FrøkenTutt
Flørter med forumet
Kjenner jeg begynner å bli litt små forkjøla med litt vondt i halsen og litt rennende nese nå og blir så frustrert! Termin om tre uker. Noen som vet om man blir testet for corona før fødsel om man har symptomer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tror ikke man testes, men at man uansett behandles som om man er syk, med jordmor i fullt verneutstyr og isolat. De fleste sykehus har informasjon på sine hjemmesider om hvordan det gjøres hos dem.Har forstått det slik at man ikke blir testet men må føde på isolat og tas test på når man kommer inn?
Tenkt på det, men har fått Cetrizin nå pga svangerskapskløe og ikke blitt noe bedre av det! Men tett i nesa har jeg vært nesten hele svangerskapet, så det ser jeg ikke på som forkjølelse. Men den halsen er ny nå. Blir så tørr i nesa og da blir jeg sår nedover liksomSikker på at det er forskjølelse? pollen sesongen er starta for lenge sia.
Jeg har pollen allergi og det er som å være forskjøla,hehe
Ja, jeg synes også synd på dem for det. Nå trenger jo ikke nødvendigvis «en hel fødsel» vare så lenge, men noen er jo langvarige.Stakkars jordmor som må være med på en hel fødsel i smittevernutstyr! Det er varmt og klamt det.. Får satse på at det går over før han melder sin ankomst.
Jeg har også vært mer eller mindre tett i nesa hele svangerskapet. Får håpe det ikke er nok til «å utløse corona-alarmen» Jeg vet jo at det ikke kan ha noe med corona å gjøre siden ingen i familien har truffet andre på ukesvis, og jeg har vært plaget siden i fjor.Tenkt på det, men har fått Cetrizin nå pga svangerskapskløe og ikke blitt noe bedre av det! Men tett i nesa har jeg vært nesten hele svangerskapet, så det ser jeg ikke på som forkjølelse. Men den halsen er ny nå. Blir så tørr i nesa og da blir jeg sår nedover liksom
Jeg har også vært mer eller mindre tett i nesa hele svangerskapet. Får håpe det ikke er nok til «å utløse corona-alarmen» Jeg vet jo at det ikke kan ha noe med corona å gjøre siden ingen i familien har truffet andre på ukesvis, og jeg har vært plaget siden i fjor.
Man blir testet når man legges inn på sykehuset med forkjølelse symptomer. De trenger å vite om de skal gjøre tiltak på barsel ift. Mor-barn interaksjon.
Smittevern under fødsel er ikke bare for korona i disse dager. Med jordmor mangel allerede før en pandemi er det sårbart om jordmødre blir syke også "bare" av en forkjølelse/influensa.
Man blir testet når man legges inn på sykehuset med forkjølelse symptomer. De trenger å vite om de skal gjøre tiltak på barsel ift. Mor-barn interaksjon.
Smittevern under fødsel er ikke bare for korona i disse dager. Med jordmor mangel allerede før en pandemi er det sårbart om jordmødre blir syke også "bare" av en forkjølelse/influensa.[/QUOTE
Men man får vel ikke umiddelbart svar på de testene? Så om man har symptomer så blir man vel behandlet som smittet vil jeg anta!? Tett i nesa er jo 80% av alle gravide, hehe
Det er jo et relativt vanlig svangerskapssymptom, så det burde jo være greit...Jeg er også tett i nesen på kveldstid grunnet graviditeten. Var på sykehuset for en uke siden, og ble da stilt en rekke spørsmål før jeg fikk komme inn i på sykehuset, og tett i nese var ikke ett spørsmål her i hvertfall
Hvordan tiltak tenker du? har forstått det slik at man ved positiv test blir sendt hjem rimelig rett etter fødsel?
Man får være på barsel
Mor må vaske brystene før amming, og ha på munnbind når hun ammer/er nær baby mens de er på barsel.
Man bør lese corona-info for fødende for sitt sykehus. Der jeg skal føde får man enerom. Jeg tenker uansett dra hjem.det virker ikke som det er slik overalt.. har lest flere innpå her som har fått beskjed om
At de blir sendt rett hjem dersom formen på
Mor og barn er god, men man har positiv test
Jeg tror ikke man testes, men at man uansett behandles som om man er syk, med jordmor i fullt verneutstyr og isolat. De fleste sykehus har informasjon på sine hjemmesider om hvordan det gjøres hos dem.