Forferdelig natt...

Lille_84

Glad i forumet
Våknet kl. 03 i natt og måtte så sinnsykt tisse. Jeg kjente med en gang jeg satt meg at det var noe som ikke stemte, og joda...jeg tisset "piggtrå". Fy så vondt, og blødde som bare det. Så sendte mail til legesenteret med en gang og bestilte time. Så har vel sovet ca. 3 timer i natt. Ugh...
Hun bak skranken lo godt av meg der jeg kom i dag tidlig med urinprøve og pakket inn i en stor dunjakke. "Stakkar har du ikke sovet i hele natt du da" "Nei takk"
Så fikk jeg resept på selixid mot urinveisinfeksjon, og dro rett på apoteket. Og dumme apotekeren brukte en evighet på å tyde resepten, for legen min hadde skrevet feil. Jeg skal ta den en uke, men hun hadde skrevet 3 dager. Så måtte jeg stå og diskutere med han i et kvarter, med verkende blære, til han gikk og ringte legen min. Som selvfølgelig var opptatt, men fikk nå med meg to pakker som resepten var på. Sukk....
Så nå sitter jeg med et stort glass biola, og håper soppinfeksjonen holder seg borte.
Men ellers laver snøen ned, så endelig har det blitt vinter her! Og kanske holder den helt til jul [:D]

Auauau! Uff, d hørtes ikke godt ut, bra du fikk Selexid med en gang! Ønsker deg masse god bedring [:)]

Uffameg, UVI er noen av det verste som er når man får det så kraftig som du har fått [:'(] Isj.

Du må drikke masse, helst appelsinjuice eller vann, slik at du får skylt godt gjennom. Ikke spise eller drikke noe søtt, da koser bakteriene seg glugg ihjel der nede. Også bør du ta tranebærkapsler. Dette bidrar til at det blir surt der nede, og det lager dårlige kår for bakteriene som forårsaker UVI.
Snakker av smertefull erfaring, hadde et par år med UVI en gang i måneden og ble temmelig desperat til slutt.

Takk [:)]
Da skal jeg kjøpe meg tranebærtabletter så fort som mulig. Huff, å ha det så ofte hørtes ikke noe særlig ut [&:] Jeg har vært heldig hittil, hatt det bare 4 ganger eller noe tror jeg. Men jeg får det alltid fort og skikkelig ille.

Åh det er så vondt det!

Hjelper nok fort nå som du har fått medisin =) God bedring!

Du får legge deg litt på sofaen og ta en liten lur =)

stakkars deg.. vet hvordan det er.. har hatt det 2 ganger siden jeg ble gravid[:@][:@] og tror jaggu det er noe på gang igjen!! Sleit veldig med det forrige svangerskap også..[:(]

Da er vi 2! har heller ikke sovet i dag, var hos legen å fikk antibiotika! Hb der virker fort som fy!

Go bedring til deg! [:D][:D][:D]

AUUU... [&:]
God bedring du! UVI er ikke noe hyggelig opplevelse, heldigvis ikke hatt det enda *bank i bordet*

Takk jenter! Det har allerede blitt bedre, så medisinene er rimelig effektive [:)] De satte virkelig i gang kvalmen, men det får gå [:)]

ORIGINAL: Frøken snork

Da er vi 2! har heller ikke sovet i dag, var hos legen å fikk antibiotika! Hb der virker fort som fy!

Go bedring til deg! [:D][:D][:D]

God bedring til deg også Frøken snork! [:D]

huff føler sånn med deg. uvi er GRUSOMT!!

Kjøp konsentrert tranebær på helsekost. Gjør underverker. Jeg er plaget med uvi ofte. Funker hver gang, sjelden jeg må ha medisiner.

Da skal jeg få kjøpt det i morgen. Må jo funke siden så mange bruker det. De medisinene tar hvertfall knekken på meg. Er så kvalm at jeg bare sitter og brekker meg. Dårlig kombinasjon med graviditet gitt [:'(] Så da kan jeg hvertfall forebygge, for dette er helt forferdelig.

Det er ikke godt, har hatt det oftere en jeg kan telle[:'(] har ofte oppdaget det før jeg får skikkelig vondt, men har hatt mine runder hvor det kjennes ut som man skal gå i bakken når man tisser [&:]

Drikk mye, gjerne appelsin juice, tranebær kapsler eller tranebær saft og generelt mye drikke[:)] har klart å drikke bort uvi, men det var tidlig fase selvfølgelig[;)]

Stakkars deg!
Vet akkurat hvordan det er. Jeg hadde en kraftig uvi i sommer og det var helt gyselig. tisset blod, hadde høy feber, kastet opp og spiste ikke en ting på 3 dager!
Masse god bedring til deg!!!!
sender trøste klem!

Men du, er du sikker på at selexid kan brukes av gravide??? Hmm... Fikk en sterk UVI i oktober og da sa legen at jeg ikke kunne ta selexid (hadde det hjemme som jeg ikke hadde brukt pga jeg ble lagt inn på sykehus med nyrebekkenbetennesle i september og måtte ha antibiotika intravenøst)... Men den legen jeg var hos var litt lok så skjønte ikke helt hvorfor jeg ikke kunne ta selexid, og glemte å spørre om grunnen, men han satt meg på noe annet når jeg sa jeg var gravid, for han mente på at selexid hadde mange uheldige bivirkninger, blant annet at man blir veeeldig sliten av de, noe man ikke trengte når man var gravid. MEN jeg vet ikke om det var hovedgrunnen altså. Regner med du nevnte for legen din at du var gravid:-)

Masse god bedring hvertfall, jeg føler med deg!!!

ORIGINAL: fiffigfrøken

Men du, er du sikker på at selexid kan brukes av gravide??? Hmm... Fikk en sterk UVI i oktober og da sa legen at jeg ikke kunne ta selexid (hadde det hjemme som jeg ikke hadde brukt pga jeg ble lagt inn på sykehus med nyrebekkenbetennesle i september og måtte ha antibiotika intravenøst)... Men den legen jeg var hos var litt lok så skjønte ikke helt hvorfor jeg ikke kunne ta selexid, og glemte å spørre om grunnen, men han satt meg på noe annet når jeg sa jeg var gravid, for han mente på at selexid hadde mange uheldige bivirkninger, blant annet at man blir veeeldig sliten av de, noe man ikke trengte når man var gravid. MEN jeg vet ikke om det var hovedgrunnen altså. Regner med du nevnte for legen din at du var gravid:-)

Masse god bedring hvertfall, jeg føler med deg!!!

Det er henne jeg går til kontroller hos, så det vet hun [:)] Fikk beskjed om at den var selexid som kunne brukes av gravide jeg [8|] . Første dagen var forferdelig, ble så kvalm at jeg bare lå rett ut. Men nå er kvalmen bedre, så lenge jeg spiser masse før jeg tar dem [;)] Så ser ut til at de fungerer greit for meg [:)]

Back
Topp