg. HuN sover, spiser og båser. Og er litt våken på dagen. Men vi kan høre at hun er ganske tett innimellom og tror kanskje hun kjenner ubehag i halsen. hun spiser godt. Men liker ik at hun har vert forkjøla så lenge og det høres så fælt ut. Men det er sikkert verre enn det høres ut. for virker ik som det plager henne så mye.
Hva gjør jeg? Har løftet hodeende på senga, saltvannsdråper og morsmelk i nesa. Det letter litt men forkjølelse forsvinner ik av dette. Litt lei nå.

Dette er årstiden for forkjølelse men hadde jeg vært deg ville jeg tatt en tur på helsestasjonen bare for å snakke med legen der så kan jo de fortelle deg hva du evnt. bør gjøre. Jeg synes det du har gjort og gjør er bra.. God bedring til dere :)

Hei. Hva gjør jeg når jeg selv er syk-forkjøla. Og har kanskje fått brystbetennelse Da det er ømt rundt brystet og jeg har litt feber. Mine 2 større barn har vert lett forkjøla med litt hes stemme og rennende nese. Nå har lille nurket på 4 uker også blitt forkjøla. Og jeg selv er det. Men hvor farlig er det for et spedbarn og bli litt forkjøla? Og bør jeg holde meg unna? Skal jo amme. Så kan bli litt vanskelig. Allmenntilstanden hennes er normal tror jeg. HuN sover, spiser og båser. Og er litt våken på dagen. Men vi kan høre at hun er ganske tett innimellom og tror kanskje hun kjenner ubehag i halsen. hun spiser godt. Men liker ik at hun har vert forkjøla så lenge og det høres så fælt ut. Men det er sikkert verre enn det høres ut. for virker ik som det plager henne så mye.
Hva gjør jeg? Har løftet hodeende på senga, saltvannsdråper og morsmelk i nesa. Det letter litt men forkjølelse forsvinner ik av dette. Litt lei nå.
Hei!
Man skal alltid være litt på vakt når så små barn blir forkjøla og tette. Som foreldre kjenner dere barnet deres best, og er ofte de beste til å vurdere barnets allmenntilstand. Dere gjør riktig i å forsøke å holde nesen åpen med saltvannsdråper. Dette er helt nødvendig for at barnet skal kunne suge effektivt. Dersom hun får feber, må dere ta kontakt med lege snarest. Det samme gjelder dersom dere ser at hun strever med å puste og/ eller virker tett i lungene. Er dere i tvil, bør dere få henne sjekket av lege. I forhold til deg og det at du muligens kan ha brystbetennelse. I første omgang, er det viktig å få tømt brystene ordentlig. Dersom datteren din ikke klarer tømme brystene fullstendig, kan du evt. forsøke å pumpe eller håndmelke for å få tømt brystene. Forsvinner ikke symptomene, bør du kanskje søke hjelp hos lege. Håper dere begge blir fort friske. Beste hilsen Elin.

Back
Topp