Forferdelg situsjon

Sjakk Matt

Betatt av forumet
Jeg har den siste tiden tenkt og tenkt - beholde eller ikke beholde - altså om det blir noe baby. For de som så meg komme inn på forumet sa jeg fra første stund at jeg ble uventet gravid. Ja, det var et sjokk for oss, og det passer iveldig dårlig med blandt annet udannelsen min. Fornuften sier vi må avslutte svangerskapet (har papirene her hjemme), og hjertet sier delvis noe annet. Vi har i grunn bestemt oss for å avslutte svangerskapet nå, noe som er forferdelig fra tid til annen... Jeg har tvillinger på snart tre og føler det Blir rett ovenfor alle å ta abort selv om vi ønsker oss flere barn

Så trist å høre!
Men jeg skjønner at det kan bli mye når dere har tvillinger fra før. Jeg er jo under utdanning nå, og jeg merker det er tøfft med bare 1 her hjemme.
Lykke til videre!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si nå.. men det er ingen som har noe med avgjørelsen deres, den er kun deres.
Lykke til videre, uansett!

for et vanskelig valg å ta :( håper dere finner ut av hva som er det beste for dere!

Takk for gode tanker. Røper mitt alias her også: jeg er Double action fra nov/des 2008

Det høres vanskelig ut. Ingen her kan fortelle deg hva som er rett eller galt å gjøre,det vet du best selv. Kan ikke annet enn å sende deg en klem,og håpe at dere tar et valg som dere vet er det beste for dere og som dere kan stå for senere.

Ønsker å dele noen tanker med dere i dag. Som dere vet har det vært et vanskelig valg å ta for oss, og veien frem mot å avslutte svangerskapet synes jeg har vært lang. Var hos legen i forje uke og på sykehuset i dag. Embryoet tilsvarte 7+3. Vel, alt gikk fint frem til legen sa: ser dere har vært usikker i valget, har dere bestemt dere nå? Da begynte jeg bare å grine så jævlig. Vi utførte alt det tekniske rundt aborten. Ny time er fredag halv ni. Da starter det hele med å ta en tablett. To dager etter vil jeg ta to nye tab og aborten skjer innen noen timer....

Ønsker å dele noen tanker med dere i dag. Som dere vet har det vært et vanskelig valg å ta for oss, og veien frem mot å avslutte svangerskapet synes jeg har vært lang. Var hos legen i forje uke og på sykehuset i dag. Embryoet tilsvarte 7+3. Vel, alt gikk fint frem til legen sa: ser dere har vært usikker i valget, har dere bestemt dere nå? Da begynte jeg bare å grine så jævlig. Vi utførte alt det tekniske rundt aborten. Ny time er fredag halv ni. Da starter det hele med å ta en tablett. To dager etter vil jeg ta to nye tab og aborten skjer innen noen timer....

Huff, det var veldig trist å lese, fikk en klump i halsen no :( :( Vær sterk, få det overstått og masse go' bedring. Ønsker dere masse lykke til videre. Go' klem <3

:( Sender deg en god klem! Og signerer det flere her sier, det er kun dere som vet hva som er det beste for dere! Skjønner det er en helt forferdelig avgjørelse!!! Lykke, lykke til!!! :)

Forstår egentlig ikke heeelt hvorfor du skal dele det her inne på et terminforum.
Er en del som kan bli provoserte.
Noen har har blødd, kommer til og blø og er livredde for å miste. Noen har prøvd i mange mange år osv osv...

Dette er deres avgjørelse, og noen respekterer den og noen ikke. Men siden du sier dere vil ha flere barn, så synns jeg det er dumt og tillate seg den egoismen og bestemme at det ikke passer ak nå når en spire faktisk vokser inni deg.

Lykke til videre, har vært der selv og er ikke en god følelse...

Kryssemynte skrev:
Forstår egentlig ikke heeelt hvorfor du skal dele det her inne på et terminforum.
Er en del som kan bli provoserte.
Noen har har blødd, kommer til og blø og er livredde for å miste. Noen har prøvd i mange mange år osv osv...

Dette er deres avgjørelse, og noen respekterer den og noen ikke. Men siden du sier dere vil ha flere barn, så synns jeg det er dumt og tillate seg den egoismen og bestemme at det ikke passer ak nå når en spire faktisk vokser inni deg.

Lykke til videre, har vært der selv og er ikke en god følelse...

Må si meg litt enig, men har vært i dine sko så vet hvordan det er, men finner det litt upassende å skrive det her inne, kjenner selv jeg blir litt kvalm av tanken, kanskje fordi jeg vet hvor mye jeg angra selv den gangen (men jeg var 16 år) og er redd for at du vil angre, dere er voksne og ønsker dere barn, det passer bare ikke nå... Ser ikke helt valget deres, men,, Deres valg og lykke til. Håper du gjør det rette:) Klem!

Faktorene rundt dette er mer kompleks enn det som står over, men det er en annen sak! Hvorfor jeg skriver dette? Jo, fordi jeg tilhører dette forumet enn så lenge. For å å si det slik (og som sikkert gjør meg upopulær her nå), det er mye som provoserer her i verden! Og jeg tror det kanskje føles urettferdig for mange at verden faktisk kan være så brutal! Men når dette er sagt så har vi tatt enda en runde på dette etter i dag og vi har trolig ombestemt oss (igjen), men jeg tenker at de som kommenterer tråden fra nå av forstår at dette var ikke en tråd for å få oppmerksomhet, det var i utgangspunktet en avskjed...

Trist å lese at dere sliter med avgjørelsen deres..Men tenkt godt igjennom det! Siden dere i utgangspunktet ønsker flere barn, men på et anna tidspunkt.
Kjenner flere som angrer seg og har hatt det veldig vondt i tiden etterpå, og man kan ikke gjøre det om igjen...
Sender deg en klem:)

Sjakk Matt skrev:
Faktorene rundt dette er mer kompleks enn det som står over, men det er en annen sak! Hvorfor jeg skriver dette? Jo, fordi jeg tilhører dette forumet enn så lenge. For å å si det slik (og som sikkert gjør meg upopulær her nå), det er mye som provoserer her i verden! Og jeg tror det kanskje føles urettferdig for mange at verden faktisk kan være så brutal! Men når dette er sagt så har vi tatt enda en runde på dette etter i dag og vi har trolig ombestemt oss (igjen), men jeg tenker at de som kommenterer tråden fra nå av forstår at dette var ikke en tråd for å få oppmerksomhet, det var i utgangspunktet en avskjed...

Har dere ombestemt dere om aborten? SKal dere beholde?

Huff... Ikke no lett situasjon får deg/ dere...Her inne snakker vi jo med hverandre og spør om tips og støtter hverandre så godt vi kan.. Ser ting kan være vanskelig får noen, har selv mistet og er redd denne gangen får å miste igjen.. Men vet hvor vondt det er å være i en sånn situasjon også... Håper dere finner ut av det.. Klæm

Takk for støtten. ...vi vet ikke enda med 100% sikkerhet om vi blir å beholde, men mest sannsynlig blir vi det. Pappan til barnet er ikke norsk og må kanskje reise ut av landet. Dette får vi svar på ganske så snart. Det er dette som vil være utslagsgivende!

Sjakk Matt skrev:
Takk for støtten. ...vi vet ikke enda med 100% sikkerhet om vi blir å beholde, men mest sannsynlig blir vi det. Pappan til barnet er ikke norsk og må kanskje reise ut av landet. Dette får vi svar på ganske så snart. Det er dette som vil være utslagsgivende!

Mente ikke å såre deg av det jeg skrev ihvertfall, forstår at det er et tøft valg. Lykke til. KLEM!

det må være en forferdelig situasjon du er i, men har du fått snakket med noen? Anbeafaler deg å ta kontakt med Amathea viss du bor i nærheten av en by og snakke med en uavhengig person. Jeg mener og at du vil kunne få bedre hjelp til spørsmålene dine ett annet sted en terminforum for gravide der enkelte kanskje har hatt en lang og tøff vei for å komme hit.

Back
Topp