Forholdet til mannen

mamma2be89

Betatt av forumet
Hvordan har du det i forholdet med mannen din når du er gravid? Hvordan er han mot deg? Gjør han noe ekstra hjemme? Hva evt. Gjør han? Føler du deg til bry eller blir du tatt godt vare på? Noen som har lyat å fortelle litt? :-)

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Den gang jeg var gravid så var alt som normalt:)
Jeg hadde nok en god del hormoner som herjet, så eneste var at jeg tok lett til tårene og kunne gråte uten og vite hvorfor! Og da var mannen veldig flink til og trøste:)
Utenom det så var alt som normalt, noe jeg er glad for:)

Huset hans ble ødelagt av vannlekkasje 4 uker før eg blei gravid, så han brukte heile svangerskapet på å pusse opp huset, så eg såg han nesten ikkje. Men når han var heime, så vaska han klær, støvsugde osv. Mot slutten når eg var ganske stor, var han med meg i dusjen, vaska heile meg så eg slapp bøye meg, masserte meg på ryggen osv. :)
Når han var i huset, ringte han annakvar time for å sjekke at eg hadde det bra. Når han kom heim, hadde han kjøpt med is til meg, uten å blitt bedt om det (var temmelig hekta på is under svangerskapet) :)

Så han var temmelig fantastisk. :)

Vi har et veldig godt forhold :) Vi nyter hverandres selskap, og setter større pris på alenetid nå, enn før faktisk. Han gjør ikke noe mer hjemme nå mtp husarbeid enn hva han gjorde før egentlig, men det plager meg ikke nevneverdig ENDA ;) (Har termin i mars.)
Men han er god og snill ellers, og kommer til å bli en fantastisk pappa :)

Min er fantastisk hensynsfull og hjelper til så godt han kan. Bare synd han er borte to uker i mnd på jobb.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Min tar unna det meste husarbeidet så jeg kan slappe mest mulig av. Blir han sliten, glipper det litt og han klager over ting som ikke blir gjort riktig. Da føler jeg meg udugelig og urettferdig behandlet. Men så lenge jeg forklarer ham hvilke plager og utfordringer jeg har, og ikke bare forventer at han skal skjønne ting helt av seg selv, har vi stort sett ingen problemer.

Mannen min leverer og henter i bhg, tar oppvasken hver dag, lager mat, går ut med søppla, rydder og bretter tøy. Får også massasje omtrent hver dag, og jeg føler meg ikke til bry. Nå har jeg bekkenløsning og kan ikke gjøre stort så da er det fint med ekstra hjelp og oppmerksomhet. Hender jo at vi blir irriterte på hverandre, men vi har det fint. Han ser hvor tøft jeg har det og prøver å gjøre hverdagen min enklere og det setter jeg stor pris på.

Jeg har fått høre i ettertid at jeg kunne være hormonell :P
Kan ikke si jeg merket noe til det.

Han vartet meg ikke så veldig mye mer opp enn vanlig. Men han kunne kjøre ut til alle døgnets tider om jeg MÅTTE ha noe :D

Jeg var i veldig god form under hele svangerskapet, så kunne gjøre like mye husarbeid som før inntil helt mot slutten av svangerskapet:D Hadde dog kraftige kynnere, men de plaget meg mest på kveldtid. Var jeg plaget av kynnerne hjalp han mer til, eksempelvis lagde kveldsmat;) Det han gjorde mest av var å løpe på butikken for farris mango og sure gule lepper fra candy king:P

Förra svangerskap var jag fin i form å gjorde allt stort sett selv. Han bara på tvætt korgen opp å ned. Handla in på mat,

Denna svangerskap e litt tuffare tror jag. Er i uke 16 å har børjar kænna mitt bekken e ikje helt som de skall. Smerter som går øver till vænstra fot.
Så nå e han mer flink ryddar.bærer tvætten opp å ned. Legger gutten. E me å dusjar sonen. Byter bløja. E oppe om
Netterna visst sønen våknar. Handlar in på mat.

Da jeg gikk med eldste fikk jeg beskjed om å sitte rolig og slappe av men det klarte jeg ikke for var midt i flytting og jeg var fin i farta :) Med nr 2 fikk jeg bekkenløsning tidlig og hadde ny kjæreste men han var ikke særlig hjelpsom med noe så måtte gjøre alt selv..

sist graviditet var kjæresten en engel!! han kunne ringe midt på dagen for å høre hvordan det gikk og han spurte hver eneste dag om jeg hadde kjent liv, hvor og hvordan jeg hadde kjent liv inni magen :p
Han leste ALT han kunne og han kunne mer om meg om graviditet og selve fødselen!
Kjempe støtte, virkelig.. han kunne gjort alt for meg!!

Nå er det litt annerledes men jeg er også i myye bedre form, men han koser og spør snakker mye om bebien i magen, og vi gleder oss til å oppleve enda en fødsel sammen <3

Her er alt som før!

Han er fantastisk! Jeg kan nesten ikke gå pga bekkenløsning, og han er utrolig påpasselig med at jeg ikke skal gjøre noe, bare hvile. Han ser ikke helt hva som trengs å gjøres i huset, men han gjør det jeg ber han om. Han lager mat og støvsuger, går med søppel og handler (selv om jeg fortsatt må lage handleliste da, men det går jo greit) Han tømmer oppvaskmaskin og gir meg massasje hver dag. I tillegg snakker og koser han med magen tyve ganger for dagen, han gleder seg enormt til å bli pappa og vi er ordentlig lykkelige sammen :)

Jeg har hatt hyperemesis siden uke 6, og følt meg skikkelig dårlig.
Han har jobbet, trent, laget mat, vasket og ryddet.... Jeg har ligget på sofaen eller sykehus.

Sent from my iPad using BV Forum

Kjäresten min tar de oppgaver hemma jag inte kan pga bäckenet. Stövsuging, oppvask, montering av möbler, måker snö, bär matposer etc. Jag försöker de man kan göra utan att slita ryggen. Laga mat, diska (oppvask for hand) och torka bänkar. Han accepterar att jag inte har energi eller fysik nu till lika mye hushållsarbete

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Han er helt fantastisk, gjør alt jeg ber om + mer uten en mine! Formen har vært opp og ned hele svangerskapet, så han har måttet gjort mye, han vasker hus, lager mat, masserer, hjelper meg å kle på meg, rydde, dusje og tørke meg. Kunne ikke bedt om bedre oppvartning:) Nå gleder vi oss til å møte lillemann!

Han gjør mye ekstra, da jeg egentlig til vanlig gjør alt hjemme og han i tillegg må få laget et vaskerom i kjelleren. Han støvsuger innimellom, lager maten sin selv og handler inn mat. Hørtes ikke så mye ut nå når jeg skrev det ned, men han syns det er mye og i tillegg til jobb og oppussing så ser jeg jo den, må ærlig innrømme at jeg føler meg skikkelig til bry :p kleshaugen hoper seg opp da, så den på jeg ta de dagene hvor formen er litt bedre :-)

Hører at det er veldig forskjellig hos dere også, det er godt å høre. Jeg måtte bare høre for jeg føler meg veldig til bry når jeg ikke klarer å gjør alt hjemme. Jeg spør om han f.eks. kan gjøre en ting så må jeg spør 10 ganger før det skjer lixom. Da blir det til at jwg gjør det selv og heller blir vond. Han er veldig flink av og til da :-) vil liksom ikke klage for mye heller da jeg går hjemme hele tiden og han jobber.

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Back
Topp