Forkjøla baby og hoste

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Han har vært forkjøla et par dager nå, ikke veldig kraftig, men ganske snørrete, ingen feber. Våknet nå og han hoster skikkelig hes hoste, lurer litt på om det er dette som menes med bjeffende hoste/falsk krupp? Han høres tett ut i brystet og lager mye lyd når han puster. Mellomste her hadde litt astma første vinteren, men da var det mer pipete i brystet/ Kjenner jeg er redd for å sove nå, redd for at det kommer falsk krupp i natt... Og jeg som sover så tungt! Er så redd for å ikke våkne :-/ Hører det er mye RS-virus og infeksjoner som går nå, så blir litt bekymra av sånn "ny og skummel" hoste. Men han har altså spist godt idag, nå har jeg både ammet og han har slukt 200ml mme, og ikke har han feber. Er altså bare denne hosten jeg undrer meg over...
 
Når snuppa fikk falsk krupp var hun veldig hes og fæl hoste, hørtes også ut som at det var vanskelig å puste det kunne gå 2-3 sekunder før hun klarte å puste inn. Tungpustet, hes og tett.
Det kan godt være falsk krupp, hvis det er det vil han bli bedre i kald og fuktig luft. Hev hodeenden av senga med bøker, kle på han og åpne vinduet.
Hvis ikke han blir bedre av frisk luft, ta han med til legen.
 
Når snuppa fikk falsk krupp var hun veldig hes og fæl hoste, hørtes også ut som at det var vanskelig å puste det kunne gå 2-3 sekunder før hun klarte å puste inn. Tungpustet, hes og tett.
Det kan godt være falsk krupp, hvis det er det vil han bli bedre i kald og fuktig luft. Hev hodeenden av senga med bøker, kle på han og åpne vinduet.
Hvis ikke han blir bedre av frisk luft, ta han med til legen.
Han var tungpustet og tett, hostet mye. Men sovnet som en Stein og sov hele natten, heldigvis!
 
Vår lille hadde en forkjølelse. Det viste seg å være bronkitt. Han har hatt det i snart to måneder.
 
Back
Topp