Forkjøla og tette bihuler :/

Lykkeogkjærlighet

Flørter med forumet
*MIA*
Huff! Føler meg så elendig! har blitt kraftig forkjøla med tette bihuler og sår hals. Fikk nesten ikke sovet i natt. Noen som har tips til hva som kan lette på plagene, eller få meg fortere frisk?
Tror ikke jeg har feber, og håper ihvertfall jeg slipper den biten :-/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

For MEG er naseskyllehorn det einaste som hjelper når eg er så tett.

Da skyller eg jevnlig og ved behov - ofte en gang i timen - for å bli kvitt faenskapet ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg er der også nå :-( på dag 3, men den såre halsen har roet seg, og er ikke helt like tett lenger, men bihulene er vonde enda! Har ikke noen gode tips bortsett fra å sove, drikke mye og slappe av :-) er aldri syk til vanlig :-/

Desverre ingen tips. Er i samme bås som deg akkurat nå. Noe herk altså, god bedring:-)

Jeg er så tett at saltvannet fra nesehornet ikke går gjennom. Aldri opplevd at det har vært så ille før... må jeg prøve varmere vann og evt mer salt kanskje?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Prøvd å åpne litt med nasespray først, og deretter skyllt med hornet? Eg pleier som regel berre å stå over vasken med hodet på skakke til saltvatnet trenger gjennom ;)

Tette bihuler er noko dritt!
Håper du blir bedre snart! :)

Uff føler med deg, jeg har det på samme måte! Begynte å bli dårlig sent på kvelden på julaften og hadde det gående i over 2 uker, så noen dager fri også ble bihulene tette igjen! Var på svangerskapskontroll på mandag og legen syns det hadde vart vel lenge nå så jeg fikk antibiotika.. Det er en ganske mild form for antibiotika siden jeg er gravid så jeg er ikke bra enda, men det er jo mye igjen av kuren da. Jeg var også på apoteket og kjøpte en nesespray som damen sa gravide kunne ta, den het dexyl.
God bedring :)

Såg en plass dette med nasespray var diskutert... Var det Rhinox en kunne bruke litt av? Spør på apotek ;)

Rhinox skal vere trygg så lenge du følger angitt dosering

Du har min dypeste medfølelse, har akkorat våknet fra feber-komaet og kommet til meg selv :p
Men lungebet og host og hark gikk det over til tette bihuler. Reddningen her var å koke vann i kasserolle å sitte med håndkle over for å dampe opp og fukte slimhinene og gjøre slimet mer løselig. Måtte gjøre det flere gang for dagen.

Kom på at når jeg vokste opp, så brukte bestemoren min det der koke vann i kasserolle og puste inn dampen-trikset på oss. Bare at oppi vannet så hadde hun eukalyptusblader. Ser for meg at mynte også kanskje funker :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Kom på at når jeg vokste opp, så brukte bestemoren min det der koke vann i kasserolle og puste inn dampen-trikset på oss. Bare at oppi vannet så hadde hun eukalyptusblader. Ser for meg at mynte også kanskje funker :)

Det har jeg også gjort masse under oppveksten :) I Colombia der jeg kommer fra er det et veldig vanlig triks hvis man er forkjølet og tett.

Nå ringte broren min og sa han var syk med hoste og feber. Tror godt han kan ha smittet meg, så kan hende jeg får bruk for tipsene her jeg og snart :p

Blitt forkjøla selv her nå, smitta av 2åringen... Eneste problemet er at hun bare er snørrete og hoster litt, men energi og humør er på topp, mens jeg føler meg jo døden nær, å hele hodet føles potte tett.. Blææ..
Har bare saltvansspray jeg bruker nå, men tror jeg skal teste ut noe av det jeg har lest over her i morgen, kanskje jeg får letta hodet litt.. :)

Blitt forkjøla selv her nå, smitta av 2åringen... Eneste problemet er at hun bare er snørrete og hoster litt, men energi og humør er på topp, mens jeg føler meg jo døden nær, å hele hodet føles potte tett.. Blææ..
Har bare saltvansspray jeg bruker nå, men tror jeg skal teste ut noe av det jeg har lest over her i morgen, kanskje jeg får letta hodet litt.. :)

Skikkelig typisk at man selv er slakt mens de ikke er det -.- Passet mye unger og har søsken og den der slår ikke feil haha! :p

Back
Topp