Forkjølelse=syk

©Miss Fat

Gift med forumet
Hva mener du? Er det å være forkjølt å være syk?

-neeeey

I utgangspunktet nei. Men snakker vi barn er jeg litt mer opptatt av allmenntilstanden og selvsagt om barnet får feber også. Man kan jo bli skikkelig skrall av å "bare" være forkjøla.. 

svarte ja, men det spørs jo hvor forkjøla [:)] jenta mi har akkurat vært veldig forkjøla med feber og MYE hoste / surkling og vil si ho har vært syk ..

Allmentilstanden avgjør.. Med bare forkjølelse med nesetetthet/rennende nese og litt hoste er man slettes ikke syk, er allmentilstanden påvirket med smerter, feber, nedsatt matlyst etc er man syk og bør ikke i barnehagen..

Det kommer an på hvor forkjøla man er det! Jeg har en tendens til å bli helt jævlig potte tett og få skikkelig kuppelhue når jeg er forkjøla... Da går jeg ikke på jobb f.eks.
Men er det bare en liten "snue" er det jo ikke noe problem. [:)]

ORIGINAL: HeDa

ikke om det "bare" er snørr og litt hoste.
Men ser selvsagt ann almenntilstanden i tilegg[:)]

Jeg er hjemme hvis jeg har feber eller er skikkelig dårlig, men som regel prøver jeg ihvertfall[:)] (ikke feber da).
Men kjenner noen som mener dei har influenensa når dei får feber[8D]

nei, ikke visst allmenn tilstanden er ok og du er feberfri[:)]

ORIGINAL: HeDa

ikke om det "bare" er snørr og litt hoste.
Men ser selvsagt ann almenntilstanden i tilegg[:)]

Trykte annet, fordi det kommer veldig an på. Som regel går jeg gjennom en forkjølelse uten å mukke, men enkelte ganger så er jeg så utslitt og dårlig at jeg ikke klarer annet enn å ligge på sofaen. Så jeg vil si nei, men det finnes tilfeller hvor man er skikkelig forkjøla, og da er man syk

Trodde ikke så mange var enige med meg, at man ikke er syk når man er forkjøla.

Et par ganger i året har jeg en skikkelig byge med forkjølelse, da er det tett i hodet, rennende/tett nese og de forbannade rennende øynene. Aller helst ville jeg og ligget på sofaen og fått pleie, men det skjer jo ikke. Så NEI jeg er ikke syk, bare forkjølet.

Kommer jo an på hva man definerer som forkjølelse og hvilken grad den er...

Skikkelig forkjølelse, da er man syk. Men er sikkert noen som kaller det jeg kaller skikkelig fokjøla for influensa..

Annet. Om man er forkjølet og har feber er man syk. Om man er snørrete er man ikke syk

svarte annet. fordi det kommer ann på. Sånn som den uka her har både jeg og mannen dunkende hodepine, vond hals, rennende neser og er generelt slappe, (har hatt litt feber også) så vi ser på oss selv som syke. men hvis man bare hoster litt og er fin i formen ellers så er man jo ikke syk [:)]

ORIGINAL: Pearl

Allmentilstanden avgjør.. Med bare forkjølelse med nesetetthet/rennende nese og litt hoste er man slettes ikke syk, er allmentilstanden påvirket med smerter, feber, nedsatt matlyst etc er man syk og bør ikke i barnehagen..

Back
Topp