Forkjøla baby..

Nomade

Betatt av forumet
Jeg har ligget syk med influensa hele helga, og nå har jeg klart å smitte både mann og barn også! 
Og det er jammen ikke godt å se lille jenta slite med slim og snørr.

Er det noen som har noen gode råd med en forkjøla baby? Helt blank på dette området her! Er det slik at man ikke skal ut med de, eller sover hun kanskje bedre om jeg går en tur med henne i bæresjal? Sovet urolig inatt, da hun er surklete i halsen..
 
Jenta vår har vært av og på snørrete siden hun kom til, redningen for oss var otribaby sin "snørrsuger" som fåes kjøpt på apotek. Drypper nesen hennes med morsmelk eller saltvannsoppløsning, og så suger jeg ut slimet med sugeren etterpå :) 

Ellers er det nok lurt å holde babyen inne. Evt ikke la henne være i trekk ol om dere skal ut. Her har vi alltid en tynn lue på om vi må ut de dagene hun er full av snørr :)
 


krlstin skrev:
Jenta vår har vært av og på snørrete siden hun kom til, redningen for oss var otribaby sin "snørrsuger" som fåes kjøpt på apotek. Drypper nesen hennes med morsmelk eller saltvannsoppløsning, og så suger jeg ut slimet med sugeren etterpå :) 

Ellers er det nok lurt å holde babyen inne. Evt ikke la henne være i trekk ol om dere skal ut. Her har vi alltid en tynn lue på om vi må ut de dagene hun er full av snørr :)

signerer her! og god bedring til snuppa:)
 
Jeg vår syk for noen uker siden og da ble snuppa syk også. Hun ble forkjølet og hostet til hun nesten mistet pusten, veldig ekkelt når hun bare var 7 uker synes jeg. Hos oss hjalp det med otrivin saltvannsnesespray (hun var ikke veldig tett) og ble anbefalt å ha sengen hennes litt hevet i hodeenden (ligge noen bøker eller noe under sengen). Her gikk forljølelsen over på en ukes tid, holdt henne mest mulig innendørs i den perioden. Bruker forresten alltid en tynn janus ullue når vi er ute, uansett vær. Håper dere blir frisk fort, god bedring! :-)
 
Takk skal dere ha! 
Virker faktisk som om om det ble med den ene dagen! :D Hun er helt frisk igjen idag. 

Ikke som mannen, som ligger "dødssyk" på soverommet....;-)
 


Lg90 skrev:
Takk skal dere ha! 
Virker faktisk som om om det ble med den ene dagen! :D Hun er helt frisk igjen idag. 

Ikke som mannen, som ligger "dødssyk" på soverommet....;-)

hehehe, sambo høres ofte ut som han ligger for døden når han er syk..... skal ikke være lett for de stakkars mennene ;p 
 


LadyOnHeels skrev:


Lg90 skrev:
Takk skal dere ha! 
Virker faktisk som om om det ble med den ene dagen! :D Hun er helt frisk igjen idag. 

Ikke som mannen, som ligger "dødssyk" på soverommet....;-)

hehehe, sambo høres ofte ut som han ligger for døden når han er syk..... skal ikke være lett for de stakkars mennene ;p 


Hehe, ja nesten komisk;) men jeg vet hvor syk jeg følte meg for noen dager siden, så jeg har medlidenhet med ham, men det er likevel noe eget med mannfolk som er syke;-)
 
Back
Topp