Forkjøla = mindre kvalm?

Violet Hill

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Påskekyllingene 2020
Jeg er ca 10 uker på vei og har vært mye småkvalm hittil. De siste dagene har kvalmen avtatt. Jeg er ganske nervøs fordi jeg har hatt MA tidligere, og da avtok også symptomene noen dager før MA ble påvist. Ut fra målingene hadde fosteret sluttet å utvikle seg ca samtidig som symptomene avtok.

Jeg har også vært forkjøla de siste dagene, og er veldig tett i nesa. Lurer på om det kan gjøre at jeg blir mindre kvalm. Noen som har lignende erfaringer?

Det ble veldig tydelig når samboeren min akkurat klemte meg litt og jeg ikke merket noe til morgenånden hans, som typisk har gjort meg veldig uggen hittil ;)
 
Kan jo bare være at den tette nesa gjør at du ikke blir påvirket og kvalm av lukter, pluss at kvalmen går jo vanligvis bort etterhvert.
Men hvis du bekymrer deg mye så hadde jeg ringt jm eller lege å spurt om du kan komme ned på en undersøkelse.
Sikkert ingenting å bekymre seg over :) men slitsomt å gå å kverne på det..
 
Jeg har vært syk en uke med bronkitt nå, og kvalmen har mer eller mindre vært fraværende. Men det er jo også helt normalt at kvalmen både blir mindre og også forsvinner mot slutten av 1. trimester. Skjønner at du bekymrer deg da, håper alt er normalt!
 
Jeg er skikkelig forkjøla men jeg spiser postafen døgnet rundt for å holde kvalmen i sjakk! Kan hende den ville avtatt noe i denne perioden, men tar ingen sjanser på kvalmen sammen med denne såre hovne halsen :shy:
 
Back
Topp