Forholdet mellom mor og far under graviditeten

Lille larven aldri mett

Blir kjent med forumet
Endelig fredag :D

Jeg ble litt nysgjerrig på å høre hvordan forholdet til de av dere som er gravide er. Er partneren din flink til å overraske deg, ta deg med ut for å spise eller gå på cafe, finne på ting, invitere venner til middag osv?

Vil ikke at noen skal henge ut noen eller skryte hemningsløst, men bare smått fortelle litt om hvordan det er i deres forhold nå ;)

Ønsker alle en riktig god helg!!
 
Vi har våre opp og nedturer hele tiden. Men han er flink som holder ut med mine hormonelle utbrudd.
Men han er flink til å stå opp med mine to eldste barn, lager frokost og hjelper med husarbeid. Men det beste er at han tar bæsjebleiene til min nr 2 siden jeg ikke klarer det så fint selv lengre.
 
Ikke så veldig annerledes enn når jeg ikke er gravid [emoji6]

Vi hjelper og avlaster hverandre der vi kan, og lar husarbeidet seile sin egen sjø når ingen av oss har overskudd til det.
 
Da jeg var gravid følte jeg vi var som vanlige par, slik som jeg var før jeg ble gravid..
fikk ikke noe spesialbehandling.
Fikk god støtte og gaver under fødsel osv.

Tenker at det er stort for oss jenter å gå gravid, føde barn osv. Men det er stort for mannen også. Han trenger også omsorg. Mye er nytt og de har også følelser
 
Hos oss er det jeg som står for overraskelsene , da jeg elsker det! :) Han er veldig dårlig på sånne "store" ting, men til gjengjeld er han veldig god på hverdagaromantikk. Når han er hjemme på fri så står han opp med barna hver morgen slik at jeg kan få sove, han lager middag og gjør egentlig det meste av husarbeid. Jeg vasker klær, det er liksom min greie :)
Ellers er han veldig flink til å gi komplimenter, og tar meg på magen og snakker mye om fremtiden og hvor mye han gleder seg. Forholdet vårt er veldig bra nå. Hadde en tøff tid med prøving, som tok litt knekken på meg og humøret mitt. Som gravid er jeg overlykkelig, og han er nok letta over at jeg er i så godt humør, da han fryktet det verste :p
 
Var vel mest jeg som tok intiativet til å gjør ting da jeg var gravid. Følte vi måtte «utnytte» de siste månedene før vi fikk barn til å gå på kino eller ut å spise. Han var vel ikke helt klar over hvor annerledes livet skulle bli før ungen var ute :p Mannen var utrolig flink med husarbeidet da! Jeg var i ganske dårlig form, så har gjor så og si alt husarbeid+lager middag i en periode. Da jeg ble sykemeldt klarte jeg å lage middag og gjør litt småting hjemme, men han tok seg av mye.
 
Må si jeg reagerer litt på at du spør om partneren, som at den gravide skal vi vartet opp. Ikke sikkert du mente det slik altså[emoji87]

Her var i hvertfall flinke, var ikke mye ute på vift men vi hadde ofte filmkveld og kos i helgene[emoji5]
 
På grunn av min bekkeløsning må mannen her gjøre alt hjemme. Han tar seg av fem unger, alt husarbeid, all matlaging og en gravid kone. Ser ikke helt hvor han skal ha overskudd til enda mer.
 
Her var det ikke så anerledes da jeg var gravid. Jeg fikk ikke gå tur med bikkjene når det var glatt, så det gjorde han. Ellers vartet han meg greit opp, men det gjør han alltid :D
 
Tror vi ble litt ekstra nyforelska når jeg var gravid og under nyfødt perioden :happy:
 
Ingen endring under graviditetene.

Å dra på noe/finne på noe var uansett uaktuelt siste svangerskap pga hypermeisis og bekkenløsning.
 
Følte vi hadde det likt som før i grunn :happy:
 
Vi har vært sammen i 10 år, har 2 (3) barn fra før, så fint lite som er annerledes om jeg er gravid eller ei. Spesielt romantiske er vi nok ikke, og med tanke på at vi aldri har barnevakter, så kan vi heller ikke finne på ting sammen utenfor huset, men vi er likevel flinke til å hjelpe og støtte hverandre når det trengs. Og vi er blitt ganske drevne på hverdagskos når ungene har lagt seg på kveldene, så vi har det fint sammen vi [emoji4]
 
Han har nok ikke endret seg så veldig, men tar hensyn til meg og tar de tyngste oppgavene.
 
Back
Topp