Forkjølelse eller bare gravide slimhinner?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Har omtrent siden 6.uke vært tett i nesa. Hver morgen har jeg tett nese, og ofte litt slim i halsen også. Bruker gå vekk til formiddagen.

Vært verre de siste dagene, så nå tror jeg faktisk at jeg brygger på en skikkelig forkjølelse.

Er det "gravide" slimhinner eller er det immunforsvaret som ikke er på topp kanskje. Er jo vanlig med en forkjølelse i ny og ne, men.. Har ikke hatt feber eller følt meg dårlig heller. :)

Noen andre som er konstant forkjølet/tett? :)
 
jeg er, begynnte som en vanlig forkjølelse, men nesa er tett så å si hele tiden og slim i halsen på formiddagen - regner med det er slimhinnene som bøller...
 
Har ikke hatt det problemet selv, men mener å ha hørt om gravide som er veldig tette under svangerskapet pga hovne slimhinner. Men kan jo være en kombinasjon av hovne slimhinner pluss at du er i ferd med å bli forkjølet? Ikke så mye hjelp fra meg desverre xsmile5
 
Er også tett i nesa for tida, men det du beskriver høres vel ut som en kombinasjon, at det er en reell forkjølelse i tillegg. Jeg er fin på morran og dagen, snørrer litt utover kvelden og ender opp med å puste med munnen om natta. Men har ingen forkjølelsestegn ellers, og deler av tettheten på kvelden kan skyldes at bikkja vår har fått tilgang til sofaen. Nesa har vært tett om natta siden ganske tidlig i høst, så det tror jeg helt klart er gravidslimhinnerelatert.
 
Jeg er veldig tett i nesa. Like ille hele dagen, men værre når jeg legger meg ned eller sitter lenge. Sånn var jeg når jeg gikk med førstemann også. Jeg har hatt god hjelp av akupunktur. Har diskutert det med mannen som er skeptisk, men han ser jo at det funker. Så vi er enige om at om det nå er akupunkturen eller placebo-effekten som hjelper er det ikke så nøye- så lenge jeg får puste!
 
Back
Topp