forkjøla små babyer?

rosapå ball

Glad i forumet
Junibarna 2015
Overskriften taler vel for seg.... Men har en liten som er så forkjøla og tett. Har vært hos lege, men siden han ikke har forhøyet crp fikk jeg bare en hilsen om god tur hjem.... Har prøvd morsmelk I nesa og saltvannsdråper men synes han er like tett. Noen gode råd?

Bruker saltvannsdråper og nese/jordmorsug. Kommer mye gugge ut på frøkna her da i alle fall.. Gjør jeg det jevnlig, blir hun mindre tett.. :) Morsmelk bruker jeg ikke i nesa hennes, da jeg syns hun blir mer slimete av det.

Bruker saltvannsdråper og nese/jordmorsug. Kommer mye gugge ut på frøkna her da i alle fall.. Gjør jeg det jevnlig, blir hun mindre tett.. :) Morsmelk bruker jeg ikke i nesa hennes, da jeg syns hun blir mer slimete av det.
Bruker og en sånn suger. Men han er veldig tett og urolig synes jeg. Føler og han blir mer slimete av morsmelk I nesa.

Bruker og en sånn suger. Men han er veldig tett og urolig synes jeg. Føler og han blir mer slimete av morsmelk I nesa.
Det er ikke noe gøy når de små blir forkjøla. Masse kos og omsorg, jevnlig drypping av saltvann og nesesug har fungert på mine.. :)

Det er ikke gøy.. Har god erfaring med forkjøla små nå. Både denne har jo sin 2 runde nå men også storesøster her var mye plaget..

Synes det hjelper når senga er hevet i hodeenden/ hele senga på skrå.. Saltvann og litt kjøligere luft.. Bruker ikke nesesug her da vi føler det ikke funker. Men drypper lar det virke og snur babyen på magen. Da blir hun så sinna hun blåser de ut selv ;) bare "jakte" på buser som kommer ut når hun puster ut.. De trekker hun nemlig inn igjen ved innpust :p

Her er også snuppa dårlig :( bruker saltvann eller morsmelk i nesa, bruker nesesuger men syns ikke den tar det bakerste. Hjelper godt for henne å ligge med hodet høyt.
Var også hos legen, ikke så mye å gjøre, men fikk henvisning til barneavdelingen hvis hun skulle få pusteproblemer siden halsen hennes er så sår. Liker ikke at hun hoster og har mistet stemmen, vondt i mammahjertet når hun hylgråter uten en lyd :( vet noen om hva man kan gi så små babyer mot halsvondt? Ammer henne når hun orker...

Brukte nesesugeren til otribaby, den hvor jeg kan styre styrken med min pust. Syns den var grei da jeg kunne styre med en hånd og hadde den andre fri. Hadde også hevet seng (med leksikon) og kjølig på rommet.

Back
Topp