Forkjølet 2-åring...

*FruM*

Elsker forumet
Da jeg hentet Thea på onsdag hadde hun plutselig blitt skikkelig forkjølet - typisk "barnehageforkjølelse" nå på høsten. Hun er nå blitt veldig snørrete og hoster en del (på natten høres det ut som sånn falsk krupp hoste), men bare "vanlig" hoste på dagen.

Hun er er heldigvis i godt humør, men synes ikke det er deilig med snørr og hoste. Mitt spørsmål er hva bruker dere å gi barna når de er såpass forkjølet?

Jeg bruker å gi blåbærjuice. Masse antioksidanter og da bruker de å bli friske rimelig raskt.

God bedring til Thea :)

Bisolvon mot hosten (slimhoste) og saltvannsoppløsning mot rennende nese. Ellers om dagen får han masse drikke mot hostingen.

Her er også mini blitt forkjøla, herlige barnehage-basselusker :P
Tror jeg skal teste ut blåbærjuice her :)

Vi gir blåbær nesten hver dag til dem, så det går jo an å håpe at vi slipper unna de verste basseluskene i barnehagen.......(yeah right.... )

Men vi gir Solvipect når de hoster litt mer enn vanlig.

Kanskje det er derfor gutten min er så sjeldent syk/forkjøla.. Han ELSKER blåbær;)

Da skal vi reise på butikken etterpå å kjøpe blåbærsaft (biosolvin har vi)

Men når det gjelder nesespray/saltvannsoppløsning - hva bruker dere da? Thea er ikke VELDIG fan otribaby for å si det sånn :P

Jeg holder henne unna melkeprodukter, siden det lager mer slim i halsen.
Mina liker myk mat når hun er forkjøla som fiskekaker, pannekaker, suppe, frukt, rikelig med drikke.
Legger en ekstra pute under hodet, så hun ligger litt høyere. Om jenta di bruker sprinkelseng, så legg et par bøker under hodeenden. Funker supert. Litt verre når de går over til juniorseng.

Back
Topp