Forferdelig kvalme dagen lang :(

ingeniørfrue

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2016
Sliter med en forferdelig kvalme hele dagen, hjelper ikke å spise for blir mer kvalm av å spise :(. Noen råd? Føler meg helt uttørket. Er likblek uten energi ....

Sliter med en forferdelig kvalme hele dagen, hjelper ikke å spise for blir mer kvalm av å spise :(. Noen råd? Føler meg helt uttørket. Er likblek uten energi ....
Har du prøvd å spise noe med nøytrale smaker? Knekkebrød med hvitost, salt kjeks og sånn?
Prøv å slikk på en ingefær, det vet jeg har hjulpet mange, også kan du prøve sånn sea-band greier :-)
Hvis det går over stokk og stein så vil jeg anbefale å snakke med legen. God bedring❤

Gå til legen og be om urinprøve. Kanskje du har ketoner i urinen og må ha væskebehandling på sykehus? Kaster du opp eller er du bare kvalm? Uff, føler med deg altså :( ❤️

I dag har vært den store spy dagen her også. Har drukket flat/død ingefær brus. Viktig at det er uten kullsyre. God bedring til deg. Kvalme er noe dritt!

Gode dere er! Testet for UVI og er positivt for nitritt....

Gå til legen og be om urinprøve. Kanskje du har ketoner i urinen og må ha væskebehandling på sykehus? Kaster du opp eller er du bare kvalm? Uff, føler med deg altså :( ❤️

Takk for svar :( begge deler... Er så slitsomt... Testet med en sånn stix for UVI og den var positiv for nitritt ihvertfall.. :/

Takk for svar :( begge deler... Er så slitsomt... Testet med en sånn stix for UVI og den var positiv for nitritt ihvertfall.. :/
Åida, UVI er vel ikke bra når man er gravid? Ville tatt en tur til legen i morgen..

Har du prøvd å spise noe med nøytrale smaker? Knekkebrød med hvitost, salt kjeks og sånn?
Prøv å slikk på en ingefær, det vet jeg har hjulpet mange, også kan du prøve sånn sea-band greier :-)
Hvis det går over stokk og stein så vil jeg anbefale å snakke med legen. God bedring❤

God du er <3 prøvd alt... Må komme meg til legen ..

Ingefær te hjalp meg mye i første graviditet. Spydde flere ganger for dagen likevel i 20+ uker men følte det hjalp så det ikke ble verre. Skiver med ingefær og sitron i varmt vann.

Uff da :( Kom deg til legen du :) Bedre at du får tatt urinprøve og blodprøver der slik at lille i magen blir godt ivaretatt. Litt kjedelig å dra innom, men jeg var innom hver uke :p Jobber i NAV og de fleste er innom legene sine veeeeldig ofte. Bedre med en gang for mye enn for lite ;)

Håper du snart blir bedre! ❤ Er det ikke forresten slik at de som går med tvillinger blir mye dårligere? ;)

I samme sko som deg. Vært kvalm ifra uke 3, spydde 10 ganger om dagen og fikk ikke ned en døyt av mat. Gikk ned 6 kilo, og her sitter jeg enda i uke 13+2 like ille, men fått diagnosen hyperemesis. Det får man påvist gjennom blodprøver og på urinprøven. Også vært på sykehuset et par ganger for intravenøs behandling. :( Så ikke ta lett på kvalmen hvis du er likedan som meg, og har prøvd alle triks i boken. Til og med kvalmestillende funker ikke på meg.

Babyen klarer seg heldigvis helt fint og merker ikke noe til at mammaen er så kvalm, så lenge du ikke går alt for lenge med det uten å få i deg næring. :)

Føler så med deg!

Riktig god bedring til deg! <3

Går bedre i dag <3 takk for støtte! Har stappet i meg rista skiver og det tok faktisk litt av kvalmen. Og mint-te! Det var deilig!

Går bedre i dag <3 takk for støtte! Har stappet i meg rista skiver og det tok faktisk litt av kvalmen. Og mint-te! Det var deilig!
Så bra! :) Da vet du hva du kommer til å leve på de neste ukene :P

Kan du få noe kvalmestillende hos legen? Vet jeg fikk det hos legen for fem år siden, men vet ikke hvordan ståa er på å få sånt nå..eller om du har prøvd.. :) Men føler med deg, har en forferdelig kvalme som gjør at jeg blir rett og sltet dårlig, på nippet til å gråte når jeg står på jobb..

Back
Topp