forkjølelseshendelse!

heider

Betatt av forumet
Da har lille blitt forkjøla for første gang...ikke så veldig tett i nesen, men hører det surkler bak i der, så sprayer med saltvann og suger ut med nesesuger... men problemet er at hver gang jeg legger henne til brystet og når melken kommer hyler hun og blir kjempesint! Kan hun ha vondt i halsen mon tro? Er det noen som har noen råd å komme med? Hun tar ikke flaske...så alternativet blir å gi henne morsmelk med sprøyte om det fortsetter...men skal prøve med flaske igjen når hun våkner for å se.... som sagt, råd mottas med stor takk!!

Jeg tipper vondt i ørene.
Mini her oppførte seg sånn når han fikk ørebetennelsen..

Ville tatt en tur til legen for å sjekke både hals og ører jeg.. [:)]

jeg kan tilføye at hun tok vaksine tirsdag denne uken.. kan det ha noe med det å gjøre?

ang ørenen, om evt. ørebetennelse, får de ikke feber og puss ut ørene? Hun sover nå og har sovet en stund etter en trasig natt, så får se hvordan formen er når hun våkner. Har pumpa meg så får se om jeg får i henne noe...om det fortsetter utover dagen så skal jeg kontakte lege...ikke noe kjekt dette her... typisk at med en gang mannen drar på sjøen så skjer dette...:-S

Puss ut av ørene er kun om trommehinna sprekker.. Mini her hadde ikke feber.

Går jo an å prøve å gi en Paracet å se om det hjelper, hvis du syns formen er dårlig.

Oki, har ikke tenkt på at det kan være ørene... så da får jeg observere å se:) fikk minien din noe for det?

Ikke første gangen vi var hos legen. De skal ikke ha penicillin hvis de ikke må (om du skjønner).
Men hans gikk ikke over, så vi måtte tilbake. Skulle bare gi Paracet.

Men hvis du mistenker en infeksjon enten i halsen eller noe, så er det greit å få det sjekka [:)]

Masse god bedring uansett [:)]

lillemor her har også akkurat vært forkjøla. og hun nekta og ta flaska. HS sa at jeg skulle prøve med bittelitt vann før og etter mat, for å få rensa bort litt slim. det hjalp ihvertfall på litt. både mot surkling og for å få henne til å spise:p

Her var hun nok veldig sår i halsen, hun hadde en veldig fæl hoste også da [;)]

Men virker det som hun plages når hun ligger flatt ellers da? Eller bare når hun skal drikke?

Ville tro hun hadde smerter når hun lå flatt om det var ørebetennelse; det er iallfall et "klassisk" tegn på det.

Tror, som deg, at det kanskje er vondt for henne å svelge? Da kan du jo prøve en paracet å se om det hjelper; av og til hjelper paracet også for ting man ikke typisk tar det for. [:)]

Har dessverre ingen gode råd ellers, om det vedvarer eller hun får feber i tillegg, så vil jeg anbefale deg å få en lege til å se på henne iom at hun er såpass liten ennå.

God bedring!

Hvis øra er tette og vonde smeller det jo i de når man svelger..
Men, uansett..

Håper det går bra med den lille [:)]

ilabom : tenker du har rett ang ørene.... var på ammehjelpen og så på ammeposisjoner for blant annet når barnet er forkjølet og har øreverk. det fungerte veldig bra nå i kveld, hun åt for hele dagen. desverre har melkeproduksjonen gått en del del ned her i gården. det positive er at jeg har funnet en flaske som hun utrolig nok ville ta av... mam... dun satt da oppreist i vippestolen og drakk...... hun er ellers i storfin form, men kommer nok til å kontakte helsesøster på mandag...takk for tips:)

Kjente meg så godt igjen i det du skrev skjønner du..

Håper det ordner seg! Ørevondt er noe driiit!
Du vet du kan prøve å la henne sitte over låret ditt (med et ben på hver side av ditt liksom) med ansiktet mot deg, og amme henne sånn? Kan jo være verdt et forsøk [:)]

var det jeg gjorde i går kveld og i hele natt, og hun spiser og spiser:) nå er jeg spent på dagen :) stakkars lita, ikke godt å forstå seg på alltid... prøvde å ringe legevakten i går ( var veldig oppgitt fordi hun ikke hadde spist noe nesten på hele dagen) men ble så irritert da jeg ventet i kø i 40 minutt uten at jeg nådde frem..... har ikke tid til å sitte så lenge i tlf når lille vil ha oppmerksomhet. jeg sier bare takk for babyverden og ammehjelpen !! :-)

Så bra du får i henne mat [:)]
Vi fikk beskjed om å gi paracet en halv time før amming, for å se om det hjalp.. Du kan jo gi noen i døgnet, i følge pakka [:)]

oki... hun spiser godt i dag men bare om jeg ammer henne sånn som du sa.. hun tar seg til høgre øret men er blir og fornøgd.. får ringe hs i morgen så får vi kanskje ta oss en tur dit :)

Ville ringt legen jeg.. Da får du det i journal der, og penicillin hvis det ikke gir seg..

God bedring! [:)]

Back
Topp