Forkjølelse vs influensa

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Skiller du mellom og vet du forskjellene? Jeg har aldri hatt influensa, men har vært kraftig forkjølet en og annen gang. Har du hatt influensa eller er du "bare" forkjølet?

Har hatt influensa 2 ganger. Sist var svineinfluensaen. Vet forskjellen ja. Er gjerne kraftig forkjøla en gang eller to i året, men influensa er SJELDENT. Blir jo helt totalt slått ut, kan ikke sammenlignes med forkjølelse og feber. :p

Jeg har vært kraftig forkjølet, men har så vidt jeg vet ikke hatt influensa - i alle fall ikke i voksen alder.

Det er stor forskjell på å være forkjølet og det å ha influensa. Og jeg syns folk Er fæle til å si at de har influensa:s

Mange sier nok at de har influensa når de egentlig ikke har det.. Feks når man er veldig forkjøla og hoster og kansje har ett annet virus. Når man har influensaviruset har man jo stort sett feber over flere dager, smerter i ledd/muskler, hodepine i tillegg til forkjølelse og sår hals/hoste.

Har heller aldri hatt influensa.. Får bare forkjølelsesvirus, men noe herk det også :P

Aldri hatt influensa *bank i bordet*, men sjølvsagt vore kraftig forkjøla fleire gonger. (Og ja, eg veit forskjellen med feber over 39 i meir enn fire dagar samanhengande, verk i musklar og ledd, og betydeleg redusert allmenntilstand.)
Er rimeleg frustrert over svigerfamilien min som har "influensa" opptil fleire gonger i halvåret;) Har forøvrig inntrykk av at mange andre fra Nord-Norge også kallar alt for influensa, så kanskje ein kan skulde på dialekt;)

Jeg har hatt influensa én gang. Tror jeg. Dvs.. Jeg hadde vondt i hele kroppen, hodepine, lungene føltes ut som om de var på vei ut, også fikk jeg etterhvert bihulebetennelse sammen med dette (+en stund etterpå).
Eneste gangen jeg har hatt en så jævlig "forkjølelse" i alle fall ><

Jeg vet forskjellen, og har bare hatt influensa muligens en gang.

Skikkelig forkjøla med feber og vondt både her og der har jeg så godt som hver vinter, og protesterer når folk rundt meg, jobb etc, kaller det influensa. Det har jeg ikke.

Ja, vet forskjellen og har hatt begge deler, du merker når du har influensa ;)
Med nedsatt immunforsvar så får jeg "ofte" influensa, da er det bare å legge seg ned for ett par uker, og har nedsatt allmenntilstand i minst en måned fremover! Influensa er noe dritt :p

Husker bare å ha hatt influensa én gang. Fikk det 1. juledag, den romjula husker jeg ikke så mye av. Ellers er det bare forkjølelse jeg har hatt, det er stor forskjell på disse to.
Har inntrykk av at en del menn alltid har influensa, når de egentlig bare er mannesyke. Skulle likt å se sambo faktisk få influensa en gang, så han lærte seg forskjellen. :p

Ja, vet forskjellen og har hatt begge deler, du merker når du har influensa ;)
Med nedsatt immunforsvar så får jeg "ofte" influensa, da er det bare å legge seg ned for ett par uker, og har nedsatt allmenntilstand i minst en måned fremover! Influensa er noe dritt :p
Vurdert influensavaksine?

Jeg har aldri hatt influensa, men kraftig forskjølet har jeg vært :-) tror jeg ville merket forskjell på det ja :-)

Vet forskjellen, men vet aldri hva jeg har, for spesielt før jeg fikk barn ble jeg sengeliggende med smerter i kroppen, feber, vondt i lunger/bihuler, hodepine og generelt helt jævlig dårlig form, minst 2 ganger i året.
Symptommessig er det influensa, men i følge forskere og leger har man jo som regel ikke influensa mer enn ett par ganger gjennom livet.

Jeg har hatt influensa kanskje 2 ganger i løpet av mine 27 år, men er ofte kraftig forkjøla :/ Vet forskjellen :)

Ja, har influensa ca 1 gang i året..
Da er jeg sengeliggende i flere dager, hele kroppen verker, hodepine, sår hals og feber...

Forkjølelse er en mild form. Kan også ha litt verk i kroppen, rennende nese/tett nese, feber etc.. Men man ikke slått ut, bare litt sliten..

Jeg er for vaksiner, men akkurat den er jeg skeptisk til. Etter svineinfluensavaksinen, så stoler jeg ikke på influensavaksinen lenger.
Så den får ingen i min familie :)

Husk det er stor forskjell på vanlig influensavaksine, som har vært brukt i 20+ år og svineinfluensa vaksinen som ble laget i hui og hast på 2 måneder og ikke testa først :)

Back
Topp