Forkjølelse

M

Millli

Guest
Lille på 2 uker har blitt smittet av storebror. Er så tett i nesa stakkars. Bør jeg ta han med til lege når han er så liten?
 
Kjøp deg i alle fall en nesesuger, så du får frigjort luftveiene.
 
Drypp morsmelk eller saltvann i nesen og vent en god stund før du bruker nesesuger. Tar litt tid før snørra løses opp, i hvert fall 20-30min. Bygg opp senga med bøker, eller legg en flat pute under hodeenden på madrassen. Og prøv å legg babyen på siden. Dette hjelper i hvert fall her :)
 
Huff d er forferdelig ... Min var først tett etter 2-3 uker i noen dager og nå er han tett og har hoste og masse slim. Så lenge han ikke får feber eller får pustevansker hadde ikke jeg dratt til lege.

men saltvann og så har de noe på apoteke som er litt virkemiddel i, men d har jeg måtte gi på natta for at han skal få til å puste... Er vell 1 dråpe i hvertnesebor inntil de er 4 uker... Heter rhinox 0.1mg nesedråper ...men står en bør rådføre seg med lege først.. Eller HS eller apoteket.
 
Prøvde det i natt, men ingenting kommer ut. Hadde også oppi litt saltvann, men da ble han bare hysterisk. Er ikke så lett å amme med tett nese:(
Når det ikke kom noe i nesesugern, så tok den tøffeste av oss - altså pappaen - og sugde forsiktig ut av ett og ett nesebor. Og spyttet ut. Rimelig heselig, men det hjelper!
 
Når det ikke kom noe i nesesugern, så tok den tøffeste av oss - altså pappaen - og sugde forsiktig ut av ett og ett nesebor. Og spyttet ut. Rimelig heselig, men det hjelper!
Omg! Haha! Jeg som brekker meg bare av nesesugeren!! Jeg hadde nok tatt en tur til legen. Spebarn puster ikke gjennom munnen, så om det blir for tett så vil de slite. :)
 
Huff nå har lillegutt sovet i hele dag. Vil ikke ha melk:(. Han har også blitt veldig blek nesten hvit. Syns det er ekkelt å se han sliter sånn med nesen:(
 
Back
Topp