forhold

merete85

Betatt av forumet
hei.

vi har vært sammen i snart 5 år og har to barn sammen.. over lengere tid har jeg hatt det veldig tungt sammen med han. så ille noen ganger/dager at jeg er klar til å gå i fra han, men andre dager er alt ok.
vil ta veldig lang til hvis jeg skal skrive i detalj her hva som er problemet. men han spille wow og er vel litt avhengig av dette. jeg har ingen hobbyer, utenom å slappe av med tv.
har nå prøvd å få det bedre i 7mnd, noen uker er ting ok andre uker har jeg det ikke bra i det hele tatt.

han har fått en dag i uken der han spiller fra 19.00 og utover, dette er ikke bra nok å han vil ha mer!!
jeg føler jeg gjør alt her hjemme og vi går til familieterapaut for å få det bedre. jeg har ingen dager der jeg har helt fri fra barn og husarbeid. vi sliter i tillegg til alt med økonomien..

hvor lenge ville dere prøvd for å få det bedre?
hvordan kan man få det bedre sammen?

Jeg tror nok ikke jeg hadde orket å gi det mere tid.
Om han er så avhengig av WOW, og han ikke deltar i det hverdagslige med deg og barna, men heller prioriterer å spille, så er du jo på en måte alene allerede..

Sender deg en klem..

ORIGINAL: Kattekvinnen

Om han er så avhengig av WOW, og han ikke deltar i det hverdagslige med deg og barna, men heller prioriterer å spille, så er du jo på en måte alene allerede..

Sender deg en klem..

Sign

Mange forhold som sliter med at en part spiller onlinegaming.

Her spiller vi begge to, så det funker på den måten...
Høres ut som det er en vanskelig ting, men jeg tror det eneste som kan hjelpe er at du nettopp prater med han om det..
Ellers så må jeg si meg enig i hun over om at du er vel egentlig "alene" allerede..[&o]

Håper du finner ut av hva som er best for deg...

istedet for å si: du får spille en dag i uka, punktum. hvorfor ikkr si: hvis du hjelper meg hjemme, deltar med barna/et og lar meg komme meg litt ut på egenhånd, kan du spille så mye du vil?

Her spiller vi begge to. Han mer enn meg, men det bryr meg ikke så mye. Han er flink med datteren sin, står opp noen morgener, lar meg farte litt nå og da osv. Jeg har ikke behov for at han sitter sammen med meg i sofaen hver kveld. En gang iblant ser vi film sammen, reiser ut en tur, har barnevakt og tar en fest. Vi er jo sammen selvom vi ikke sitter oppå hverandre hele tiden [:)]

samboeren min hjelper ikke til i huset og står ikke opp om morgenen.. jeg må vekke han hver dag, men nå på lørdag sto han opp med barna helt selv kl 06.30=)
jeg har prøvd å spille sammen med han, likte det for en stund men gikk lei..
det er det som er problemet at jeg kommer meg ingen steder, vi flyttet hit i mai og jeg har enda ikke blitt kjent med noen. og jeg har ikke bil lappen så er ikke bare å hive seg i bilen å kjøre..

jeg har tidligere lagdt plan over hva han skal gjøre i huset i løpet av en uke, men endten fullfører han ikke eller så er han flink en uke men neste uke er det glemt.. blir så lei av å mase på han hele tiden så tar det like gjerne selv..

Sender deg en klem..

Jepp. Han må innse at det er familien eller WOW.

høres ut som du beskriver forholdet til meg og eksen bare att vi ikke hadde barn og tenke på..
til slutt kom eg til det stadiet der eg sa no er det nok .. eg gir deg 1 uke på og trappe ned eller helst slutte og spille vis ikke er det over..
han gjorde ingenting og da dagen kom pakket eg og reiste

ORIGINAL: Sicily

Sender deg en klem..

Det trenger det vel ikke være? Kan ingen parter i ett forhold ha hobbyer da?

wow er vel ikke noen direkt hobby..
det er ett avhengighets spill

ORIGINAL: *Meya*

Sender deg en klem..

Ikke når hobbyen går over i avhnegighet og alt annet blir nedprioritert til fordel for "hobbyen". [;)] Når partneren føler seg neglisjert til fordel for spillig er det ikke bare hobby lengre. 

ORIGINAL: annem82

ja vet om flere som har mistet familie og jobb pga det...

me2..

måtte som regel jage eksen både i seng om kveldene og opp om morningen og tvinge han til og gå på jobb istedet for og late som han va syk for og få vere hjemme og spille..
og han er ikke den første som lider under det avhengighets dritet,

wow kan godt være en hobby, men jeg mener at hvis familien ikke har det bra så har man ikke tid til hobby/eller wow en dag i uken eller mer..
hvis en vil redde forholdet må man skjønne at forhold og familie kommer først. og det hjelper ikke mye når han sier han kan jo spille når jeg legger meg i 22 tiden og spille noen timer da.. noen ganger er det greit, men ikke 3-4 ganger i uken.
er det for mye å forlange at jeg vil ha det bra og wow er en av tingene som ikke er bra for forholdet?

vi kan ha det veldig fint noen uker og da spiller han ikke mye, men nå har han laget seg en ny karakter som er gøy å spille.. han blir jo aldri lei av dette spille!!!!

ORIGINAL: *Meya*

Sender deg en klem..

Ikke når hobbyen går over i avhnegighet og alt annet blir nedprioritert til fordel for "hobbyen". [;)] Når partneren føler seg neglisjert til fordel for spillig er det ikke bare hobby lengre. 

Mannen min spiller, og har tidligere, før han ble gift, vært avhengig av spill (ikke wow den gang, men dog...) men kan fint spille no og balansere det med både familie, jobb og alt annet.

Han har også andre hobbyer :D datarelaterte, men dog...

Jeg kan sikkert sutre og føle meg litt neglisjert en kveld han vil spille, men vi snakker jo, sitter jo i samme rom, og kommuniserer uansett da.

Og så krever jeg oppmerksomheten innimellom og :D

vi sitter også i samme rom når han spiller, men snakker ikke sammen. han har headsett på og er jo så opptatt at han nester ikke legger merke til ungene som hyl griner, jeg slokker alle lys og går å legger meg..

noen er sikkert flinke til å balansere mellom familie og hobby men noen drar det litt langt og tenker bare på dette dataspillet og kameratene som spiller sammen med han..

ORIGINAL: MammaTilEmilie

wow er vel ikke noen direkt hobby..
det er ett avhengighets spill

tull. Er ikke slik at enten spiller man ikke i det hele tatt, eller så er man avhengig. noen blir avhengige, ja. Men langt fra alle.

ORIGINAL: MammaTilEmilie

ORIGINAL: annem82

ja vet om flere som har mistet familie og jobb pga det...

me2..

måtte som regel jage eksen både i seng om kveldene og opp om morningen og tvinge han til og gå på jobb istedet for og late som han va syk for og få vere hjemme og spille..
og han er ikke den første som lider under det avhengighets dritet,

her også.. bare det var mest Daoc istedenfor. lite wow...

Back
Topp