Forkjølelse som kommer og går

Moradi

Forumet er livet
VIP
Septemberlykke 2015
Hatt det i to uker nå, men i helgen ble det egentlig bare verre. Såg meg nødt til å ta et par doser otrivin igår og kjenner jeg absolutt kunne hatt behov for det idag også. Første gang jeg har gjort noe "fy" i svangerskapet. Føler meg dårlig :/ Saltvann og det andre som skal hjelpe funker ikke. Andre som er i samme situasjon?

Jeg hadde det i begynnelsen, er tett nå også men ikke så mye at jeg trenger nesespray. Men samboeren fikk beskjed på apoteket når han var der at man kunne bruke otrivin? Så det kan jo ikke være så fy :)

jeg har også vært veldig forskjølet i to uker nå, og har brukt otrivin, siden det har vært helt tett, og ikke il ha tilbake bihulebettenelse nå.
Men hoster jo så mye at jeg kaster opp, håper ikke hostinga gjør noe for lille spire.

Jeg var kronisk forkjølet med minste, og fikk da beskjed av legen at jeg kunne bruke otrivin. Eneste grunnen til å la være var at det kunne være avhengighetsskapende, ellers var det ikke påvist noen fosterskader eller noe slik.

Natt til søndag var helt forferdelig. Da hadde jeg kun saltvann og ble liggende våken mesteparten av natten. I natt var det fantastisk i forhold. Håper det går over snart. Verste jeg vet om. Redd for å ødelegge noe når jeg snyter meg hele tiden også :p

"Den får blodårene til å trekke seg sammen og letter luftpassasjen ved tett nese ved forkjølelse."

Står også at den ikke skal brukes av gravide, så den er nok ikke helt hellig nei. Får prøve å begrense det tror jeg

Det er ikke anbefalt å bruke store mengder av det, men innenfor "terapeutisk bruk" er det greit. Dette pga små kar som er i navlesnor/morkaken blant annet. Men så lenge det er til lokal bruk (nesa) og innenfor normalt bruk skal det visst være greit.
Jeg var så tett på slutten av sist svangerskap og måtte dermed bruke Ortivin for å i det hele tatt kunne klare å sove.... Jeg brukte derimot den som er til barn da det hadde lik effekt på meg, kanskje prøve det??

Ligger også rett ut med forkjølelse og øreverk.. Har fått beskjed om å ikke bruke otrivin men kan bruke zymelin 0,5 ml :)

Jeg var mye forkjølet på slutten av svangerskapet sist, for da var jeg jo høygravid på denne tiden av året og fikk alle virus som florerte da. Da MÅTTE jeg bare ha nesespray om natta. Ellers fikk jeg helt angst. Den svære magen og ikke få puste... Huttetu :-(
Men jeg brukte kun den for barn. Den hjalp tilstrekkelig den ene gangen i døgnet.

Jeg er også svært forkjølet, med periodevis feber, er feberen farlig for den lille i magen tro? Torde bare å ta 1 stk paracet, selv om jeg vet at det ikke er skadelig for fosteret med paracet..

Lyst å grine av hele greia. Maks tre doser i døgnet og nesesprayen holder i fem timer før det tetter seg igjen O.o Sitter oppreist i senga nå fordi jeg er så tett.

Har hatt bihulebetennelse og tett nese siden desemner. Jeg har brukt både otrivin og saltvann :p de på apoteket sa at d ikke var fare, så lenge det var moderate mengder

ImageUploadedByBV Forum1422955391.490236.jpg
Fant dette på siden til apotek1 så det skal jo gå greit med otrovin. Problemet er bare at tre ganger i døgnet er ALT for lite :p

Back
Topp