Forkjølet eller allergi..?

kristin92

Flørter med forumet
Oktoberskatter 2014
Har de siste 3 ukene vært veldig plaget med tett nese og tette bihuler, og samtidig veldig ekkel i halsen. Fikk beskjed av jordmor på sykehuset at det var greit å ta vanlig nesespray, men det skal ikke brukes for lenge i gangen. Jeg fikk en annen type nesespray hos legen når jeg var der, men den funker ikke i det heletatt, og saltvann hjelper heller ingenting. Begynner å lure på om det er allergi eller bare vanlig forkjølelse.
Hvordan merker jeg forskjell på det? Har aldri før vært plaget med noe allergi. Og noen som har tips mot veldig tett nese/bihuler? Blir veldig sliten av det, og får fort hodepine pga alt presset :/

Viss du ikkje e slimete, men tett og føle at da e tørt, så vil eg sei da e allergi.
Men, eg e ingen lege.
Berre prøv å unngå Otrivin, bruk heller vanlig nesespray av andre merker :)

Du kan jo prøve med Livostin nesespray. Det er allergimedisin som går bra å ta i graviditeten. Mannen min som er farmasøyt fant ut det for meg så jeg bruker den.

Men det er jo dessverre sånn at slimhinnene (inklusive i nesa) hovner opp i svangerskapet. Da er det vanlig nesespray eller såkalt hypertont saltvann som hjelper. Hypertont betyr at det er litt saltere enn saltvannet i kroppen. Vanlig saltvannspray synes ikke jeg at hjelper noe.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp