Forkjøla og fødsel?

Jeg ble forkjøla den dagen jeg gikk ut i permisjon :( er fortsatt pottetett, men har heldigvis ikke feber lengre. Hva gjør dere med nesespray? Saltvann fungerer ikke her :(
Jeg bruker ikke det nå når jeg er gravid. Det står vel på de fleste vanlige nesesprayer at de ikke skal brukes av gravide. Enig i at saltvann ikke funker, men har heller ikke funnet noe alternativ!

Jeg ble forkjøla den dagen jeg gikk ut i permisjon :( er fortsatt pottetett, men har heldigvis ikke feber lengre. Hva gjør dere med nesespray? Saltvann fungerer ikke her :(
Da jeg gikk med forje så fikk jeg bihulebetennelse. Fikk beskjed om at vanlig otrivin nesespray kan vi gravide bruke. Men helst under den anbefalte dosen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sist gang hadde jeg tidenes forkjølelse når fødselen gikk igang. Men det virket som om fødselen satte hele forkjølelsen på vent, for merket ikke noe til det i det heletatt mens det stod på. Dagen etterpå derimot var den tilbake. Tror kroppen fokuserer kreftene der de trengs mest!

Har bihulebetennelse etter langvarig forkjølelse, snakket med lege og jeg kan bruke otrivin. Forresten så har de en "giga-nesespray" med saltvann, er som å ha høytrykksspyler i nesa da den skyller hele systemet, det fungerer godt :p de små hylsterne med saltvann eller minisprayene fungerer ikke på meg....

Har bihulebetennelse etter langvarig forkjølelse, snakket med lege og jeg kan bruke otrivin. Forresten så har de en "giga-nesespray" med saltvann, er som å ha høytrykksspyler i nesa da den skyller hele systemet, det fungerer godt :p de små hylsterne med saltvann eller minisprayene fungerer ikke på meg....
Ja - har skjønt det sånn at nesespray kan være greit etter avtale med lege - og at det da gjerne handler om at det er mer uheldig for babyen at mor f.eks har bihulebetennelse. Men ville ikke brukt det uten at legen hadde satt det var ok:-)

Sist gang hadde jeg tidenes forkjølelse når fødselen gikk igang. Men det virket som om fødselen satte hele forkjølelsen på vent, for merket ikke noe til det i det heletatt mens det stod på. Dagen etterpå derimot var den tilbake. Tror kroppen fokuserer kreftene der de trengs mest!
Det høres bra ut:-) Det drøyer imidlertid fortsatt her...bare lure-rier om kveldene, og våkner like skuffa hver morgen...

Jeg bruker ikke det nå når jeg er gravid. Det står vel på de fleste vanlige nesesprayer at de ikke skal brukes av gravide. Enig i at saltvann ikke funker, men har heller ikke funnet noe alternativ!
Har dere prøvd den mer konsentrerte saltvannssprayen?
Miwana, rød skrift.. Den fungerer veldig fint på meg..

Har dere prøvd den mer konsentrerte saltvannssprayen?
Miwana, rød skrift.. Den fungerer veldig fint på meg..
Tusen takk for tipset! Har i dag hatt min eneste dag i dette svangerskapet med tett nese - så har foreløpig ikke hatt behov. Men skal jeg gå her og vagge til januar, så kan det jo tenkes det kommer til nytte:-)

Back
Topp